To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Outlander PHEV

smallaxepl - 04-05-2021, 15:54

iwi napisał/a:

Nie jest też to 5 bieg jak pisze kolega tylko stałe połączenie silnika z kołami 1 do 1 czyli raczej bieg 4 do tego służy - bieg 5 to nadbieg.


Chodziło o obrazowe przedstawienie tematu, nie ma znaczenia czy 4, 5 czy 6 bieg, po prostu jedno niezmienne wysokie przełożenie które nie zadziała przy niskich prędkościach

Rander - 04-05-2021, 17:09

smallaxepl napisał/a:
iwi napisał/a:

Nie jest też to 5 bieg jak pisze kolega tylko stałe połączenie silnika z kołami 1 do 1 czyli raczej bieg 4 do tego służy - bieg 5 to nadbieg.


Chodziło o obrazowe przedstawienie tematu, nie ma znaczenia czy 4, 5 czy 6 bieg, po prostu jedno niezmienne wysokie przełożenie które nie zadziała przy niskich prędkościach


Jeszcze gwoli uzupełnienia - widok sprzęgła:

https://www.gm-volt.com/t...mission.337270/

widać wyraźnie mokre sprzęgło wielopłytkowe.


Nieco informacji:

https://electricmitten.com/news/2013/3/28/mitsubishi-outlander-phev-new-york-2013

Cytat:

"Transaxles

Both the Front and Rear Transaxles each incorporate a simple single-speed fixed reduction gear for smooth, shift-free travel and operation
The Front Axle features a built-in clutch that switches the system to Parallel drive mode mainly for engine-powered travel at high speeds/steady-state cruise."

Marcino - 05-05-2021, 14:38

A szkoda ze nie mozna tak jak w innych np Lexus mieć normalnej skrzyni. Ale to tak zostało pomyślane. Nie jest to wyścigówka.
krzychu - 05-05-2021, 19:22

Marcino napisał/a:
A szkoda ze nie mozna tak jak w innych np Lexus mieć normalnej skrzyni. Ale to tak zostało pomyślane. Nie jest to wyścigówka.


Żeby był cięższy i bardziej awaryjny? Bez sensu. Ten układ powinien być po prostu na tyle wydajny żeby nie trzeba było takiego stałego połączenie silnika z kołami.

Jarek.b94 - 06-05-2021, 15:36

iwi napisał/a:
OK - umówiłem się w Katowicach na montaż LPG i w Sosnowcu na zmianę wydechu.


I jak? Gaz już założony?

[ Dodano: 09-05-2021, 19:27 ]
Panowie, mam pytanie, czy sprawdzał ktoś ile czasu musi chodzić auto żeby naładować akumulator od zera?

[ Dodano: 22-05-2021, 19:59 ]
"No i fajnie że można sobie tutaj o wszystkim porozmawiać". Dzięki za odpowiedzi :D

[ Dodano: 22-05-2021, 23:22 ]
No i widzę że to forum działa bardzo aktywnie, bynajmniej phev

Marcino - 27-05-2021, 09:39

Jarek.b94 napisał/a:
No i widzę że to forum działa bardzo aktywnie, bynajmniej phev

Taaa bo co drugi z nas ma phev - albo chyba pecha:)

iwi - 27-05-2021, 14:47

Gaz założony. 40l butla. Nowy wydech od Nissana :) Zdjecie1
Zdjecie2

[ Dodano: 27-05-2021, 15:12 ]
[ Dodano: 09-05-2021, 19:27 ]
Panowie, mam pytanie, czy sprawdzał ktoś ile czasu musi chodzić auto żeby naładować akumulator od zera?

Chyba bardzo długo - po to masz Plug-In żeby nie musieć ładować benzyną.
Ale jeżdżąc często używam przycisku Charge i nie ma reguły. Raz trwa to godzinę a raz 3 - zależy od tego jak jedziesz.

Ogólnie na to pytanie nie ma odpowiedzi bo po odpaleniu mimo włączenia Charge będzie ładował bardzo powoli albo wcale.

Jarek.b94 - 27-05-2021, 16:39

iwi napisał/a:
Gaz założony. 40l butla.
No to teraz będziesz jeździł prawie za darmo :D . Szkoda tylko że tłumik jest po skosie bo może dałoby się założyć większy zbiornik. Miałeś już okazję sprawdzić spalanie LPG na dłuższej trasie po wyczerpaniu baterii?
Marcino - 28-05-2021, 15:27

Z którego roku te outlandery ze taka rdza na elementach podwozia?
Bizi78 - 28-05-2021, 19:07

Marcino, to jest patyna :mrgreen: .
Jarek.b94 - 28-05-2021, 19:19

Tutaj widać że podwozie jest zakonserwowane, a rdza jest na elementach zawieszenia. Ostatnio oglądałem outlandera z 2014r który całe podwozie miał jak tutaj zawieszenie. Niestety oryginalna konserwacja chyba nie jest za dobra.
iwi - 29-05-2021, 19:01

to nie jest oryginalna konserwacja. Zaraz po sprowadzeniu dałem do zakładu i zakonserwowali go.
Dlatego nie jest tak źle, ale i tak muszę jeszcze poprawić i barankiem prysnąć.
Tylko zastanawiam się jak oczyścić tą rdzę. Myślałem o myciu podwozia w automyjni bo myjką ciężko dojść - chyba że zakupię kątową lancę.

Marcino - 31-05-2021, 09:14

iwi napisał/a:
Myślałem o myciu podwozia w automyjni bo myjką ciężko dojść - chyba że zakupię kątową lancę.

Tez takie sobie dosjscie. Trzeba by na podnośniku. Najpierw bym dał dimmer - piane aktywna, aż się brud zacznie gotować a później płukać.
konserwacja to zadne "baranki" typu Boll trzeba dać coś lepszego typu Noxuldol, Valvoline Tectyl, lub Sika

Jarek.b94 - 05-06-2021, 22:07

No i w dniu wczorajszym stałem się posiadaczem PHEV-a, a więc zaczynam przygodę z hybrydą i elektrykiem w jednym :D . Spalanie paliwa przy rozładowanym akumulatorze na trasie 400km z ładowaniem aku na full wyniosło 6 l/100 przy prędkości 90 km/h, czyli chyba nie jest źle. Na początek muszę ogarnąć radio bo chcę sparować tel ale woła o jakiś kod, chyba muszę zadzwonić do poprzedniego właściciela co on tam wpisał.
Marcino - 08-06-2021, 09:44

Jarek.b94 napisał/a:
Spalanie paliwa przy rozładowanym akumulatorze na trasie 400km z ładowaniem aku na full wyniosło 6 l/100 przy prędkości 90 km/h, czyli chyba nie jest źle

Dobry wynik jak na taka kobyłe



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group