[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Konserwacja podwozia
Krzyzak - 29-12-2016, 21:41
Dla mnie takim największym minusem jest fakt, że na wstępie min. 30% wartości oddaje się w postaci różnych podatków.
Piospi - 08-01-2017, 16:13
Krzyzak napisał/a: | Piospi napisał/a: | W zakładzie zrobili mu mniej więcej coś takiego | tak tylko zapytam, gdzie nabijają ciężarki na alusy zamiast przykleić? - nie wiedziałem, że ktoś coś takiego jeszcze praktykuje... szczególnie od zewnątrz |
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale w końcu udało mi się uzyskać dostęp do konta
Nie wiem, gdyż to zdjęcie nadkola wziąłem z Googli
adaxo - 02-05-2017, 23:37
Hugo napisał/a: | Dzisiaj nastąpiła sekcja zwłok ostatnich 2 elementów nadwozia w Galu, które mocno korodują, czyli kielicha przedniego i tylnej podłużnicy.
Osoby o słabych nerwach lepiej żeby nie oglądały tych zdjęć
Kielich nie był taki zły, powiedziałbym dość typowo zaatakowany przez rdzę:
[url=http://naforum.zapod...773.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://naforum.zapod...db5.jpg]Obrazek[/url]
Na poniższych zdjęciach widać miejsca gdzie blachy są łączone na zakładkę i tam zaczyna pojawiać się rdza:
[url=http://naforum.zapod...0eb.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://naforum.zapod...e5a.jpg]Obrazek[/url]
Od spodu też taki standard jeśli chodzi o korozję:
[url=http://naforum.zapod...a35.jpg]Obrazek[/url]
Na poniższym zdjęciu widzimy szczelinę pomiędzy blachami, jak będzie widać na dalszych zdjęciach, kielich ma wewnątrz wolne przestrzenie, tą szczeliną dostaje się woda i syf:
[url=http://naforum.zapod...922.jpg]Obrazek[/url]
i pierwsza dziura wyskakuje zaraz za szczeliną:
[url=http://naforum.zapod...84f.jpg]Obrazek[/url]
Przez tą szczelinę można by zakonserwować kielich od wewnątrz woskiem do profili zamkniętych, ale obecnie w każdym Galu będzie już za późno...
Jeszcze przekrój przez tulejkę, w której montuje się górny wahacz. jak widać jest dość konkretnie zgrzana do kielicha, więc jeśli komuś ona wygnije to kielich musi być w agonalnym stanie. Widać też puste przestrzenie wewnątrz kielicha.
[url=http://naforum.zapod...e1a.jpg]Obrazek[/url]
A teraz kończymy z tymi "nalotami" korozji i przechodzimy do tylnej podłużnicy
Z zewnątrz wygląda mniej więcej tak (w rzeczywistości trochę lepiej, bo podłubałem śrubokrętem):
[url=http://naforum.zapod...d95.jpg]Obrazek[/url]
Po rozcięciu podłużnica od wewnątrz w stanie rozkładu. Jak widać jest zbudowana z co najmniej 3 blach na zakładkę (środkowa blacha praktycznie nie istnieje):
[url=http://naforum.zapod...211.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://naforum.zapod...52e.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://naforum.zapod...349.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://naforum.zapod...57e.jpg]Obrazek[/url]
Miejsca, w których również lubią powstawać dziury od strony nadkoli przednich i mamy wtedy wodę pod nogami. UWAGA: Blacha gnije pod fabryczną konserwacją nadkoli!
Nadkole prawe:
[url=http://naforum.zapod...52a.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://naforum.zapod...f99.jpg]Obrazek[/url]
Nadkole lewe:
[url=http://naforum.zapod...d91.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://naforum.zapod...052.jpg]Obrazek[/url]
I na koniec miejsce łączenia podłużnicy poprzecznej znajdującej się przed zbiornikiem paliwa z progiem, też nie za ciekawie się tu dzieje:
[url=http://naforum.zapod...712.jpg]Obrazek[/url] |
Czy jest szansa ze ktoś gdzieś ma te fotki jeszcze?
