To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Biały Avance kombi EA5W 2001r. w manualu aka "Biały Miś

MKV - 09-05-2013, 14:49

gawron napisał/a:

sorry ale jako że zajmuje się naprawą alternatorów nie moge takich bzdur czytać :roll:
12.7 to żadne ładowanie nowy akumulator ma 13.0 V. W galu powinno byc ładowanie minimum 13.9Vzanaczam minimum!! Jeśli chodzi o uszkodzenia w samochodzie to kolega motke może troche powiedzieć na ten temat bo tez walczył z alternatorem.


Maretzky coś mi mówił o usunięciu kabelka który podobno zabezpiecza przez spięciem czy jakoś tak bo podobno on potrafi sprawiać problemy??

Krzyzak - 09-05-2013, 14:50

gawron napisał/a:
sorry ale jako że zajmuje się naprawą alternatorów nie moge takich bzdur czytać :roll:
to niestety słabo (albo wcale) się znasz na Mitsu i sterowaniu ładowaniem przez komputer wtrysku - tyle w temacie, polecam doszkolenie
Anonymous - 09-05-2013, 16:34

Maćku było pytać..... ja dopiero na forum od długiego czasu zajrzałem...

Kopułka i palec był wymieniany, powinien być o tym wpis w poprzednim dzienniku, do tego kopułka w IC oznaczona jako Japanparts czy coś takiego jest ORYGINAŁEM MITSUBISHI! cena po rabatach w granicach 140 zł z tego co pamiętam, palec był kupiony od malika orgyginalny około 100zł, kable również były wymieniane NKG około 150zł, w tym samym czasie co kopułka i palec.

pasek rozrządu wymieniony z okazji roboty głowic jakoś w lutym, wtedy wleciały też nowe wszystkie uszczelniacze elringa i nowe śruby do głowicy.
jestem zdania że raz ściągnięty pasek idzie do kosza, wydatek żadena człowiek śpi spokojniej.

zaraz po zakupie auta zrobiłem kompletny rozrząd, z org napinaczem i pompą wody GMB.
jeżeli na coś nie ma paragonu w papierachm to musi być wpis ze zdjęciem w poprzedniej historii :)

Rafal_Szczecin - 09-05-2013, 17:25

Krzyzak napisał/a:
to niestety słabo (albo wcale) się znasz na Mitsu i sterowaniu ładowaniem przez komputer wtrysku - tyle w temacie, polecam doszkolenie


moj laduje 14,2

MKV - 09-05-2013, 17:27

Derpin napisał/a:
Maćku było pytać..... ja dopiero na forum od długiego czasu zajrzałem...

Kopułka i palec był wymieniany, powinien być o tym wpis w poprzednim dzienniku, do tego kopułka w IC oznaczona jako Japanparts czy coś takiego jest ORYGINAŁEM MITSUBISHI! cena po rabatach w granicach 140 zł z tego co pamiętam, palec był kupiony od malika orgyginalny około 100zł, kable również były wymieniane NKG około 150zł, w tym samym czasie co kopułka i palec.

pasek rozrządu wymieniony z okazji roboty głowic jakoś w lutym, wtedy wleciały też nowe wszystkie uszczelniacze elringa i nowe śruby do głowicy.
jestem zdania że raz ściągnięty pasek idzie do kosza, wydatek żadena człowiek śpi spokojniej.

zaraz po zakupie auta zrobiłem kompletny rozrząd, z org napinaczem i pompą wody GMB.
jeżeli na coś nie ma paragonu w papierachm to musi być wpis ze zdjęciem w poprzedniej historii :)


Nie chciałem Ci głowy z każda pierdoła zawracać ;)
Kopulka i palec na LPG chyba tak samo jak świece szybciej się zużywa. Teraz białas ma okł 145tys km przebiegu, świece i kable już wymieniłem (Denso Irydowe i kable NGK) i teraz poszukuję powodu wypadającego zapłonu na cylindrach od 1 do 3 (na LPG 2 lub 3 a na benzynie chyba raz czy dwa na 1 wypadł).

Anonymous - 09-05-2013, 17:33

szukałbym problemu raczej w cewce albo module zapłonowy aparatu, palec i kopułka powinny zrobić ze 100tys na gazie zwłaszcza, że to org graty były,
no i może ten wypadający zapłon to ma coś wspólnego ze słabym ładowaniem altka ?

MKV - 09-05-2013, 17:46

Derpin napisał/a:
szukałbym problemu raczej w cewce albo module zapłonowy aparatu, palec i kopułka powinny zrobić ze 100tys na gazie zwłaszcza, że to org graty były,
no i może ten wypadający zapłon to ma coś wspólnego ze słabym ładowaniem altka ?


