Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu
krzysiu - 26-03-2012, 11:18
Witam, jestem nowy więc wybaczcie jeśli powielam temat.
Jestem użytkownikiem carismy 1.9 td silnik f8qt od 4 lat.
Wtedy też wymieniłem rozrząd sam ale nie ustawiałem kąta wtrysku i nie blokowałem wału blokadą.Więc z której strony bagnetu znajduje się ta śruba do blokady, ponieważ jesli z lewej to mam ją ukręconą i mowy nie ma żebym ją odkręcił, i czy sam ustawie kąt wtrysku?
Tak wogóle to padło mi łożysko na pompie wtryskowej, pasek zesunął się z koła zębatego tak o 1cm.i to kółko jest luźne. Pasek troszeczkę uciągnąłem i we wtorek na 3.04 jestem umówiony w sobótce (70km.)na naprawę pompy.Koszt naprawy z wymontowaniem i wmontowaniem 600zł. Ale nie wiem czy mi ustawią początek kąta wtrysku, ale zaplanowałem sobie że wymienię najpierw rozrząd bo gdyby ustawili to miałbym problem z ustawieniem kąta z głowy.
Więc doradźcie mi czy mój plan jest ok. czy może zna ktoś ten warsztat ze sobótki i może coś o nim powiedzieć, a może jest jakiś pompiarz od lucasa bliżej oleśnicy. Mechanik polecił mi ten warsztat ponieważ nikt nie chce podjąć się naprawy tej pompy.
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Sxizo - 26-03-2012, 13:08
Witam, niedługo moją Cari czeka wymiana rozrządu, więc chce się upewnić czy wszystko dobrze skompletowałem:
-PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI
-ROLKA NAPINAJĄCA (NAPINACZ) GMB
-POMPA WODY GMB
-USZCZELNIACZ TRZONKA ZAWORU ELRING ( 1szt.?)
+ paski od osprzętu ale nie wiem jakie 2 klinowe wielorowkowe np Dayco mogą być?
Pytanie, czy hydrauliczny napinacz ( ten w okolicach 400zł ) jest stosowany w 1.6? Bo jak narazie widziałem tylko do GDI.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
bart1924 - 26-03-2012, 13:19
Sxizo napisał/a: | Witam, niedługo moją Cari czeka wymiana rozrządu, więc chce się upewnić czy wszystko dobrze skompletowałem:
-PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI
-ROLKA NAPINAJĄCA (NAPINACZ) GMB
-POMPA WODY GMB
-USZCZELNIACZ TRZONKA ZAWORU ELRING ( 1szt.?)
Pytanie, czy hydrauliczny napinacz ( ten w okolicach 400zł ) jest stosowany w 1.6? Bo jak narazie widziałem tylko do GDI.
Z góry dzięki za odpowiedzi. |
Komplet ok, uszczelniacze 2szt najlepiej NOK (Wkładane w pudełka firmy Corteco o ile się nie mylę), ale ogólnie elring też dobry tylko dokup drugi (jeden wałek rozrządu, drugi wał korbowy).
Napinacz hydrauliczny w 1.6 nie występuje także 400zł w kieszeni.
Sxizo - 26-03-2012, 13:23
No to mnie ucieszyłeś z tymi 400zł Te 2 uszczelniacze mają być takie same? W IC są jako " Uszczelniacz trzonka zaworu"
bart1924 - 26-03-2012, 13:35
Chyba pomyliłeś uszczelniacze, no chyba że Ci bierze oliwe i chcesz zdejmować głowicę
Poproś o uszczelniacz wałka rozrządu, a drugi wału korbowego firmy Corteco - koszt to ok 20zł/szt. a w pudełku powinien znajdować się oryginalny firmy NOK.
Jak będziesz kupował w IC to dopilnuj, żeby Ci nie wetknęli JC
Co do pasków to wcześniej miałem Dayco i były ok, teraz mam Conti (różne opinie) i też jest ok, tylko od Gates'a trzymałbym się z daleka
Sxizo - 26-03-2012, 13:50
Ok dzięki. Oleju można powiedzieć,że nie bierze, od wymiany do wymiany nie muszę dolewać.
