To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Evoscan i kabel VAG KKL-USB /Nie ELM327/

Pashiot - 24-09-2013, 17:49

Mi VAG przerywa połączenie w GDI '02.
Łączy, czyta błędy, wszystko działa, z tym, że gubi połączenie. Nie zwierałem pinów.

txc - 24-09-2013, 18:11

W ustawieniach portu przestawiłem czas opóźnienia z 16ms na 1ms i poszło 8) , następnie przestawiłem na 3ms i połączenie zrobiło się stabilniejsze (rzadziej rozłącza).
Sonda lambda powinna oscylować a daje jakieś dziwne odczyty
i nie wiem jak mam odczytać dane z przepływomierza, pomorze ktoś?


[ Dodano: 24-09-2013, 18:13 ]
Pashiot przeczytaj mój post wyżej i spróbuj to samo przestawić
(ja używam EvoScan 2.9)

loki7777 - 24-09-2013, 18:48

ok vag-a mam to mogę spróbować co z tego wyjdzie . Podłączony niby działa ale niezbyt wiem jak odczytać kody jak naciskam display dtc to nic nie znajduje.
log taki
Info: Initialize Vehicle ECU...
Info: OBDII ISO Init...
Info: Waiting for vehicle ecu...
Info: Initializing At 5 baud...
Info: Initialization Complete...
Info: OBDII Sync Byte Received.
Info: Keybyte Response: 0x08 0x08
Info: OBDII Keyword CRC Received.
Info: Connection successful...
Info: Correct Header bytes returned.
Info: Check DTCs Ended.

a kody tak mam
Updated: 18:14:29
No OBDII Diagnostic Codes Present

czy z interfejs elm do odczytu błędow jest bezproblemowy?

plecho1 - 24-09-2013, 20:31

Żeby EvoScan właściwie czytał błędy to w "Timeout ms" na samej górze w głównym oknie zamiast wartości 1000 należy wpisać 10000.
U mnie Elm 327 czyta błędy, używałem darmowego programu EasyOBD.

loki7777 - 24-09-2013, 22:15

czy to czytanie błędów nawet na kablu Vag bez zmiany pinów?
plecho1 - 24-09-2013, 22:31

Tak, pinów nie trzeba zwierać. Czytanie błędów Evoscanem działa tylko w Carismach po 2001r. gdzie Evoscan z kablem VAG KKL działają bez zwierania pinów.
loki7777 - 24-09-2013, 22:32

ok to jutro zobaczę czy jak zmienię ustawienia to odczyta błedy, ktoś może wie jak zmienić na liczniku głównym sposób wyśswietlania tzn mam teraz mile a chciałbym mieć przebieg główny i dzienny w kilometrach.
MmzTattoo - 07-10-2013, 12:10

Uważajcie na sprzedającego KGMEDIA na alledrogo reklamuje się że ich kable są zbudowane na FTDI jak przyszedł nie chciał się połączyć zdjąłem obudowę a w środku CH340.
artufcb - 08-10-2013, 15:19

witajcie, może mi ktoś powiedzieć gdzie sprawdzić w Evoscanie aktualną temperaturę silnika? Bo chciałbym sprawdzić kiedy mi się na LPG przełącza. Z tego co mi mówił poprzedni właściciel to przełącza się przy 60*C, a wiem, że inni mają ustawione na 40*C. Więc zawsze byłaby to większa oszczędność paliwa, a dla silnika na pewno nie byłoby to gorsze. Gdzieś czytałem, że od 15*C silnik może bez problemów pracować na LPG
MmzTattoo - 10-10-2013, 20:44

Jeśli masz ustawienia Arena to zaznacz "engine coolant temperature"
a jeśli nie masz to poprostu "coolant temperature"

herayo - 27-10-2013, 12:04

Hej, mam mały problem, mianowicie auto jak jest zimne, to gaśnie, a nawet jak się nagrzeje, to trzyma bardzo niskie obroty, około 500-600, podpinałem pod evoscana i pierwsze co mi się rzuciło w oczy: Air Volume na bardzo niskim poziomie, nie wiem czy to normalne, oraz temp. coolant dość wysoki. Wszystko mierzyłem na nagrzanym silniku stojąc i/lub jeżdżąc do tyłu i do przodu, na podwórku. Pomiary robiłem, żeby przetestować czy kabel działa, dlatego był robiony w takich warunkach (ciepły silnik, jazda przód, tył)

Printscreen:
http://i549.photobucket.c.../LOGcarisma.jpg

Czy air volume jest prawidłowe? czy temp. na postoju i toczeniu się też jest prawidłowa?

... ma ktoś jakieś logi z którymi może się podzielić w celu porównania?? jeśli tak, prosze zamieścić na forum link lub przesłać mi na maila herayo@interia.pl

Marcino - 30-11-2013, 02:38

Hej
Skąd wziąć Evoscan-graph?
też chciałbym wykresy poogladać... jak powyżej..

plecho1 - 30-11-2013, 07:13

Jak już nagrałeś jakieś wykresy, to naciskasz na samej górze okna guzik "Graphs & Map Tracer" i następnie wybierasz drugą pozycję od góry czyli "Analyse. csv Log File - Graphing log Data, Power and Torque". Następnie w wyświetlonym oknie wyszukujesz nagrany plik i go uruchamiasz.
Marcino - 30-11-2013, 11:03

DZieki, nocka jest jednak. od spania a nie od analizy... znalazałem to ustrojstwo.
Jak praktycznie najlepiej nagrywac logi? Wczoraj jak LPG stroiłem to się tego nazbierało i nie wiem który jaki..:P

blandhauer - 01-12-2013, 15:36

Witam
Prosze o sprawdzenie moich logow. Problem dotyczy braku mocy ponizej 100km na godzine.
To jest moj post
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=83600

Niestety nikt nie odpowiada od kilku dni.
To moje logi ostatnie:

http://galeria.kuzniasztu...29_17.28.33.csv

http://galeria.kuzniasztu...29_17.29.51.csv

http://galeria.kuzniasztu...29_18.02.29.csv

http://galeria.kuzniasztu...29_18.05.59.csv

http://galeria.kuzniasztu...29_19.02.34.csv

http://galeria.kuzniasztu...29_19.07.30.csv


PS
Na Evoscanie 2.9 sprawdzałem tez "Octane Level".
Przed tankowaniem na orlenie miałem 49-52% (paliwo auchan)
Po zatankowaniu na orlenie PB95 równo 68%

Na koniec tankowałem PB98 wynik za pare minut podam.

[ Dodano: 29-11-2013, 21:49 ]
Octane level 56% na PB98 moze ktos wytlumaczyc?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group