Hugo - 03-05-2017, 10:03
adaxo, mam je na kompie jeszcze. Podaj maila to w wolnej chwili Ci wyślę.
adaxo - 03-05-2017, 11:50
Hugo napisał/a: | adaxo, mam je na kompie jeszcze. Podaj maila to w wolnej chwili Ci wyślę. |
Mail poszedl na PM
dzieki
Maciejos - 03-05-2017, 12:56
Hugo, czy mnie również mógłbyś podesłać te zdjęcia ? Będę bardzo wdzięczny. Mój mail masz już na PW.
mkm - 03-05-2017, 14:17
Hugo, a żeby nie smiecić kolejnymi prośbami... Nie dałbyś rady załadować je raz jeszcze?
Jak ktoś ma fotki rudzielca to niech też wrzuca
Hugo - 03-05-2017, 14:22
mkm, OK, kolegom wyżej wyślę na maila, a tutaj później wrzucę, a prośba do Ciebie żebyś je jakoś "przerobił" i żeby nigdy nie wygasły, dobra?
[ Dodano: 03-05-2017, 19:53 ]
Kielich nie był taki zły, powiedziałbym dość typowo zaatakowany przez rdzę:
https://naforum.zapodaj.net/4feb51ce3598.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/1252c148ae3e.jpg.html
Na poniższych zdjęciach widać miejsca gdzie blachy są łączone na zakładkę i tam zaczyna pojawiać się rdza:
https://naforum.zapodaj.net/f0a526fe0d4b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7c8e65f6c5c0.jpg.html
Od spodu też taki standard jeśli chodzi o korozję:
https://naforum.zapodaj.net/6d29c3f36f04.jpg.html
Na poniższym zdjęciu widzimy szczelinę pomiędzy blachami, jak będzie widać na dalszych zdjęciach, kielich ma wewnątrz wolne przestrzenie, tą szczeliną dostaje się woda i syf:
https://naforum.zapodaj.net/1b192f1a60d4.jpg.html
Pierwsza dziura wyskakuje zaraz za szczeliną:
https://naforum.zapodaj.net/8906cb72e7ee.jpg.html
Przez tą szczelinę można by zakonserwować kielich od wewnątrz woskiem do profili zamkniętych, ale obecnie w każdym Galu będzie już za późno...
Jeszcze przekrój przez tulejkę, w której montuje się górny wahacz. Jak widać jest dość konkretnie zgrzana do kielicha, więc jeśli komuś ona wygnije to kielich musi być w agonalnym stanie. Widać też puste przestrzenie wewnątrz kielicha.
https://naforum.zapodaj.net/e54a92aa540a.jpg.html
A teraz kończymy z tymi "nalotami" korozji i przechodzimy do tylnej podłużnicy.
Z zewnątrz wygląda mniej więcej tak (w rzeczywistości trochę lepiej, bo podłubałem śrubokrętem):
https://naforum.zapodaj.net/6ba19e7b1534.jpg.html
Po rozcięciu podłużnica od wewnątrz w stanie rozkładu. Jak widać jest zbudowana z co najmniej 3 blach na zakładkę (środkowa blacha praktycznie nie istnieje):
https://naforum.zapodaj.net/8dfa7e5b41d3.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/1ec9eacb7d7b.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/2a9f4256c680.jpg.html
I widok od drugiej strony:
https://naforum.zapodaj.net/fb177b1fa852.jpg.html
Miejsca, w których również lubią powstawać dziury od strony nadkoli przednich i mamy wtedy wodę pod nogami. UWAGA: Blacha gnije pod fabryczną konserwacją nadkoli!
