To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Kultura jazdy na drogach itp itd ...poraz któryś tam ...

KsiadzRobak - 30-10-2014, 14:16

a powiedzcie mi - w wielu autach, szczególnie audi - widzę że jeżdżą w dzień na LEDach, ale włączenie mijania wcale ich nie gasi
czy to są tak mocne postojówki, czy może (co akurat i tak jest pewne) audi to taki bubel?

krzychu - 30-10-2014, 14:20

KsiadzRobak - po włączeniu zwykłych dzienne sporo przygasają (inaczej by Cie oślepiało i to bardzo mocno w nocy). Taki bajer sobie wymyślili.
mjsystem - 30-10-2014, 16:56

A czy wiecie, że:
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu

Regulamin EKG ONZ nr 87 określa specyficzne wymagania dotyczące świateł do jazdy dziennej, nr 48 natomiast wymagania techniczne dla pojazdów (implementowany poprzez Rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów[...]).

Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²
Automatyczne włączanie/wyłączenie świateł dziennych równocześnie z włączeniem/wyłączeniem zapłonu (ECE-R48). Światła mogą się nie włączyć, jeśli: pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów i znajduje się ona w pozycji P lub zaciągnięty jest hamulec ręczny lub pojazd nie ruszył z miejsca od czasu włączenia zapłonu.
Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).
Światła powinny mieć naniesiony w sposób trwały znak homologacji E razem z numerem identyfikacyjnym kraju wystawiającego certyfikat (np. E04 Holandia, E11 Wielka Brytania, E1 Niemcy, E20 Polska), oznaczenie typu reflektora RL wraz z numerem wersji regulaminu na podstawie którego otrzymany został certyfikat (aktualnie RL00), numer certyfikatu oraz nazwę producenta. Oznaczenia nie mogą być zmywalne lub łatwo usuwalne i powinny być widoczne po zamontowaniu świateł.
Konstrukcja świateł z niewymiennym źródłem światła (np. zbudowanych z diod LED) nie powinna umożliwiać ich serwisowania. W przypadku uszkodzenia choćby jednej diody, światło należy wymienić na nowe.
Nie jest wymagane utrzymanie maksymalnej odległości 40cm od obrysu pojazdu (przepis wprowadzony 6 poprawką Regulaminu EKG ONZ nr 48, 18.11.2012).

http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej

[ Dodano: 30-10-2014, 17:00 ]
Tomek napisał/a:
miałem tak zrobić, ale wpadłem na ten pomysł, ale już w połowie ronda, oni skręcili w lewo, ja jechałem na wprost i nijak nie szło odczytać nr rej.,

To jednak się cieszę, że mam rejestrator. :wink:
Tomii napisał/a:

w takim wypadku jedzie się na tzw miksie, DRL + postój

Tomku, tak. Ale jak masz światła DRL zgodne z tym, co przedstawiłem powyżej. A niestety w naszym kraju zdecydowana większość to pseudo DRL i nie spełniają żadnych norm. I nadal nie rozumiem, dlaczego Policja ma to w :butthead: :?:

inq - 30-10-2014, 17:11

mjsystem napisał/a:
dlaczego Policja ma to w


Sławek czemu policja z wielkiej litery? Bez przesady :twisted:

Mi kiedyś chciał zabrać dowód za prawidłowo podłączone DRL w 307ce. Zatrzymali mnie za wyprzedzanie na zakazie i jak tylko otworzyłem szybę to zaczął wrzeszczeć "gówniarze, tuningi itd.". Dobrze, że miał rozsądnego kolegę, który mu wszystko wytłumaczył :)

mjsystem - 30-10-2014, 17:45

inq napisał/a:
Sławek czemu policja z wielkiej litery

Z rozpędu :lol: Sorki :wink:

KsiadzRobak - 30-10-2014, 21:56

krzychu napisał/a:
po włączeniu zwykłych dzienne sporo przygasają
wg prawa powinny się wyłączyć
wiedziałem, że to bubel ;)

krzychu - 31-10-2014, 06:47

KsiadzRobak napisał/a:
krzychu napisał/a:
po włączeniu zwykłych dzienne sporo przygasają
wg prawa powinny się wyłączyć
wiedziałem, że to bubel ;)


Może mają inną homologację na ten tryb. Nie sądzę aby coś niezgodnego z prawem przeszło.

Tomii - 31-10-2014, 08:54

KsiadzRobak napisał/a:
krzychu napisał/a:
po włączeniu zwykłych dzienne sporo przygasają
wg prawa powinny się wyłączyć
wiedziałem, że to bubel ;)


przecież te lampy dzienne jak przygasają pełnią funkcje świateł pozycyjnych i na to też mają homologację.

KsiadzRobak - 31-10-2014, 12:49

Ja nie zauważyłem, żeby przygasały. A wg prawa to dzienne muszą gasnąć w momencie włączenia pozycji/mijania/drogowych. Mylę się?
mjsystem - 31-10-2014, 12:58

KsiadzRobak napisał/a:
. A wg prawa to dzienne muszą gasnąć w momencie włączenia pozycji/mijania/drogowych. Mylę się?
Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych). Przy pozycji nie, bo one same je stanowią :wink:
mkm - 04-11-2014, 20:27

Filmik, który obiecałem na zlocie :wink:
Scieżka rowerowa na krakowskim Kazimierzu.
Filmik nagrany w "godzinie bezruchu", żeby uchwycić cały geniusz tego rozwiązania :twisted: .

http://www.youtube.com/watch?v=Zp6E31Ufmf4

Sorry za podkład muzyczny, ale akurat to leciało :wink:

mjsystem - 04-11-2014, 20:51

mkm napisał/a:
Sorry za podkład muzyczny, ale akurat to leciało

To mi akurat pasuje. :wink:
Reszta bez komentarza. Pytanie tylko, gdzie te rowery mają jeździć? :mrgreen:

inq - 04-11-2014, 20:55

W Lublinie też mają podobnie jednokierunkowe w cemtrum wyglądać.
mkm - 05-11-2014, 11:34

Tak w całej Polsce pewnie wyglądają, albo będą wyglądać.
Na papierze wszystko jest cacy - jest nowa ścieżka, jest prawidłowo oznakowana, jest bezpieczna dla rowerzystów (bo jednokierunkowa :roll: ) w realu jak to wygląda to widać.. .:roll:

Ta ścieżka i tak jest stosunkowo "bezpieczna", ale są jeszcze inne moje ulubione czyli z wyjazdami dla samobójców (jak wiadomo rower na ścieżce ma pierwszeństwo).
Jak będę w okolicach to nagram :wink:

Ogólnie moda na ścieżki w Krakowie (a z tego co czasem czytam w internecie lub widzę w TV nie tylko), jest prosta.
Nie chodzi o to, żeby rowerzysta nie wleciał pod samochód, tylko po to, żeby policji było łatwiej protokół napisać.

Tomek - 05-11-2014, 12:01

mkm napisał/a:
Nie chodzi o to, żeby rowerzysta nie wleciał pod samochód, tylko po to, żeby policji było łatwiej protokół napisać.


dokładnie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group