Nasze Miśki - Pajęcza sieć na Mitsu by SPIDER-ek
SPIDER-ek - 10-11-2012, 23:00
Dawno mnie tutaj nie było:) bo nic nie robiłem i częściej aż wstyd sie przyznać że jeździłem Mazdą 3 niż moim Rekinkiem:) No ale cóż ...
Co zrobiłem w ostatnim czasie:)
1. 2012-11-08 oddalem do tapicera moją skórę do odświeżenia (przednie fotele) i adaptacji tylniego oparcia/siedzenia do sedana. Bo jak już wcześniej pisalem, nie pasowaly idealnie z kombi do sedana.
Koszt: 800zł , moja ocena wykonania 8 w skali do 10. Za bardzo jestem pedantycznie nastawiony do pierdułek. No ale jest zrobione, więc mam spokój. Chyba że coś za chwilę znowu wymyślę.
4Drive Tapicerki skórzane
ul. Leonidasa 34A
02-239 Warszawa-Okęcie
tel. 532647740
biuro@4drive.pl
2. 2012-11-10 przebieg 204484km przy tankowaniu użyłem po raz pierwszy dodatku do paliwa Millers Petrol Power EcoMax
Niby środek jest na 10 tankowań, więc pierwsze dzisiaj było, sprawdzimy co to jest wogóle warte:) Zalałem tym jakoś tak bardziej dla swojego połechtania samopoczucia, bo się nic przecież nie dzieje z samochodem.
PETROSTAR
ul. Dąbrowskiego 40
02-561 Warszawa - Mokotów
e-mail : sklep2@petrostar.pl
tel. : (22) 270 27 94
fj_mike - 11-11-2012, 21:57
SPIDER-ek napisał/a: | Zalałem tym jakoś tak bardziej dla swojego połechtania samopoczucia |
Samopoczucie jest bardzo ważne
SPIDER-ek - 11-11-2012, 22:08
fj_mike, dokładnie tak. Wiesz to tak jak z skóra w samochodzie. Początkowo byłem sceptyczny do tego żeby mieć skórę w samochodzie, bo welur jest fajny. Ale jak już założyłem skórę i za każdym razem wchodzę do samochodu to poprostu czuję odrobinkę luksusu:) i samopoczucie odrazu jest lepsze jak widze tą skórę w samochodzie. Jednak ona podnosi atrakcyjność samochodu i chęć posiadania jej wzrasta z każdym widokiem.
fj_mike - 11-11-2012, 22:12
SPIDER-ek napisał/a: | Początkowo byłem sceptyczny do tego żeby mieć skórę w samochodzie, bo welur jest fajny. Ale jak już założyłem skórę i za każdym razem wchodzę do samochodu to poprostu czuję odrobinkę luksusu:) i samopoczucie odrazu jest lepsze jak widze tą skórę w samochodzie. Jednak ona podnosi atrakcyjność samochodu i chęć posiadania jej wzrasta z każdym widokiem. |
Story of my life
SPIDER-ek - 07-12-2012, 18:42
Jadę sobie dzisiaj Łopuszanską i patrzę a tu przy jednym serwisie obrendowanym wcześniej jako Michelin zmienił sie cały brend na Motoricus. No wiec zaciekawio mnie to więc sprawdzilem stronkę http://www.motoricus.pl a tutaj promocja na "Pomiar i ustawienie geometrii 69zł (przednia oś)". Pomyślalem sobię że w sumie co mi tam, przecież miałem jechać dawno temu sprawdzić.
Pomiar i ustawienie geometrii, przebieg: 204646km, 07-12-2012
W sumie pomiar i tak wykonali dla obu osi ustawienia tylniej nie dotykali, bo musiałbym mieć rezerwowe śruby, a takowych nie mam i to więcej zachodu. Wiec korekta drobna dla przodu i końcowe wyniki. Niewiele się napracowali, bo i tak praktycznie było wszystko na zielono.
Tył prawy ma czerwień, ale podobno niewielką, że nic złego się nie będzie działo podobno.
Powiedźcie mi jak oceniacie w/w wyniki bo ja się na tym kompletnie nie znam. Są jakieś wzorcowe gdzieś?
