To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

czubekxx - 28-04-2014, 19:47

Hej,
Mam pytanie odnośnie Klimatyzacji - otóż czy włączonej klimie falują mi obroty i przy trochę mocniejszym wciśnięciu gazu potrafi autem szarpać, coś jak przy niesprawnym układzie zapłonowym....przy wyłączonej klimie problemu nie ma :? Borykał się ktoś z Was z jakim problemem? :?: :?:

Łysy88 - 29-04-2014, 12:00

Ja mam podobnie, z tym że ja walcze z klimatyzacją. Szarpnięcie spowodowane jest pewnie wyłączeniem w danym momencie sprężarki i auto ma sporo lżej. A obroty pewnie falują w zależności od obciążenia kompresora - silnik krokowy podnosi obroty żeby silnik nie zgasł.
czubekxx - 30-04-2014, 22:44

no ale normalnie tak nie powinno być...w związku z tym pytanie co może być nie tak? :?
robertdg - 01-05-2014, 08:02

Obroty biegu jałowego zachowują sie prawidłowo :?: Nie ma problemów z porannym odpalaniem auta :?:
Łysy88 - 01-05-2014, 09:30

U mnie z odpaleniem nie ma żadnego problemu. Bez klimatyzacji idealnie równe obroty. Ja się zastanawiam czy nie mam uszkodzonego panelu klimatyzacji, bo czasem przez chwilę wyraźnie chłodniej jest a potem wraca spowrotem do słuchania powietrzem o temp ok 17 stopni z nawiewu, oczywiście przy ustawionej temperaturze 17 stopni na climatroniku.
czubekxx - 02-05-2014, 14:53

robertdg napisał/a:
Obroty biegu jałowego zachowują sie prawidłowo


prawidłowo na wyłączonej klimie, na włączonej falują...

robertdg napisał/a:
Nie ma problemów z porannym odpalaniem auta


nie ma problemów....

Tomii - 02-05-2014, 18:30

"Ten typ tak ma", ja też próbowałem z tym walczyć ale poddałem się. Obroty po włączeniu sprężarki klimatyzacji trochę podnoszą się (prawidłowo) szkoda że na chwilę, żeby zaraz opaść poniżej biegu jałowego. Po wyłączeniu sprężarki wracają do normy.
czubekxx - 06-05-2014, 21:41

Tomii napisał/a:
"Ten typ tak ma"


Jak to? nikt sobie z takimi objawami nie poradził? O ile dobrze pamiętam w tamtym sezonie ja tak nie miałem... :?

Tomii - 06-05-2014, 21:44

czubekxx napisał/a:
Tomii napisał/a:
"Ten typ tak ma"


Jak to? nikt sobie z takimi objawami nie poradził? O ile dobrze pamiętam w tamtym sezonie ja tak nie miałem... :?


ja już nie mam pomysłu, ew można panel klimatronika podmienić na próbę jak ktoś ma - może to w nim jest problem.

Łysy88 - 08-05-2014, 13:04

Demontował ktoś wentylator nawiewu? Chce wyczyścić parownik, bo jest zabity liściami (samochód jeździł jakiś czas bez filtru kabinowego) a dojście jest bardzo słabe przez otwór na filtr. Da radę zdemontować wentylator bez demontażu deski rozdzielczej?
Tomii - 08-05-2014, 13:13

Łysy88 napisał/a:
Demontował ktoś wentylator nawiewu? Chce wyczyścić parownik, bo jest zabity liściami (samochód jeździł jakiś czas bez filtru kabinowego) a dojście jest bardzo słabe przez otwór na filtr. Da radę zdemontować wentylator bez demontażu deski rozdzielczej?


Da radę, trzy wkręty i spada w dół, ale od wentylatora jest też słabe dojście, najlepiej wyciągnąć cały parownik.

Torp12 - 08-05-2014, 13:13

Aby wyjąć wentylator musisz wyjąć najpierw parownik. Demontujesz schowek i wszystko masz na wierzchu :)
Łysy88 - 08-05-2014, 13:15

Ale żeby wyjąć parownik muszę rozszczelnić cały układ klimatyzacji prawda? Oglądałem ten parownik i raczej to kolorowo nie wygląda (jego demontaż)
Tomek - 08-05-2014, 13:19

Łysy88 napisał/a:

Ale żeby wyjąć parownik muszę rozszczelnić cały układ klimatyzacji prawda?


tak

Łysy88 napisał/a:
Oglądałem ten parownik i raczej to kolorowo nie wygląda (jego demontaż)


demontaż prosty, tylko trzeba spuścić czynnik z klimy, rozpiąć przewody klimy w komorze silnika

Tomii - 08-05-2014, 13:26

Torp12 napisał/a:
Aby wyjąć wentylator musisz wyjąć najpierw parownik.


to chyba piszesz o obudowie wentylatora.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group