To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec

Koyocik - 04-03-2019, 15:04

Krzyzak napisał/a:
proste pytanie - jak wsadzasz tloczek to co robisz? co i gdzie i czym smarujesz?

Pastą ATE do montazu zacisków (brehmszylinder, niebieska) - odrobinę na tłoczek i na gumkę. Rozebrałem własnie zacisk - guma sparciała, około 2 lata ma po ostatnich zabiegach.

W każdym razie: ryzykować NTY? Jak znam życie to to będą regenerowane ori... a może masz jakiś niepotrzebny zregenerowany lewy przód dwutłoczkowy?

Krzyzak - 05-03-2019, 13:04

Manual wyraźnie wskazuje - smarujemy wnętrze zacisku płynem DOT. Nie tłoczek, ale zacisk.
Jak posmarujesz tłoczek to cały DOT będzie zgarnięty przez uszczelnienie i zgromadzi się pod osłoną harmonijkową - a DOT jest higroskopijny, wkrótce będzie tam woda i rdza.

sato - 06-03-2019, 08:14

Koyocik wyraźnie napisał, że smaruje ATE nie DOT'em, więc jak coś będzie zgarnięte to właśnie pasta, która raczej nie pozwoli na dostanie się tam wody...?
Pastą w ogóle nie smarujesz?

[ Dodano: 06-03-2019, 08:15 ]
A ten Frenkit na tył jest???

Krzyzak - 06-03-2019, 09:05

źle że smaruje tłoczek pastą - ma być DOTem
a jak już to zrobi to wyjaśniłem jak, żeby było dobrze - nie doszukuj się moralizatorstwa, jedynie mówię jak ma być
nawet mechanicy popełniają tu szkolne błędy

Bizi78 - 06-03-2019, 09:21

Krzyzak, motasz się w zeznaniach, to jak ma w końcu być :wink: .

Krzyzak napisał/a:
Manual wyraźnie wskazuje - smarujemy wnętrze zacisku płynem DOT. Nie tłoczek, ale zacisk.

Krzyzak napisał/a:
źle że smaruje tłoczek pastą - ma być DOTem

Koyocik - 06-03-2019, 10:04

sato napisał/a:
Koyocik wyraźnie napisał, że smaruje ATE nie DOT'em, więc jak coś będzie zgarnięte to właśnie pasta, która raczej nie pozwoli na dostanie się tam wody...?
Pastą w ogóle nie smarujesz?


Spróbuję tak jak Krzyżak mówi, ale nie jestem pewien - ori zestawy naprawcze są nasmarowane (tłoczek) i wyraźnie jest napisane, żeby nie usuwać tego smaru. Nie mam teraz opakowania na dowód, ale jest w serwisówce do zweryfikowania, że nie bredzę ;)
sato napisał/a:

[ Dodano: 06-03-2019, 08:15 ]
A ten Frenkit na tył jest???


Jest, mam i działa dobrze. Tylko lewy przód mnie nie lubi.
Mocna korozja zacisku, tu bym upatrywał przyczyny a nie w smarowaniu - dlatego pytałem o zamienniki.

Marcino - 06-03-2019, 12:10

Robiłem u siebie wszytkie 4szt, zero problemów. Wszytko robione na czuja. Koledze w Zafirze i jescze chyba w jedym samochdozie robiłęm i też wszytko ok.

Cudów tu nie ma.

sato - 06-03-2019, 12:53

Krzyzak, to według Ciebie jak powinno być bo już zgłupiałem całkowicie ;)
Po oczyszczeniu zacisku, oczyszczeniu tłoczka (lub jego całkowitej wymianie), zakładasz gumki na "sucho" i smarujesz tylko wnętrze zacisku DOT'em? i składasz wszystko do kupy?

Bizi78 - 06-03-2019, 14:48

Moim skromnym zdaniem (dodam że mechanikiem nie jestem), warto delikatnie przesmarować tłoczek, choćby po to aby nie uszkodzić uszczelki w zacisku podczas wciskania tłoczka :wink: .
Co do smarowania wnętrza zacisku DOT-em to po co, skoro i tak znajdzie się w nim płyn po podpięciu zacisku 8) .
Postaram się podpytać brata jak on to składa w dużej firmie produkującej zaciski :mrgreen: .

jacek11 - 06-03-2019, 16:21

Bizi78 napisał/a:
Co do smarowania wnętrza zacisku DOT-em to po co, skoro i tak znajdzie się w nim płyn po podpięciu zacisku .

No właśnie po to,żeby nie uszkodzić uszczelki podczas wkładania tłoka. Potem to on już się będzie sam tam smarował. Pastę dajemy tylko pod osłonę.

Bizi78 - 06-03-2019, 18:20

Czyli rozumiem, że wystarczy umoczyć samą uszczelkę (ten kwadratowy oring) w płynie, wsadzić ją do zacisku i dopiero pchać tłoczek.
jacek11 - 06-03-2019, 20:23

Bizi78 napisał/a:
Czyli rozumiem, że wystarczy umoczyć samą uszczelkę (ten kwadratowy oring) w płynie, wsadzić ją do zacisku i dopiero pchać tłoczek.

Nie tak do końca. Uszczelnienia są wykonane bardzo dokładnie, i jak umoczysz oring w płynie, to zwyczajnie nie będziesz w stanie wcisnąć tłoka. Najpierw montujemy oring w zacisku, a potem smarujemy go płynem.

sato - 06-03-2019, 20:57

A ja zrobię to tak :p https://youtu.be/xfye1xn1vfU
jacek11 - 06-03-2019, 21:36

Całkiem ładnie to zrobił, tyle że niepotrzebnie napchał smaru do zacisku. Potem założył uszczelniacz który usiadł na tym smarze, i nie mógł wcisnąć tłoka. Przez takie postępowanie można uszkodzić oring :|
Bizi78 - 06-03-2019, 21:43

Ale patent z uszczelką przeciwkurzową i kompresorem ciekawy 8) .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group