[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
swinks_UK - 22-07-2011, 19:13
Sygnał temperatury z czujnika analogowego (takiego jak do szeroko dostępnych zegarów od temp. oleju lub wody) byłby bardzo ok.
Do tego sygnał doładowania w dolocie, np. z map sensora i byłby szczyt marzeń...
Przykładowy map sensor:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item19bacdd0db
Acha, 0-5V analogowy sygnał z sondy szerokomasmowej też byłby fajny
Minimum 2, może 3 zegary by mi odpadły z deski rozdzielczej.
Tyle moich sugestii
tws - 22-07-2011, 19:21
swinks_UK napisał/a: | Sygnał temperatury z czujnika analogowego (takiego jak do szeroko dostępnych zegarów od temp. oleju lub wody) byłby bardzo ok.
Do tego sygnał doładowania w dolocie, np. z map sensora i byłby szczyt marzeń...
Przykładowy map sensor:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item19bacdd0db
Acha, 0-5V analogowy sygnał z sondy szerokomasmowej też byłby fajny
Minimum 2, może 3 zegary by mi odpadły z deski rozdzielczej.
Tyle moich sugestii |
dzięki za sugestie!
1. obsługa jednego analogowego czujnika temperatury już jest - tyle że nie może do niego być nic więcej podłączone
2. pod sygnał od sondy (który już jest) można podłączyć dowolny czujnik 0-1V lub 0-5V i będzie rysowany jego przebieg na ekranie. To co piszesz, to mnie tylko bardziej uświadamia żeby dodać możliwość podłączenia drugiego takiego czujnika. Sonda szerokopasmowa ma tylko sygnał napięciowy w zakresie 0-5V? jak tak, to już w tej wersji co jest będzie działać. Tylko widzisz, zawsze to będzie rysowało jako volty z zakresem 0-1 lub 0-5 (można przestawić w programie). Trochę pracy jest aby dodać opcję skalowania i ustawiania jednostek z poziomu aplikacji na pc i nie wiem czy to będzie.
Także na światła pewnie pójdzie zamiennie z sygnałem wentylatora (dla niektórych może być ciężki wybór, dla innych łatwiejszy) albo jako kolejna opcja w ukp 2.0 na kolejnym wyprowadzeniu.
Jak ktoś naprawdę będzie chciał i to i to, to podłączy wentylator a na alledrogo kupi przypominacz do świateł za 20zł
SPIDER-ek - 22-07-2011, 20:09
Teraz zauważyłem że BUZZER i czujnik wewn. mogły by być elementami wewnętrznymi w kompie, bo niepotrzebnie są podłączane na kabelkach i jest z tym zabawa.
m6riano - 22-07-2011, 20:12
Ja bym chciał coś takiego że podłączam sygnał wyjściowy z radia po czinczu i mi wyświetla charakterystyke częstotliwościową...;-)
mar111cin - 22-07-2011, 20:23
Kaczart zaraz zawału dostanie
co do ekranu z wykresem lamba, SW2 do przełączania pomiędzy lambdami (de facto jeszcze jeden kabel sygnałowy xD) bo w galancie są w sumie 4sondy, z czego 2 od składu mieszanki.
tws - 22-07-2011, 20:30
nie ma miejsca na płytce żeby upakować wewnątrz buzzer.. po za tym byłby kiepsko słyszalny
a czujnik temperatury nie może być wewnątrz, bo w lato tam jest piekarnik. Samo urządzenie wewnątrz obudowy przy temperaturze pokojowej nagrzewa się do 30C, więc już by fałszowało pomiar.
Czujnik temp. wewn. musi być w najbardziej przewiewnym miejsciu
m6riano, tak i co jeszcze ?:D
marcin, właście chce dodać drugi sygnał tak jak piszesz (nawet w ukp 1.1.3 będzie, bo hardware jest przygotowany) i zmiana SW2 w ekranie sondy.
swinks_UK - 22-07-2011, 20:41
Nie zrozumieliśmy się...
Sonda szerokopasmowa, a dokładnie kontrolery takiej sondy maja niemal zawsze wyjście analogowe 0-5V. Ta sonda nie ma pokazywać wykresu, a AFR. Wygląda to tak, ze definiuje sie wykres liniowy: 0V to 7.35:1 AFR i 5V to 22.39:1 AFR.
Wyświetlanie ciśnienia w dolocie "boost/vacuum" jak najbardziej, zwiększy rynek potencjalnych nabywców o aplikacje turbodoładowane.
tws - 22-07-2011, 20:45
to przecież jak będziesz widział wykres to będziesz od razu znał AFR, no nie? wystarczy przeskalować
tak samo w zwykłej sondzie jak widzisz wykres, to wiesz kiedy ma bogato a kiedy ubogo, nie trzeba tego pisać..
Owczar - 22-07-2011, 20:50
kaczart, wracając do przypomnienia o światłach. Rozumiem, że wykorzystasz jednak pin od wentylatora?
m6riano - 22-07-2011, 20:55
kaczart napisał/a: | m6riano, tak i co jeszcze ?:D |
jak to co....gołe baby z dużymi cycami 3d koniecznie..;-)
brodzky - 22-07-2011, 20:57
Odnośnie buzzera to chyba mój jest uszkodzony bo słyszę go tylko w absolutnej ciszy gdy wciskam guzik jak delikatnie coś się szumi Nie przeszkadza mi to chyba, że ma jakąś inną funkcję poza sygnalizowaniem wciśnięcia guzika. Sprawdzałem podłączenie i jest książkowo.
