To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III Ogólne - Pierwsze wrażenia

Barti123 - 31-01-2014, 11:02

[quote="elektri"]
Barti123 napisał/a:
Może ma wpływ jazda na 4X4 lock

4x4 LOCK nie służy do "spokojnej jazdy na trasie.

emil_d napisał/a:
Z tego co pamiętam na Lock nie powinno się jeździć tylko wyjeżdżać z zasp, błota itp. Komunikat prawdopodobnie dotyczy przegrzania sprzęgła napędu na tylny most (niech ktoś mnie poprawi jeśli piszę głupoty).

Nie znam się, ale to co pisze Emil brzmi logicznie.

Jeżeli jeździsz z włączonym "na stałe 4x4 LOCK", to bardzo możliwe, że przegrzewasz układ.
Ja jeżdżę z reguły na ECO i to na Warszawę wystarcza :)
Jak wjeżdżam na ostro zasypane drogi przełączam na AUTO (ale to poza miastem).


Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy

elektri - 31-01-2014, 11:22

Barti123 napisał/a:
Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy

Moim zdaniem, może być tak, że nie ma czegoś takiego jak samoczynne wychodzenie z LOCK na AUTO.
Uważam wręcz, że nie powinno być czegoś takiego...

Stawiam, że system powinien poinformować Cię o przegrzaniu, a nie o błędzie - dlatego sugeruję kontakt z serwisem.

Zakłada się, że kierowca jest inteligentny i zgodnie z instrukcją używa LOCK tylko wtedy, gdy jest ono konieczne, a co za tym idzie, chciałby żeby jak włączy LOCK, to było LOCK, a nie AUTO.

Barti123 - 31-01-2014, 12:08

elektri napisał/a:
Barti123 napisał/a:
Być może macie racje ale nie powinno być tak ze system powinien sam wchodzić w tryb Auto a nie wywalać błędy

Moim zdaniem, może być tak, że nie ma czegoś takiego jak samoczynne wychodzenie z LOCK na AUTO.
Uważam wręcz, że nie powinno być czegoś takiego...

Stawiam, że system powinien poinformować Cię o przegrzaniu, a nie o błędzie - dlatego sugeruję kontakt z serwisem.

Zakłada się, że kierowca jest inteligentny i zgodnie z instrukcją używa LOCK tylko wtedy, gdy jest ono konieczne, a co za tym idzie, chciałby żeby jak włączy LOCK, to było LOCK, a nie AUTO.


Wywali mi jeszcze raz błąd i jade do serwisu :biggrin:

elektri - 31-01-2014, 12:13

Barti123 napisał/a:
Wywali mi jeszcze raz błąd i jade do serwisu

Przełącz napęd na AUTO, to może nie wywali :twisted:

motif - 31-01-2014, 17:15

Tryb LOCK jak sama nazwa wskazuje jest tylko do jazdy na sypkiej lub slizkiej powierzchni.
KowaliK - 31-01-2014, 19:35

Lock przełącza się automatycznie na auto powyżej 60-80 km/h - przynajmniej tak było w poprzedniej generacji. Tutaj powinno być podobnie?
mitsu00 - 31-01-2014, 19:57

KowaliK napisał/a:
Lock przełącza się automatycznie na auto powyżej 60-80 km/h - przynajmniej tak było w poprzedniej generacji. Tutaj powinno być podobnie?
Fajnie sie czyta nt dywagacji wlascicieli OIII nt dzialania napedu w Outlanderze :mrgreen: Zasada dzialania napedu w OIII jest identyczna jak w OII. Jedyna roznica jest w nazewnictwie: w OIII tryb 2WD z OII nazwano ECO. Reszta to wszystko to samo. Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.

Szerokosci....

krzychu - 31-01-2014, 21:27

mitsu00 napisał/a:
Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.


Patrząc na budowę, zasadę działania i mapy przekazywania mocy to nigdy się nie złącza, a nie nie rozłącza. Ale żeby nie było, że się czepiam słówek.

A co do jazdy non stop to była taka historia na forum, że forumowicz z 2,2 HDI dla testu (bo mu sprzęgło ślizgało) zrobił ponad 200KM i 400Nm. Jeździł non stop na lock, ze świateł Outek jechał bokiem.... Żadnych błędów z napędów nie było.

