To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

Tomek - 07-05-2013, 10:45

Matejko napisał/a:
tomek84 napisał/a:
a jak sprawdzacie te wypadające zapłony?


ELM i wywala błąd wypadania zaplonu cylinder 3 i czasem zapali CE



aaa, no to u mnie nie ma czegoś taniego

MKV - 07-05-2013, 10:51

tomek84 napisał/a:
Matejko napisał/a:
tomek84 napisał/a:
a jak sprawdzacie te wypadające zapłony?


ELM i wywala błąd wypadania zaplonu cylinder 3 i czasem zapali CE



aaa, no to u mnie nie ma czegoś taniego


No u mnie wywala normalnie check engine i po przeskanowaniu precyzyjnie taki błąd jak napisałem.


Wracając do tematu zamówiłem sobie te popychacze zaworowe Commercial International (CI) inaczej znane pod marką Eurocars - 610zł za komplet 24szt to chyba nie tragedia a silniczek będzie pracował jak należy przez lata :)

Teraz jeszcze tylko ta kopułka i palec bo jak znalazłem kopułkę to nie mają w tym tym sklepie palca a nie chce kilka razy płacić za przesyłkę ;)

Owczar - 07-05-2013, 11:06

tomek84 napisał/a:
a słyszałeś, żeby ktoś na tego blueprinta narzekał, albo miał z nim jakieś problemy??
bo ja jedynie słyszałem, że jest polecany często


Jak tarcze mikody. Nikt dobrze nie potestował i chwalił zaraz po założeniu ;)

Matejko napisał/a:
Doszukujesz sie winy w popychaczach :?:
Klepie mi jeden srodkowy na tylnej głowicy i tam tylko wypadaja zapłony :?


No właśnie się zaczynam zastanawiać, bo u mnie klepie w okolicach pierwszego od czasu do czasu i też mi na nim wypadają zapłony. Podczas rozpędzania nie ma tego problemu. Pojawia się gdy wyrównam prędkość w okolicach 140-180km/h. Muszę podejrzeć kilka zamrożonych ramek z tego błędu i sprawdzić jaki parametr się powtarza. Choć ja obstawiam raczej kopułkę/palec i związek z kątem wyprzedzenia zapłonu. Wtedy iskra trafia w najbardziej wypalone miejsce, bo to jej główny punkt pracy. Obmyślam właśnie mocowanie do cewek z Sejaka i zobaczę czy na customowym zapłonie nadal będzie ten problem.

Popychacz klepie mi tylko czasami jak jeżdżę po mieście i w sumie wypada od czasu gdy przyśpieszyłem nieco zapłon. Tylko dziwne, że głównie na pierwszym cylindrze.
Problem się nasila bo ostatnio odpuszczenie gazu nie pomagało na odcięcie tego cylindra i ok 30km przejechałem na 5. Dopiero po zatrzymaniu na biegu jałowym zaczął dawkować paliwo na ten cylinder.

Matejko - 07-05-2013, 11:46

u mnie nie mam kompletnie żadnych różnic miedzy tym kiedy blad sie zapali a kiedy nie, nigdy podczas jazdy zawsze gdzies na swiatlach na jalowym,
po wymianie palca kopulki i swiec bez zmian, kompresja tez ok

Owczar - 07-05-2013, 12:00

A bardzo Ci klepie ten popychacz?
Matejko - 07-05-2013, 12:05

czasem tylko na zimnym
Owczar - 07-05-2013, 12:12

U niektórych auta pracują jak diesle, a zapłony im nie wypadają więc nie wiem czy to ma związek. Przewody i świece zmieniałeś?
Matejko - 07-05-2013, 12:17

komplet
MKV - 07-05-2013, 14:16

Owczar napisał/a:
U niektórych auta pracują jak diesle, a zapłony im nie wypadają więc nie wiem czy to ma związek. Przewody i świece zmieniałeś?


A może pozostaniemy w debacie przy samochodzie o którym jest wątek zamiast zgłębiać tutaj problem wypadającego zapłonu? :P
Mi też się on zdarza ale tylko pod obciążeniem dużym zgy silnik niej est jeszcze dobrze rozgrzany. Na ciepłym raczej nie ma tego problemu.

W SMM Maretzky mi mówił własnie żeby sprawdzić kopułkę i palec - kable i świece niedawno wymieniałem.

Owczar - 07-05-2013, 14:34

MKV, sęk w tym, że wymiana palca i kopułki może nie rozwiązać problemu ;)
mkm - 07-05-2013, 17:24

MKV napisał/a:
Derpin kupił pasek rozrządu w lutym 2012 więc na tym przejechane ma może z 15tys km dopiero :)

Teoretycznie przyjęło się, że po kazdym ściągnięciu paska powinien iść nowy.
W praktyce mało kto tego przestrzega, a auta jeżdżą.
Ja rekordowo miałem ściągany i zakładany pasek pięciokrotnie i nic się nie stało.
Koledze założyli drugi raz i chyba po miesiącu strzelił.
Trzeba popatrzeć na sam pasek, kółka i decydować :wink:

Tomek - 07-05-2013, 17:27

mkm napisał/a:
Koledze założyli drugi raz i chyba po miesiącu strzelił.


może założyli mu w przeciwnym kierunku
swinks ostatnio pisał, że ściągał jednego dnia 17 razy

Hugo - 07-05-2013, 23:22

Matejko napisał/a:
Ajusa to Hiszpania
No właśnie też tak myślalem.
Popychacze wziąłbym OYODO, bardziej japońskie niż Ajusa :wink:

MKV - 08-05-2013, 01:41

Matejko napisał/a:
u mnie nie mam kompletnie żadnych różnic miedzy tym kiedy blad sie zapali a kiedy nie, nigdy podczas jazdy zawsze gdzies na swiatlach na jalowym,
po wymianie palca kopulki i swiec bez zmian, kompresja tez ok


Mi dziś się na światłach na jałowym zapalił ;)

MKV - 08-05-2013, 01:44

Owczar napisał/a:
MKV, sęk w tym, że wymiana palca i kopułki może nie rozwiązać problemu ;)


Możliwe ale od czegoś trzeba zacząć a szukając na szybko w paragonach od derpina co było kupowane nie widziałem kopułki ani palca (ale może nie zauważyłem po prostu)

Tak czy tak z ciekawości zapytam - ktoś wie może ile kopułka i palec kosztują oryginalne w Mitsubishi??
Czasami podobno jest tak, że zamienniki są drogie bo jest na nie mały popyt bo oryginały są dość tanie...
Przykładowo kopułka chyba YEC do Swifta Gti kosztuje okł 35zł a nie 110-180zł jak do Galanta...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group