Co do zmian - może jak jest buzer to ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości? Chociaż tu by się głośnik przydał a nie buzzer (w BMW 5 gra jakieś miłe dla ucha pianino powyżej 160kmph). Zmieniłbym jeszcze lub dołożył ekran gdzie miałbym zegarek + średnie spalanie i zasięg/ile paliwa zostało bo prędkość mam na zegarach a chwilowe spalanie aż tak mnie nie interesuje. Czyli na ekraniku głównym pozbyłbym się prędkości i wstawił tam godzinę oraz zamienił spalanie chwilowe ze średnim.
Of korz nie widzę przeszkód wrzucić mój obrazek mitsumaniakom.
SPIDER-ek - 22-07-2011, 20:58
Owczar napisał/a: | kaczart, wracając do przypomnienia o światłach. Rozumiem, że wykorzystasz jednak pin od wentylatora? |
A ja bym wolał do tego wykorzystać wejście z LPG, bo nie mam gazu. Szkoda że nie można tego ustawić z poziomu aplikacji w PC.
Tak samo bym chciał wszystko co dotyczy LPG wyłączyć z poziomu aplikacji PC, bo nie potrzebna.
swinks_UK - 22-07-2011, 21:03
kaczart napisał/a: | to przecież jak będziesz widział wykres to będziesz od razu znał AFR, no nie? wystarczy przeskalować
tak samo w zwykłej sondzie jak widzisz wykres, to wiesz kiedy ma bogato a kiedy ubogo, nie trzeba tego pisać.. |
Jej... pogooglaj sobie co to jest wykres "narrowband" (czyli sondy fabrycznej) i "wideband" (czyli szerokopasmowej), i dlaczego wskazania AFR "narrowband" sobie można wsadzić tam, gdzie nie zachodzi słońce
Sinusoidalny wykres z wąskopasmówki nadaje się tylko do sprawdzenia czy sondy pracują, nic ponadto.
Gdyby było inaczej takie tuzy tunerskie jak Innovate, AEM, PLX nie miałyby racji bytu.
To tylko wyjaśnienia różnic i dlaczego tak ważne, nie żebym się upierał akurat przy takiej definicji wejścia.
tws - 22-07-2011, 23:29
ok doczytam co do tej sondy, poszukam przykładowych przebiegów i postaram się zrobić tego obsługe
światła będą na tym samym pinie co wentylator, także albo jedno albo drugie i wybór odpowiedniej opcji w programie co się podłączyło (nie chciałem wprowadzać na tym polu zmian sprzętowych). jak zostanie wolnego czasu to postaram się wprowadzić opcje, żeby można było też podpiąc zamiast stanu lpg.
SPIDER-ek, z poziomu aplikacji możesz wyłączyć wszystkie opcje związane z lpg.. obczaj jeszcze raz pierwszą grupę ustawień
brodzky - o ile dobrze jest podłączone to pewnie się trafił fabrycznie buzzer walnięty - koszt 2zł w sklepie, a jak będziesz kiedyś u mnie aktualizował soft to Ci wrzuce do paczki. Poza dźwiękiem klawiszy ostrzega o za wysokiej temperaturze (jak jest czujnik podpięty), a od 1.1.3 będzie ostrzegał o niewłączonych światłach
apropo świateł, zrobiłem takie warunki:
1. jak światła nie włączone,
2. jak zapłon włączony,
3. jak w ciągu ostatniej sekundy przejechano kilka metrów
to jeżeli 1 & 2 & 3 spełnione wyskoczy ekran z sygnalizacją nie włączonych świateł + krótki dźwięk.
Ekran będzie można wyłączyć na dwa sposoby - albo włączyć światła i ekran zniknie, albo nacisnąć dowolny przycisk i nie będzie nas ostrzegać o niewłączonych światłach aż do ponownego wł/wył zapłonu
brodzky napisał/a: |
Co do zmian - może jak jest buzer to ostrzeżenie o przekroczeniu prędkości? Chociaż tu by się głośnik przydał a nie buzzer (w BMW 5 gra jakieś miłe dla ucha pianino powyżej 160kmph). Zmieniłbym jeszcze lub dołożył ekran gdzie miałbym zegarek + średnie spalanie i zasięg/ile paliwa zostało bo prędkość mam na zegarach a chwilowe spalanie aż tak mnie nie interesuje. Czyli na ekraniku głównym pozbyłbym się prędkości i wstawił tam godzinę oraz zamienił spalanie chwilowe ze średnim.
|
większosć z nas chyba jednak tą opcje by wyłączała.. chociaż zawsze można by dziewczynie/żonie ustawić 50kmh i niech jej pika .. a jak nie chce żeby pikało to niech jedzie wolno
a z ekranikiem pomyśle - ma ktoś pomysł na czytelny układ ? (obok siebie nie wejdzie godzina + średnie spalanie z symbolem średniego spalania)
mar111cin - 22-07-2011, 23:35
no i świetnie
dobrze że po kilku impulsach z VSS, bo czasem coś dziwnie podczas włączania/wyłączania zapłonu potrafi pokazać prędkość 1km/h
do tego jeszcze ekran startowy galanta i jest cacy Chociaż ja i tak przeczekam do wersji 2.0, bo aż tak mi się nie śpieszy, a lepiej machnąć wszystko za jednym razem
|
|
|