Patrząc na kod błędu i google to jasno wynika, że ECU rejestruje odczyt poza skalą (nie za duży) dodatkowo sugeruje zwarcie lub przerwanie obwodu czujnika (dodatkowo czujnika ze skrzyni a nie dyferencjału) co jasno wskazuje na problem z wiązką albo samym czujnikiem... O przegrzaniu dyferencjału prawdopodobnie nie zostaniemy poinformowania, a jedynie zostanie obniżona mapa.

A co pacjent ma zrobić? Udać się do lekarza, znaczy do ASObie wymieniamy może się udo.

elektri - 03-02-2014, 13:43

mitsu00 napisał/a:
Polecam lekture instrukcji obslugi nt roznic w dzialaniu trybu AUTO i LOCK i kiedy ten ostatni sie rozlacza.

Szczerze mówiąc, albo nie czytałeś instrukcji od O III, albo czytałeś po Szwedzku ;)

W Polskiej nie zauważyłem (choć ją akurat w tej części dość dokładnie czytałem) nic więcej poza ogólnym do czego służy....
Nie znalazłem tam żadnej wzmianki, n/t prędkości przełączania ...

Podobnie rzecz się ma ustawienia LOW :(

Napisane jest, że służy do hamowania silnikiem i podjeżdżania pod strome wzniesienia, ale do jakiej prędkości można go włączać, to już nie raczyli napisać.

Tak więc, posiadaczom O III niestety pozostają właśnie dywagacje.
Tu być może musimy zazdrościć posiadaczom O II :(

jmgmotocykle - 04-02-2014, 21:22

[quote="krzychu"]
mitsu00 napisał/a:
.
A co do jazdy non stop to była taka historia na forum, że forumowicz z 2,2 HDI dla testu (bo mu sprzęgło ślizgało) zrobił ponad 200KM i 400Nm. Jeździł non stop na lock, ze świateł Outek jechał bokiem.... Żadnych błędów z napędów nie było.
.

eeehhhh - to były czasy .. :D
ale zapierniczało równio :wink: i nic nie wywalało..

mitsu00 - 04-02-2014, 21:38

Jechalem dzisiaj z kumplem jego OIII 2.0 CVT bena. Silnik z ta skrzynia totalna padaka w porownaniu do dizelka. Wnetrze w miare ladne. Ale to niestety nie wystarczy.
borsak1 - 05-02-2014, 07:44

2WD -> ECO

Bo wsio co Eco to je modne tera ! Mapa ta sama spaleanie pewnie to samo ale je ECo to wsiadasz i czujesz że dbasz o środowisko :P

Liss - 05-02-2014, 21:52

1500 km za mna .Wersja O III w wersji 2.0 MIVEC 2 WD manualna skrzynia Invite Plus. Wygodny samochód, bardzo przyzwoicie wyciszony(podobno w dieslu jest trochę gorzej). Silnik zbiera sie nadspodziewanie dobrze(przesiadłem się z Subaru Legacy- wiec miałem duże obawy...). Dobrze wykończone wnętrze, wygodne fotele, zawieszenie i prowadzenie bez zastrzeżeń - po dłuższej trasie nie czułem zmęczenia.
Minusy:
spalanie - w mieszanej jedzie 10 litrów ( opis producenta -totalna bzdura-nie ma szans osiągnąć tych wartości)
ubogie wskazania komputera - brak choćby średniej prędkości, spalania chwilowego.
Ogólnie zadowolenia w 85% - przyjemne auto, no i z racji na spalanie 130km/h raczej nie będę na autostradzie przekraczać. Moze to i lepiej...

borsak1 - 05-02-2014, 22:18

Liss napisał/a:
ubogie wskazania komputera - brak choćby średniej prędkości, spalania chwilowego.


na pewno, OII miał takie opcje o ile pamiętam.

wronke - 06-02-2014, 00:12

jero66 napisał/a:
Dla 380 Nm... poza tym miał palić mniej :(
Teraz trochę więcej pojeżdżę (ferie) i zobaczę co wyjdzie.


Jak to spaprali ze automat z 380 nm do setki potrzebuje prawie 12 sek wg specyfikacji? I o3 jest lzejsze od poprzednika. Gdzie jest ta dynamika - miedzy 40 a 120 km/h ? W moim starym o2 2.2 hdi pierwsze 100 jest ponizej 10 s.(manual)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group