Właśnie sprawdzałem te uszczelniacze i od wału korbowego są 2 wymiary ( Elring, narazie nie mają Corteco) : średnica 50 i 103, który wybrać ?
bart1924 - 26-03-2012, 15:24
Najlepiej zadzwoń i niech Ci sprawdzą po VINie, albo podaj dane silnika i dobiorą bez problemu
Blaszczu92 - 08-04-2012, 13:41
Witam. Jak to w końcu jest z tą wymianą rozrządu w GDI? Mam mechanika który robił rozrządy w colcie i galancie, w autach niemieckich i francuskich, ale z GDI nie miał do czynienia. Czy do wymiany rozrządu w GDI są potrzebne jakieś specjalistyczne narzędzia i wiedza?
plecho1 - 08-04-2012, 15:43
Żadnych specjalnych narzędzi nie potrzeba, tu masz instrukcję wymiany:
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
Blaszczu92 - 08-04-2012, 16:10
Wielkie dzięki, instrukcja na pewno się przyda
Cargo - 10-04-2012, 14:13
Czy ten pasek będzie dobry do Carismy 1.6 16V
Kod: | http://moto.allegro.pl/rozrzad-mitsubishi-colt-lancer-carisma-1-6-japan-i2236049238.html |
To oryginalny pasek MITSUBOSHI
Ppiotr - 10-04-2012, 21:28
a już normalnych pasków nie ma ? za dużo widziałem zużytych rolek po 20 000 i zerwanych pasków nie wiadomych firm takich jak np. mitsuboshi i cała reszta co do mitsuboshi nie jestem przekonany to tej marki co do pasków to polecam dayco bosch conti na tych paskach nigdy się nie zawiodłem i nie znam osoby która miała by problemy.
Natomiast nie żałuj pieniędzy jak masz zamiar pojeździć bo to nie jest jakaś końcówka drążka gdzie wybicie jej niczym nie skutkuje tu zrywa się pasek rolka zaciera i 2,500 w plecy więc na 60 000 lub 3 lata wydać 150 zł więcej to żaden koszt Pozdrawiam Piotr
[ Dodano: 10-04-2012, 21:36 ]
http://allegro.pl/rozrzad...2213409918.html
http://allegro.pl/pasek-r...2222741185.html
http://allegro.pl/rozrzad...2223614840.html
http://allegro.pl/rozrzad...2223614825.html ja bym wybrał poz 3 poczciwa i cena nie zabija jeszcze a na pewno podziała i nic się nie schrzani chyba że mechanior założy tobie jakieś inne badziewie bo też tak robią
Saqu - 10-04-2012, 23:36
znajomy założył pasek contiego.. nie zdążył nawet tysiaka zrobić na nim.
Ppiotr - 11-04-2012, 08:57
jasne! sam zakładał i jest pewny że został założony i nie przeciągnął? akurat co do contiego to chyba sam z 10 zużyłem, zazwyczaj przejeżdżam więcej i jakoś żaden mi nie pękł i nic się nie działo. nie sprzedaję pasków więc mi nie zależy. Natomiast swoje spostrzeżenia napisałem.
Koledze pękł też kupił jakiś firmowy dobry części zawiózł do mechanika rolki pasek kilka tys i dzwoni ściągnąłem osłonę a pasek leży patrzę na niego i mówię mu że pasek zużyty mówi że wymieniał na nowy, a na pasku były ledwo widoczne napisy. Gorzej wyglądał jak ja wymieniam po 60-80 tys km dlatego sam wolę wymienić niż jakiś baran ma mi zepsuć silnik
plecho1 - 11-04-2012, 09:55
Ja też założyłem kilkanaście pasków Conti i nigdy nie było z nimi żadnych problemów.
|
|
|