Nasze Miśki - Misiek został napadnięty :( (czyli moje z Miśkami przygody)
wichura1 - 22-10-2018, 14:09
4G69 w przeciwieństwie do 4B12 lubi LPG i ma ręczną regulację zaworów.
wichura1 - 26-10-2018, 21:56
Dzisiaj uzupełniłem osłony pod silnikiem, których z racji malowania zderzaka nie założono, bo po co. Teraz może nadejść zima. Przy okazji mam dane na temat spalania. Trochę go sprawdzałem, wiec była ostra jazda. Wyszło 16l gazu na 100km x2,5PLN. Lancer palił 9l benzyny na 100km x 5,14PLN, więc nie jest źle.
edit: Spalanie w trybie mieszanym, wyszło: 12.1l gazu/100km. 360km na 43,5l gazu
wichura1 - 30-10-2018, 22:48
Kupiłem na allegro za 200PLN, oryginalne dywaniki gumowe Mitsubishi. Tylne były dwa, więc przerobiłem dywanik 3-ciego rzędu z wersji 7-mio osobowej na 6-cio osobową. Stan zestawu świetny, welury już śpią w piwnicy. Pierwszy raz mam w Mitsubishi tak dokładnie spasowane, dywaniki gumowe.
eremita - 31-10-2018, 10:31
Fajnie że kierowcy ma dziury na stopery.
wichura1 - 18-11-2018, 17:37
Wczoraj "łaciaty" dostał zimówki, oraz usunąłem mu usterkę, nie działającej regulacji temperatury nawiewu. To wada fabryczna, bo usterka występuje zawsze, wcześniej lub później. Winny jest serwo-motor DENSO, który kosztuje 1200PLN, a na rynku wtórnym prawie ich nie ma, lub są za 400-500PLN. Dobrałem identyczny z Pajero, po wyglądzie i numerach fabrycznych. Musiałem z mojego przełożyć tylko jedno koło zębate z opornikiem i wszystko działa wyśmienicie. Później zamieszczę opis jak przeprowadzić tę naprawę. Z powodu, że Pajero na rynku jest znacznie więcej, za serwo-motor zapłaciłem 15PLN + koszt przesyłki.
Hugo - 18-11-2018, 17:58
wichura1 napisał/a: | usunąłem mu usterkę, nie działającej regulacji temperatury nawiewu. To wada fabryczna, bo usterka występuje zawsze, wcześniej lub później. Winny jest serwo-motor DENSO, który kosztuje 1200PLN, a na rynku wtórnym prawie ich nie ma, lub są za 400-500PLN. | Haha, to samo jest padnięte w brata Grandisie. 2 razy próbowałem to naprawiać, zębatki są w idealnym stanie, wymieniłem silniczek na silniczek z serwomechanizmu z Galanta, bo jest identyczny, tylko samą ślimakową zębatkę napędową musiałem zamienić. Niestety kilka razy mechanizm zadziałał i znowu lipa. Serwomechanizm utknie albo na zimnym albo na gorącym nadmuchu. Czary mary. Z niecierpliwością czekam na relację z dopasowania mechanizmu z Pajero.
wichura1 - 18-11-2018, 18:14
Kupujesz widoczny na fotkach 063700-7040, demontujesz z niego element widoczny na drugim zdjęciu i montujesz ze swojego. Musisz wyczyścić spirytusem styki i opornik ( sprawdź, czy nie jest wytarty). W Pajero serwo-motor działa z drugiej strony, a dodatkowo nie ma ogrzewania PTC (to się wiąże z większym elementem do przesuwania), więc nie uszkadza się silnik i styki. Po wymianie i ustawieniu nawiewu na ręczne działanie, oraz wyłączeniu wentylatora. Wyraźnie słychać, że każda minimalna zmiana pokrętła przesuwa nieznacznie mechanizm przełączający zimny i ciepły nawiew. Łaciaty od kiedy go mam, tak mocno nie grzał.