Nadkole prawe od strony koła:
https://naforum.zapodaj.net/c346a400be8e.jpg.html
i od strony kabiny:
https://naforum.zapodaj.net/c4e0d28cfdfc.jpg.html
Nadkole lewe od strony koła:
https://naforum.zapodaj.net/caf97826810a.jpg.html
i od strony kabiny:
https://naforum.zapodaj.net/7201dadd8b54.jpg.html
A teraz wróćmy do podwozia. Na początek widok ogólny podłogi (trzeba przyznać, że tragedii niby nie ma):
https://naforum.zapodaj.net/79387d156610.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/51a447e04471.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/5952f6d7d4b4.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/fafc2457f3ef.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/92e31fd9fdd5.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/78210b895dab.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/2084d49ec78d.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/7f955aa3e543.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3488d936ec01.jpg.html
Próg z zewnątrz:
https://naforum.zapodaj.net/e858158c5817.jpg.html
wewnątrz już za ciekawie się nie dzieje:
https://naforum.zapodaj.net/ea64e4bd9aae.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/04ee0084e7fa.jpg.html
Poprzeczka na wózkiem zawieszenia tylnego:
https://naforum.zapodaj.net/a279026ca613.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/608453ec1ae7.jpg.html
Poprzeczka przed zbiornikiem paliwa, czyli pod siedziskiem tylnej kanapy (tu jest w miarę OK):
https://naforum.zapodaj.net/3f5a6215d38e.jpg.html
Podłużnice biegnące pod podłogą wzdłuż auta (tu jest OK):
https://naforum.zapodaj.net/b1bb9e9862bc.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/c43a089877d9.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/64145320e040.jpg.html
Podłużnica przednia górna (tu też jest OK):
https://naforum.zapodaj.net/ef7592d84a1e.jpg.html
i przednia dolna (tu też OK):
https://naforum.zapodaj.net/5096e9107d76.jpg.html
a tu po odcięciu podłużnicy dolnej przy ścianie grodziowej (wewnątrz już coś się dzieje):
https://naforum.zapodaj.net/9ae1cd09b156.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/3943760310b4.jpg.html
Okolice mocowania filtra paliwa (dodam, że to w tym miejscu, w uchwycie nad filtrem, najczęściej gniją sztywne przewody hamulcowe do tylnych kół):
https://naforum.zapodaj.net/3fbd7d5534f0.jpg.html
Przekrój przez tylny kielich (tutaj nic się nie dzieje):
https://naforum.zapodaj.net/33a2389f2787.jpg.html
I na koniec ciekawostka, przekroje przez słupki dachowe (tutaj też na szczęście nic złego się nie dzieje):
Słupek przedni:
https://naforum.zapodaj.net/21f27968cc84.jpg.html
Słupek środkowy (masywna konstrukcja):
https://naforum.zapodaj.net/3e4874058a3a.jpg.html
Słupek tylny:
https://naforum.zapodaj.net/105b5998aea7.jpg.html
piotrkor1 - 04-05-2017, 10:05
Hugo, Niezła sekcja zwłok!
abdul - 04-05-2017, 15:03
Po tych zdjeciach odechcialo mi sie robic konserwacje bo nie wiadomo czy jest sens cokolwiek ratowac
Marcino - 01-06-2017, 23:20
abdul napisał/a: | Po tych zdjeciach odechcialo mi sie robic konserwacje bo nie wiadomo czy jest sens cokolwiek ratowac |
Przeszedłem prawie wszytkie eatapy ze zdjeć Hugo....
Jeszcze brakuje podłogi bagażnika, wneki koła pasaowego i pasa tynego z połużnicami z tyłu gdzie wchodzi hak..
abdul - 20-06-2017, 14:19
Witam! Stosowal ktos konserwe Valvoline Tectyl? Narazie slyszalem same dobre opinie i powiem szczerze ze skusilem sie na to. Tylko juz zglupialem i nie wiem co robic z podkladem bo kazdy sprzedawca mowi co innego. Jeden mowi zeby na gola blache dawac konserwacje, drugi zeby jako podklad zastosowac Valvoline ML do profili zamknietych a jeszcze inny zeby jakikolwiek podklad epoksydowy i na to konserwe. Myslalem zrobic tak:
- wyczyscic do golej blachy
- R-Stop lub Dinitrol tam gdzie bedzie rudzielec
- podklad Novol
- konserwa Valvoline Tectyl Bodysafe
- w progi i podluznice Valvoline ML
Poradzcie czy dobrze chce to zrobic bo tak mialem zaplanowane od poczatku ale co fachowiec to opinia i juz mam metlik w glowie
Marcino - 21-06-2017, 00:03
Umyj
Wyczyść ile się da
Na rdzawe miejsca mleczko co czernieje czyli Dinitrol AppRstop lub Ikorol polecam
Na to psiknięcie epoxyd 2x
Na to konserwacja
Ja używam Noxudol 900 a w profile 700.
900 mimo ze lepka jest warstwa ostateczna. Na kilka lat spokój
[ Dodano: 21-06-2017, 00:41 ]
Tak to wyglada w 307sw... tez go bierze. Zero konserwacji pod bagażnikiem nad kołem zapasowym
[ Dodano: 21-06-2017, 00:43 ]
abdul - 21-06-2017, 09:25
Puszka 1.6l podkladu powinna chyba wystarczyc na cale podwozie?
Marcino - 21-06-2017, 15:04
Starczy pewnie masz 2x0.8 czyli z utwardzaczem
|
|
|