Nasze Miśki - Galicjusz V6 i 163 kucyki 
						
												 Torp12 - 21-03-2014, 15:21
 
  	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  
 
pokaż pomiar przed montażem | 	  
 
 
Tomek wez bo  
												 Tomek - 21-03-2014, 15:28
 
  	  | Torp12 napisał/a: | 	 		   	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  
 
pokaż pomiar przed montażem | 	  
 
 
Tomek wez bo    | 	  
 
 
bo co?
 
jaki ma sens pokazywanie pomiaru po, jak nie widzę przed
 
 
miałeś lekko na plusie, obniżyłeś masz lekko na minusie (czy na odwrót) i się zgadza
 
kto inny będzie miał na granicy na minusie, założy niższe sprężyny i się mu koła mocno rozjadą
 
dlatego ważne jest sprawdzenie geometrii po i podkładki
 
 
twoje twierdzenie, że podkładki są niepotrzebne, bo u Ciebie były nie potrzebne, jest niebezpieczne
 
 
dziękuję
												 Torp12 - 21-03-2014, 15:54
 
  	  | tomek84 napisał/a: | 	 		  
 
bo co?
 
twoje twierdzenie, że podkładki są niepotrzebne, bo u Ciebie były nie potrzebne, jest niebezpieczne
 
dziękuję | 	  
 
 
Boś mało uprzejmy się zrobił. 
 
 
Mi szkoda kasy i czasu robić geometrie przed wymianą zużytych elementów zawieszenia bo mija się to z celem. Może Tobie nie szkoda. Ale raczej sądzac po Twoich zakupach też...
 
 
Co pokazują moje wyniki? Że bez podkładek może być dobrze, jak się ma sprawne amory, żadnych luzów i brak zbędnego balastu. Przecież te samochody są takie same. Więc mając wszystko sprawne u każdego wynik musi być ten sam geniuszu.
												 Owczar - 21-03-2014, 16:31
  Panowie, wyluzujcie trochę...
 
 
Dla nieobciążonego tyłu wartości kątów powinny być w górnej wartości tolerancji, a dla obciążonego w dolnej. Zmiana sprężyn powoduje przesunięcie tego pola tolerancji i przy mniejszym obciążeniu wychodzisz już poza normę. Jak dodasz podkładki to przesuniesz graniczne wartości tak by mieściły się w normie. Nie chodzi tylko o to by bez obciążenia się zmieścić w tolerancji. 
 
 
 	  | Torp12 napisał/a: | 	 		  | Co pokazują moje wyniki? Że bez podkładek może być dobrze, jak się ma sprawne amory, żadnych luzów i brak zbędnego balastu. | 	  
 
 
Wsiądą 2 osoby do tyłu i z hukiem wypadniesz poza max odchyłkę. A chodzi o to by na pusto i pod obciążeniem się zmieścić w normie. Jak tył w galancie opadnie i zrobi się negatyw, to prowadzi się tragicznie. Że o cięciu opon nie wspomnę.
												 Torp12 - 21-03-2014, 18:46
  Owczar ale Ty twierdziłeś ze samo wsadzenie sprężyn -30 mm spowoduje negatyw a ja Ci udowodniłem że racji nie masz. A to czy ktoś jeździ z obciążeniem czy bez zostawmy każdemu z osobna.
												 Owczar - 21-03-2014, 18:53
  Sprężyn obniżających, ale patrząc na to jak wysoko stoi Twój tył, to w zasadzie jakby nie był obniżony. Na wyrobionych sprężynach z LPG stoi dużo niżej. 
 
 
To nie tak, że ja twierdziłem to co napisałeś. To Ty twierdziłeś, że te podkładki nie są potrzebne, a ja to negowałem i nadal neguję.
												 Torp12 - 21-03-2014, 19:00
 
  	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | Jeśli w zawieszeniu nie było nic kombinowane, zmieniane itd, to negatyw musi być po obniżeniu o 30mm. | 	  
 
 
Ja tu nie widze żadnej mowy o tym że po obniżeniu auta ma być dobrze przy LPG 5 osobach i trumnie na dachu :]
 
 
Mare napisał jasno i wyraźnie że jemu zrobił się negatyw od razu po założeniu sprężyn a nie jeszcze dodatkowym obciążaniu go, tylko oto chodziło, że u mnie bez tylko na zalanym PB geometria trzyma poziom. Tyle w temacie.
												 Tomek - 21-03-2014, 19:08
 
  	  | Torp12 napisał/a: | 	 		  
 
Boś mało uprzejmy się zrobił.  | 	  
 
 
nigdy nie byłem     
 
 
 	  | Torp12 napisał/a: | 	 		  
 
Mi szkoda kasy i czasu robić geometrie przed wymianą zużytych elementów zawieszenia bo mija się to z celem.  | 	  
 
 
nie każę Ci robić geometrii przed wymianą
 
jednak twierdzę, że bez wyników sprzed wymiany nie ma co wyrokować
 
 
 	  | Torp12 napisał/a: | 	 		  |  Ale raczej sądzac po Twoich zakupach też...  | 	  
 
 
o co ci teraz chodzi? bo już nie wiem
 
tylko z odpowiedzią na to pytanie przenieś się gdzie indziej (moje tematy, PW, etc.) 	  | Torp12 napisał/a: | 	 		  | Że bez podkładek może być dobrze, jak się ma sprawne amory, | 	  
 
 
amortyzatory nie mają tutaj znaczenia
 
 
Torp - odnosisz wszystko do swojego jednostkowego przypadku, tyle.
 
 
Pozdrawiam uprzejmie   
												 Mare - 13-04-2014, 15:35
  Od wymiany sprężyn misiek zrobił 2k km...
 
po pierwszym tysiącu z 400kg na pace, niestety lewy górny wahacz na tyle dał już sobie luz. fabryczby. Prawy, z racji tego, że jest nowy, trzyma się dzielnie. lewy do wymiany.
 
 
Drugie tysiąc z gracją i bezproblemowo. Po krajowej w dobrym tempie spalanie na poziomie 7.6l/100 w trasie krajową siódemką, a później na białystok. wynik zacny. Koła na lato przywiezione ;D czekają na nakrętki, jutro podmianka, zrobię fotki to wstawie z nowymi kołami... w końcu letnie opony, zimówki razem z felgami przekazuję do znajomego, do przechowalni. Więcej nie będę ryzykował przechowania w piwnicy.
 
 
Na lato szykuje się jeszcze kilka rzeczy, ale to jak ogarne finanse.
												 Mare - 14-04-2014, 13:14
  no i koła założone. I od razu sprawdzone   
 
 
 
 
 
przed świętami wsadzę trochę więcej zdjęć, wyczyszcze miśka i nawoskuje  
												 Sunderland86 - 14-04-2014, 14:43
  Co to za felga? Wygląda nieźle  
												 Mare - 14-04-2014, 14:55
  oem mitsu.
 
 
Radial coś tam... nie wiem jakiej marki.....  
												 Tomii - 15-04-2014, 08:04
  ładne koła, pasują do niego  
												 robertdg - 15-04-2014, 19:47
  Ładnie  
												 fj_mike - 15-04-2014, 22:02
  Mare, zdjęcie w podpisie nie jest aktualne   
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |