To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

Dunios - 30-11-2017, 15:38

Witam panowie , w moim galku nie mam luzów w skrzyni tylko czuć gdy wrzucam bieg lekki opór . Czasami ale bardzo rzadko słychać cichutko zgrzyt , w szczególności an 1 , 2 biegu czasami 3 , 4 i 5 wydają się okej . Wydaje mi się że mam zużyte synchronizatory w skrzyni i chciałbym się tym zająć . Wydaje wam się że chodzi o synchronizatory czy może coś ze sprzęgłem czy jakaś inna część w skrzyni ? i w jakich cenach są synchronizatory do galancika ? pozdrawiam :D
milo - 30-11-2017, 15:55

Dunios napisał/a:
w moim galku nie mam luzów w skrzyni tylko czuć gdy wrzucam bieg lekki opór

Jak jest na postoju jak silnik pracuje wrzucisz każdy bieg ?
Dunios napisał/a:
Wydaje mi się że mam zużyte synchronizatory w skrzyni i chciałbym się tym zająć

Bardziej sprzęgło do końca nie wysprzęgla , sprawdzałes stan oleju ?
Dunios napisał/a:
w jakich cenach są synchronizatory do galancika

Od 1 biegu około 250 zł jak nie wiecej

Dunios - 30-11-2017, 16:07

każdy wchodzi elegancko , czasami 1 lub wstecznego nie mogę wrzucić , ale wtedy wrzucam 2 i potem 1 i wszystko gra . czasami 1 wchodzi normalnie podczas jazdy , czasami muszę zwolnić do ok 10 a czasami zatrzymać nawet .

Przy zmianie biegów czasami szarpnie , jak puszczam sprzęgło szarpnie jak bym za mało gaz przycisnął. Ja już przyzwyczaiłem się do jazdy moim galem to jeszcze w miarę normalnie jeżdżę ale jak ktoś oprócz mnie wsiądzie to przy zmianie biegów szarpie mu strasznie najgorzej 2

chodzi o olej w skrzyni ? sprawdzałem u mechanika na zimę tamtego roku olej w skrzyni . a w tym świeżo po wymianie oleju silnikowego i filtrów . i podczas jazdy słychać tak jakby szum od strony kierowcy gdzieś przy silniku . Gdy dodaje gazu to szum się zwiększa gdzieś tak pojawia się przy 1,5 k obrotach a przy 3 już znika , gdy wcisnę sprzęgło szum znika . Gadałem z mechanikiem i jego zdaniem to nie jest niby od silnika, skrzyni tylko jakaś metaliczna część wystaje gdzieś i to jest niby od wibracji w co wątpię .

Te 250 zł za wszystkie 5 czy za sam 1 bieg ?

bialyjayz - 30-11-2017, 21:37

Dunios napisał/a:
. i podczas jazdy słychać tak jakby szum od strony kierowcy gdzieś przy silniku . Gdy dodaje gazu to szum się zwiększa gdzieś tak pojawia się przy 1,5 k obrotach a przy 3 już znika , gdy wcisnę sprzęgło szum znika . Gadałem z mechanikiem i jego zdaniem to nie jest niby od silnika, skrzyni tylko jakaś metaliczna część wystaje gdzieś i to jest niby od wibracji w co wątpię .

zmień mechanika typowy objaw kończących się łożysk skrzynii biegów

Dunios - 03-12-2017, 13:59

możesz podać jakiś link do sklepu z tym łożyskiem ? nie mogę znaleźć pasującego do galanta ;) z góry dzięki
Marcino - 03-12-2017, 23:02

Ja kupowałem lokalnie. Możesz zobaczyć u sobie hurtownie prema. Jak nie to dzwon do Japaneze Marek Malik i on da ci łożyska jakie trzeba z pamięci.
Wałek Sprzęgłowy B25-139 C3 NSK
SNR 6306 tył walka z rowkiem pod pierścień tylko ze otwarte bo ori jest zamknięte
Zdawczy wałek jedno Koyo 70591 wałeczkowe i NTN 6206 wziąłem te otwarte z poliamidowym koszykiem
Na mech różnicowy oryginał Koyo LM501349 + bieżnia 57428 dwie sztuki. Skrzynia F5M422 do V6

Do tego uszczelniacz walka sprzeglowego 25x35x6 najlepiej kierunkowy ja mam Corteco. I dwa uszcxelniacze polosi.
Zależnie od stanu skrzyni jeszcze podkładka trzymająca łożysko z przodu.

milo - 04-12-2017, 15:40

Dunios napisał/a:
Te 250 zł za wszystkie 5 czy za sam 1 bieg ?

Cena za jeden synchronizator a jest ich 6 a nie 5 ale nie wszystkie są w takiej samej cenie
Marcino napisał/a:
SNR 6306 tył walka z rowkiem pod pierścień tylko ze otwarte bo ori jest zamknięte

Tylne łozyska najmniej padają tylko po co te osłony , w wałakch jest wydrązony otwór do smarowania łozysk igiełkowych kół zebatych

Marcino - 04-12-2017, 18:40

Tak jak Milo napisał. Tylne łożyska ladnie się kręciły z oporem ale
Gładko. Wał jest drążony mimo ze nie ma pompy olejowe do smarowania. Napływa kieszenią.
Chciałem zaznaczyć ze różne skrzynki maja różne synchro. Zobaczcie w manual są wyszczególnione z synchro jedno dwu i Trzy stożkowe zależnie od modelu. Przypuszczam ze polift ma 3 stożki na jedynce. Nie chciało mi się tego do końca rozgryzac moja ma dwustozkowy.

milo - 04-12-2017, 20:06

Marcino napisał/a:
Chciałem zaznaczyć ze różne skrzynki maja różne synchro

W Galancie synchronizatory sa takie same nie zaleznie od wersji silnikowych wszystkie synchronizatory 1,3,4,5, wsteczny sa pojedyńcze jedynie 2 bieg synchronizator składa sie z trzech częsci dotyczy skrzyń F5M422... F5M421... w tej skrzyni nie ma synchronizatora wstecznego i jest inny układ kół zebatych
Marcino napisał/a:
Zobaczcie w manual są wyszczególnione z synchro jedno dwu i Trzy stożkowe zależnie od modelu.

W skrzni F5M422R5A3 od Space Wagona i W5M422...
Marcino napisał/a:
Przypuszczam ze polift ma 3 stożki na jedynce

Na pewno nie.... tylko i jedynie 2- bieg jest z trzech częsci pozostałe są jednoczęsciowe
Marcino napisał/a:
Nie chciało mi się tego do końca rozgryzac moja ma dwustozkowy

Masz pojedyńczy synchronizator pierwszego biegu z stożkiem drugi stożek jest razem z kołem zębatym i tak współpracują

Marcino - 06-12-2017, 01:00

DObra torchę pomieszałem, ale w manualu pisze wszytko w General Information. Nie będe tu kopiował każdy może spojrzeć. W każdym razie
F5M41 miała dwa typy pojedyncze na 2nd gear str 22B-0-3 oraz podwójny na 2ke- str 22B-0-4
F5M42 - miała pojedynczy na 1ke i podwójny na 2ke - str 22B-0-5
F5M42 - występowała rownież z podwójnym na 1ke i 2kę jak również podwójny na 1ke i potrójny na 2ke. str 22B-0-6

Widać kitajce wiedzieli ze dwójka siada i ciężko się wrzuca wiec dokładali pierscieni aby poprawić komfort oraz durability.
Robimy tak w brazylijskich konstrukcjach u nas w lekko obciązanych skrzyniach.

milo - 06-12-2017, 15:26

Marcino skrzynie w manualu sa od colta space wagon ,naped 4x4 są róznej konstrukcji nie bez powodu sugeruje sie numerem skrzyni
Starsze skrzynie przed 95 r były bardziej skomplikowane w stosunku do skrzyń z EA...i były wytrzymalsze

Marcino - 06-12-2017, 17:42

No właśnie Księgowi się wzięli za samochody :)
Krzyzak - 07-12-2017, 08:36

Cytat:
Starsze skrzynie przed 95 r były bardziej skomplikowane w stosunku do skrzyń z EA
na pewno miały 1 wałek więcej i inaczej podłączony wybierak
więcej też było łożysk stożkowych
no i nie miały synchro wstecznego
ale czy coś więcej?

milo - 07-12-2017, 15:18

Krzyzak napisał/a:
więcej też było łożysk stożkowych

Zalezy jeszcze jaka skrzynia łozyska kulkowe tylko na wałku sprzęgłowym i na mechanizmie róznicowym itp było troche tego mixu
Krzyzak napisał/a:
ale czy coś więcej?

Smarowanie była specjalna rynienka z tworzywa którą płynął olej w odpowiednie miejsce
Blizniacze skrzynie nawet mozna powiedzieć zamienne były w Hyundaiu lata 90 ,nawet te nowsze np z silnikiem 2.0 crdi około 05 r mozliwe do spasowania 6- biegów wałek sprzęgłowy wieloklin taki sam

Krzyzak - 07-12-2017, 20:36

milo napisał/a:
Smarowanie była specjalna rynienka z tworzywa którą płynął olej w odpowiednie miejsce
to fakt - do 5 biegu była specjalna rynienka, ale miała też dziurki po drodze


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group