[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Sprężyny w Galancie EA
Zolar - 07-02-2017, 14:38
Czy one są twardsze od standardowych?
Jakie sprężyny do tego? Mogą być te Monroe?
Hugo - 07-02-2017, 15:02
Zolar napisał/a: | Czy one są twardsze od standardowych? | Nie, takie same. Zolar napisał/a: | Jakie sprężyny do tego? Mogą być te Monroe? | Mogą być, ale ja wybrałbym Kayaby. Nie są drogie.
Zolar - 07-02-2017, 15:11
Hugo napisał/a: | Zolar napisał/a: | Czy one są twardsze od standardowych? | Nie, takie same. Zolar napisał/a: | Jakie sprężyny do tego? Mogą być te Monroe? | Mogą być, ale ja wybrałbym Kayaby. Nie są drogie. |
Jestem zrażony do tych KYB Amortyzator wylał po pół roku, zrobiłem na nim z 3 tys. km.
Hugo - 07-02-2017, 16:11
Jak kupujesz jakieś pepickie jaja to tak jest. Ja mam wszystkie 4 szt. amortyzatorów KYB Ultra SR od kilku lat, sprężyny Eibach -30 mm i amorki są w stanie idealnym.
Maximus1005 - 07-02-2017, 18:56
Hugo napisał/a: | Jak kupujesz jakieś pepickie jaja to tak jest. Ja mam wszystkie 4 szt. amortyzatorów KYB Ultra SR od kilku lat, sprężyny Eibach -30 mm i amorki są w stanie idealnym. |
Nie zgodze sie z tym ja miałem na tyle Ultra SR i to made in japan i wylały po 4 miesiacach tyle dobrego ze nie bylo problemu z reklamacja
Hugo - 07-02-2017, 20:31
No to mam szczęście, a po zimie muszę się im przyjrzeć.
Szkorbutex - 08-03-2017, 11:12
prośba o poradę :
Mam amortyzatory Bilstein b6 + sprężyny KAW obniżające -25/-30
Chciałbym podnieść auto w górę zmieniając sprężyny.
Mogę założyć do tego seryjne sprężyny bez obaw o wcześniejsze zużycie amortyzatorów ?
Czy po prostu nadal twardsze sportowe tylko bez dedykowanego obniżenia ?
Dwa dni węszę w internecie i jest tyle samo za co i przeciw. Może miał ktoś podobny dylemat?
mój Galant to 2.5 v6, Elegance 2002, kombi.
lutekwwl - 08-03-2017, 22:11
Pytanko. Galant 2.0 sedan. Chcę obniżyć przód ale niezabardzo. Czy zostaje mi tylko eibach -30 czy są jakieś np -25, -20?
mah00ni - 15-03-2017, 15:12
Pytanko do właścicieli Eibachów -30mm... znajomy mechanik odradza obniżenie, mówi że półosie dostają po tyłku. Zauważyliście jakieś nadmierne zużywanie się tego lub innych elementów zawieszenia?
tresorex - 15-03-2017, 15:18
Ja mam sprężyny ok -40mm i z półosiami nic się nie dzieje. Przecież one mają taki ruch góra dół że nic się nie może dziać. Dostaje za to płyta podwoziowa (mam poobcierane podłużnice od przejeżdżania przez garby), złącze elastyczne (pruje się plecionka), przedni zderzak (trzeba umiejętnie parkować). U mnie też lekko są przechylone przednie koła (nie idzie ich ustawić w pionie przy takim obniżeniu) ale nie widać żeby się nierównomiernie zużywał bieżnik
vrangsinn - 15-03-2017, 15:25
ja mam -30....po za tym co pisał kolega wyżej nic sie nie dzieje...dodatkowo przy -30 zadnego problemu ze zbierznoscia czy geometria osi nie ma...przynajmniej mi skp nie wykazalo...
Hugo - 15-03-2017, 15:26
mah00ni napisał/a: | znajomy mechanik odradza obniżenie, mówi że półosie dostają po tyłku. Zauważyliście jakieś nadmierne zużywanie się tego lub innych elementów zawieszenia? | Ma rację. W Galancie to temat rzeka. W 99% przypadków po obniżeniu od razu lub w krótkim czasie pojawiają się wibracje przy przyśpieszaniu, ponieważ półosie pracują pod zbyt dużym kątem. Temat znany z autopsji (na dniach będę z tym walczył) i co ciekawe dotyczy tylko Galantów z silnikiem 2,5 V6 n/a.
tresorex - 15-03-2017, 15:47
To ja u siebie jakoś nie zauważyłem, może przez to, że nigdy nie jechałem nieobniżonym
vrangsinn - 15-03-2017, 17:20
tresorex napisał/a: | To ja u siebie jakoś nie zauważyłem, może przez to, że nigdy nie jechałem nieobniżonym |
ja u Siebie też nie..i u kolegi na -40 też...mój jest krótko obniżony...za to jego od 4 lat....
Hugo - 15-03-2017, 18:33
Najlepsze w tym wszystkim jest to, iż zauważyłem, że im w gorszym stanie są półosie (przeguby) tym obniżony Galant mniej wibruje
|
|
|