Ponadto czekają jeszcze na wymianę olej do silnika, płukanka i filterek kupione w tamtym miesiącu w PETROSTAR. Tym razem będę sprawdzał Millersa.
- Olej Millers 5w40 XFS Full Synthetic - 173zł
- płukanka Millers Engine Flush - 22zł
- filtr Knecht OC230 -20zł
Od ostatniej wymiany mineło 6394km, więc poczekam do 7tyś.
  
fj_mike - 07-12-2012, 18:53
SPIDER-ek napisał/a: | - Olej Millers 5w40 XFS Full Synthetic - 173zł |
Dobry wybór
Owczar - 07-12-2012, 18:54
SPIDER-ek napisał/a: | Od ostatniej wymiany mineło 6394km, więc poczekam do 7tyś. |
A na czym teraz jeździsz że już chcesz zmieniać?
SPIDER-ek napisał/a: | Powiedźcie mi jak oceniacie w/w wyniki bo ja się na tym kompletnie nie znam. Są jakieś wzorcowe gdzieś? |
Tył masz rozjechany. O kilka mm będzie zachodził.
SPIDER-ek - 07-12-2012, 19:00
Standardowo testuję oleje A jeżdzę na Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. A nie że chcę zmieniać, poprostu zmieniam żeby sprawdzić i tyle.
Jest na zielono zbieżność sumaryczna to chyba nie jest tak źle.
Owczar - 07-12-2012, 19:07
Chodzi o kąt znoszenia. Uwierz mi, jest źle bo sam tak miałem przed korekcją i czuć różnicę podczas jazdy. U mnie było 12 minut. U Ciebie jest 13. Gość mówił mi, że to tyle co nic, ale po przeliczeniu wychodzi chyba coś koło 10 mm.
Przód w galu powinno się ustawiać lekko zbieżny. Tył zresztą też (nawet bardziej). Tobie zrobili przód lekko rozbieżny. Co prawda w tolerancji, ale przy zawieszeniu galanta słabo się jeździ podczas jazdy na wprost.
SPIDER-ek - 07-12-2012, 19:14
Marcin i to jest to. Bo chodziło mi o to czy zawracać sobie tym głowę, czy też nie
Bo trzeba zdobyć nowe śruby na tył i ktoś to musi zrobić pożądnie kto się zna.
Owczar - 07-12-2012, 19:15
Z tego samego powodu właśnie robiłem u siebie tylne zawieszenie. Przez ten kąt znoszenia i śruby :/ Musiałem wyciągać całe tylne sanki i ciąć.
Hugo - 07-12-2012, 19:19
SPIDER-ek napisał/a: | ustawienia tylniej nie dotykali, bo musiałbym mieć rezerwowe śruby | I tuleje albo całe wahacze mimośrodowe. Nie ma lekko Owczar napisał/a: | Tył masz tak rozjechany, że zostawiasz 4 ślady... | Z ciekawości: co na to wskazuje? SPIDER-ek napisał/a: | Są jakieś wzorcowe gdzieś? | Też byłbym zainteresowany.
Owczar - 07-12-2012, 19:26
Hugo napisał/a: | Z ciekawości: co na to wskazuje? |
Kąt znoszenia. Powinien być równy 0.
SPIDER-ek - 07-12-2012, 19:27
Hugo napisał/a: | SPIDER-ek napisał/a: | ustawienia tylniej nie dotykali, bo musiałbym mieć rezerwowe śruby | I tuleje albo całe wahacze mimośrodowe. Nie ma lekko |
Będę musiał temat rozpracować chyba na lato.
Bo skoro Marcin mówi że jest różnica, to ciekawe jak bardzo na in plus.
Owczar - 07-12-2012, 19:32
Pomijając kwestie prowadzenia, to takie znoszenie powoduje też szumy powietrza po jednej ze stron auta. Różnice są odczuwalne raczej przy większych prędkościach, dlatego zimą możesz spokojnie jeździć
Ja zrobiłem sobie całe tylne zawieszenie w poli więc nie wiem ile poprawy prowadzenia w sztywności, a ile w samej zbieżności, ale odkąd się dowiedziałem to źle mi się jeździło
|
|
|