Też własnie celowałem w cewkę i moduł ale Maretzky zasugerował kopułkę i palec - wydatek nie jest wielki a warto sprawdzić.
Cewka i moduł sa drogie do Galanta??
Alternator ma normalne ładowanie chyba 14.3V tylko momentami mu zanikało na chwilę głównie po odpaleniu silnika - potem wracało tak po pół minut czy minucie.

danino88 - 09-05-2013, 22:31

coś masz nie tak, najpierw zrób alternator bo to niemożliwe że co miesiąc musisz dawać nowy, a dopiero te wypadające zapłony. Derpin może ma racje że to się łączy :(
MKV - 10-05-2013, 02:18

danino88 napisał/a:
coś masz nie tak, najpierw zrób alternator bo to niemożliwe że co miesiąc musisz dawać nowy, a dopiero te wypadające zapłony. Derpin może ma racje że to się łączy :(


Zapomniałem o jednej bardzo istotnej rzeczy - jednocześnie pali mi się ikonka niskiego poziomu oleju czyli z tego co wiem oznacza to brak masy alternatora - ten kabelek wygląda jakby był złamany...

inq - 10-05-2013, 07:14

MKV napisał/a:
jednocześnie pali mi się ikonka niskiego poziomu oleju czyli z tego co wiem oznacza to brak masy alternatora - ten kabelek wygląda jakby był złamany...

O widzisz. Mam to samo. Tylko u mnie te kontrolki zapalają się i znikają. Ładowanie waha się w granicach 12 - 15V. Mój mechanik mówił, że to regulator napięcia.

PS. Wyjęcia alternatora jest bardzo skomplikowane?

Krzyzak - 10-05-2013, 08:21

Cytat:
moj laduje 14,2
oczywiście - mój też, nie przeczę
ale nie ciągle - czasem napięcie spada nie jest to wina alternatora, ale sterowania nim przez ECU
przecież każdy mówi, że mu przygasają światła na wolnych obrotach na gorącym silniku - wtedy napięcie ładowania jest niższe i NIE JEST to oznaka uszkodzenia alternatora

Owczar - 10-05-2013, 11:12

Darku, ja bym si na Twoim miejscu nie upieral, ze tak powinno byc. Zerknij do manuala. Sa podane warunki pomiaru i normy w jakich powinno sie miescic ladowanie.


U mnie tez bylo takie ladowanie na biegu jalowym i wlaczonym D. Wykonczylem w ten sposob aku po miescie. Ostatnio zmienilem rolke altka na mniejsza i jest lepiej. Wedlug mnie jakis inzynier dal ciala i poki wszystkie parametry altka byly ksiazkowe to bylo dobrze. Ale wiek i przebiegi robia swoje. To ze w prawie kazdym - bo nie w kazdym galancie tak jest, nie znaczy ze tak ma byc. Co potwierdza manual.

Odnosnie kopulki palaca, to wedlug mnie to nie wina tych elementow biorac pod uwage ze byly ori. Taka kopulka nawet na gazie spokojnie powinna zrobic z 60kkm.

Modulu i cewki nie dostaniesz chyba oddzielnie. Yakuza regeneruje modul, ale jesli cos mialbym wskazywac z tych dwoch elementow to cewka- pod warunkiem ze na pb tez jest ten problem. Bo zacinajacy sie wtryskiwacz moze dawac podobne problemy. Masz jakies zamrozone ramki dla tych bledow?

Owczar - 10-05-2013, 11:14

MKV napisał/a:
Maretzky coś mi mówił o usunięciu kabelka który podobno zabezpiecza przez spięciem czy jakoś tak bo podobno on potrafi sprawiać problemy??


O jaki kabelek chodzi?

gawron - 10-05-2013, 11:52

Krzyzak napisał/a:
Cytat:
moj laduje 14,2
oczywiście - mój też, nie przeczę
ale nie ciągle - czasem napięcie spada nie jest to wina alternatora, ale sterowania nim przez ECU
przecież każdy mówi, że mu przygasają światła na wolnych obrotach na gorącym silniku - wtedy napięcie ładowania jest niższe i NIE JEST to oznaka uszkodzenia alternatora


To, że komputer steruje napięciem każdy wie bo regulator ma dwa wyjścia jedno do komputera drugie z powrotem. Ale skoro piszesz że 12,7 V to dobre ładowanie to po prostu wprowadzasz innych w błąd :!: i to raczej ty powinieneś się przeszkolić np w tym jakie napięcie ma nowy akumulator po naładowaniu a jest to 13,0 V więc skoro w samochodzie pokazuje się napięcie 12,7 V oznacza to że W OGÓLE NIE MA ŁADOWANIA, a może byc za to odpowiedzialny np. zagięty kabel od komputera i żeczywiście nie musi to być wina alternatora tak jak było to w przypadku motke któremu naprawialiśmy altka ale jeśli alternator i instalacja w samochodzie jest w pełni sprawna nie prawa być takiego ładowania i zapewniam cię że na pewno wiem o tym więcej niż ty bo siedzimy w tym od 10 lat ale nie o to chodzi żeby się wymądrzać tylko jeśli się czegoś nie jest pewnym do końca to lepiej nie pisac nic. Tyle z mojej strony.

MKV - 10-05-2013, 15:24

Owczar napisał/a:
Masz jakies zamrozone ramki dla tych bledow?


Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida
=========================================================

VIN samochodu:Nieobecny
Producent:Nieznane
ID kalibracji pojazdu:Nieobecny

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 85,098 %
Temperatura płynu chłodzącego = 63 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 0 %
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 2 = 0 %
FuelTrimBank1LongTerm=Długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa - Bank 2 = 0 %
Obroty silnika obr./min = 3 894,5 rpm
Prędkość (OBD) = 21 km/h

koniec raportu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group