Hugo - 19-11-2018, 08:20
Dzięki. Co do oznaczeń na serwomechanizmami to chyba ważny jest tylko ten numer do myślnika, bo z tego co widzę to po myślniku każdy numer jest inny.
wichura1 - 19-11-2018, 08:56
Niekoniecznie. Ludzie z grupy Grandis-a na Facebooku, próbowali z innymi, ale się różniły ilością styków i zębatkami. Ta różni się tylko kołem zębatym i opornikiem, który może jest identyczny, ale ma inne oznaczenia, a nie miałem miernika, żeby porównać ich oporności. 3 osoby założyły 063700-7040 i problem zniknął, a 2 używają je już od dwóch tygodni. Ja dzisiaj rano dużo sprawdzałem , nadal wszystko śmiga. Większość serwo-motorów, oprócz tego do Grandisa kosztuje około 20-50 PLN, więc można zaryzykować , tylko trzeba przyjrzeć się dokładnie, porównać zdjęcia i wybrać najbardziej zbliżony numer. Numer 063700-7040 jest od PAJERO III.
wichura1 - 21-11-2018, 22:56
Uzupełniłem alusy, o właściwe nakrętki. Poprzedni właściciel przykręcił nakrętkami do stalówek, co jest niezdrowe dla felg.
mkm - 23-11-2018, 02:44
Nakrętki wyglądają na nowe - jeśli kupiłeś zamiennik przegwintuj je przed zakręceniem, a jak nie to przynajmniej za pierwszym razem wkręcaj je ręcznie
W przeciwnym razie możesz zmieniać szpilkę/szpilki
wichura1 - 07-12-2018, 09:04
markostar napisał/a: | ...... Jeśli będziesz chciał jedną z tych trzech wartości zmienić to znaczy aby wyświetlacz wyświetlał oprócz godziny i temperatury np średnie spalanie robisz to w następujący sposób :
1. Wyłącz zapłon
2. Naciśnij nieopisany przycisk pod wyświetlaczem
3. Włącz zapłon
4. Trzymając cały czas naciśnięty nieopisany przycisk naciskasz SET pod wyświetlaczem i zmieniasz wyświetlaną informacje.
5. Puszczasz przyciski i pozostaje na wyświetlaczu to co ustawiłeś........) |
W Grandisie bez oryginalnego radia, też to działa. Pomimo, że w instrukcji obsługi, jest napisane:
"....Dotyczy pojazdów niewyposażonych w oryginalny zestaw audio firmy MITSUBISHI MOTORS. Dostępne jest jedynie wskazanie bieżącego zużycia paliwa. Patrz sekcja "Bieżące zużycie paliwa" na stronie 3-23...."
wichura1 - 21-01-2019, 19:36
Wymieniłem lewy spryskiwacz, w poprzednim lewa dysza była zablokowana. Koszt z Allegro 30PLN. Założyłem w miejsce po zdemontowanym ekranie podsufitowym (przez poprzedniego właściciela samochodu), ekran Peiying PY-TR1072. Posiada złącze HDMI, do którego przeciągnąłem kabel HDMI pod fotel pasażera. Podłączyłem pod niego Smart TV Box i modem LTE. Ekran ma jedną wadę, jest bardzo duży i mocno zasłania widok w lusterku wstecznym.
Hugo - 21-01-2019, 20:37
wichura1, zmieniając lekko temat, słyszałeś o padających przekładniach kierowniczych w Grandisach?
wichura1 - 22-01-2019, 08:42
Nie słyszałem. Jakby to był jakiś typowy problem, nie kosztowałaby na Allegro 500PLN, tylko 1200-1500PLN. To jeszcze dobra stara hydraulika, w przeciwieństwie do elektryki w Coltach z tego okresu. Za 480PLN można kupić zregenerowaną maglownicę do Grandisa.
|
|
|