To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

Marcino - 16-11-2017, 00:17

Jaki uszczelniacz jest na wałek napędowy ?
W piątek będą łożyska. Będę robił. Jakiś konkretny ściągacz potrzebuje ?

sampler - 16-11-2017, 08:59

Sciągacz musi być z bardzo wąskimi kotwicami. Miedzy łożyskiem a dalszą częścią jest niewiele miejsca na zaczepienie.
milo - 16-11-2017, 15:05

Marcino napisał/a:
Jaki uszczelniacz jest na wałek napędowy ?

Wałek sprzęgłowy 25x35x6
Marcino napisał/a:
Jakiś konkretny ściągacz potrzebuje ?

Jesli wszystkie łozyska bedziesz zmieniał to najwiecej problemu bedzie z łozyskiem wałeczkowym wałka zdawczego
sampler napisał/a:
Sciągacz musi być z bardzo wąskimi kotwicami.

Lub prasa

Marcino - 16-11-2017, 15:14

A taki odklejacz się przyda?


[ Dodano: 16-11-2017, 15:18 ]
Prasę mam w pracy. W razie czego podjade z wałkiem. Wystarczy zagrzać łożyska nowe opalarka żeby wcisnąć ? Czy piekarnik ?

robertdg - 16-11-2017, 19:19

Marcino napisał/a:
A taki odklejacz się przyda?
Przyda
milo - 16-11-2017, 20:08

Marcino napisał/a:
A taki odklejacz się przyda?

Jak najbardziej tylko łozysko wałka sprzegłowego jest najwiecej oddalone i pewnie nie będzie az takiej długiej sruby
Marcino napisał/a:
Wystarczy zagrzać łożyska nowe opalarka żeby wcisnąć ? Czy piekarnik ?

Mozesz podgrzać ale jak na prasie czy nawet dobrym sciagaczem nie trzeba podgrzewać

Marcino - 16-11-2017, 21:04

Muszę manual dokładnie przeczytać :)
Zastanawiam się bo wymIeniam sprzęgło tez to czy od razu wysprzegloka i całego układu nie regenerować

Krzyzak - 16-11-2017, 21:12

wysprzęglik można zawsze zrobić osobno
skupiłbym się tylko na zdobyciu wszystkich simmeringów - czyli 3 w skrzyni (wałek sprzęgłowy i 2x półosie) oraz można pomyśleć o tym pod kołem zamachowym
do sprzęgła warto mieć przyrząd centrujący tarczę - z Kibloo zrobiliśmy go ze starej śruby + trochę taśmy izolacyjnej żeby zrobić dobre średnice (jedna do koła zamachowego i druga do tarczy sprzęgła)

Marcino - 16-11-2017, 23:57

A jest łożysko w kole zamachowym podpierające wałek ? Jeden na pół ośke mam ale jutro kupię Wszytko nowe.
Hugo - 17-11-2017, 07:54

Marcino, nie ma takiego łożyska w Galu.
Krzyzak - 17-11-2017, 08:34

Niespecjalnie wiem o co pytasz, ale pewnie nie ma (skoro nie wiem) :)
Ważne jest aby na miejsce gdzie widelec opiera się o dzwon skrzyni dać ten smar z zestawu sprzęgła. Ja jeszcze smaruję wałek sprzęgłowy (tam, gdzie przesuwa się łożysko) oraz miejsce styku widelca z łożyskiem (te 2 łapki).

Marcino - 17-11-2017, 12:43

Niestety nie ma u nas łożyska podpierającego wałek napędowy w kole zamachowym. Co
Powoduje ze wszelki drgania i siły poprzeczne idą na łożysko w skrzyni

Krzyzak - 17-11-2017, 13:25

co nie zmienia faktu, że taka sama konstrukcja w Galancie E32 daje przebiegi około miliona km bez problemu (vide auto ojca jednego z Mitsumaniaków ze Stargardu, jeżdżące na taksówce... w 2003 lub 2004 miało ponad 800 000 km i wciąż jeździło, czy nawet mój też ma skrzynię cichą) a to samo łożysko rozlatuje się w Colcie C52 czy Galancie EA5...
w Colcie jak zmieniałem to bieżnia wewnętrzna miała dziury od uderzeń przez kulki i to było powodem hałasu

milo - 17-11-2017, 15:04

Marcino napisał/a:
to czy od razu wysprzegloka i całego układu nie regenerować

Jesli nie sprawia problemu to lepiej nie zaczepiać różnie może być
Krzyzak napisał/a:
w Galancie E32 daje przebiegi około miliona km bez problemu

Jak miałem galanta 1989 r nie było zadnych problemów z skrzynią zero hałasu itp nigdy nie rozbierana widać były lepsze napędy w EA to juz porazka

Marcino - 29-11-2017, 17:00

Da rady wrzucić skrzynie z łapa ? Bo tak wymontowalem ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group