To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Kultura jazdy na drogach itp itd ...poraz któryś tam ...

mjsystem - 06-11-2014, 08:28

robertdg napisał/a:
Jak czytam akcje tego typu a nawet ostrzejsze to pod znakiem zapytania pozostaje słuszność takiego działania

Jest słuszność. Takie nagrania doprowadzają w końcu do ukarania funkcjonariuszy i są przestrogą dla całej policji. Przykładem są fotoradary. Emil Rau zaczął od TVBivos a teraz NIK zajął się fotoradarami SM i ITD. Co chwila anulują kierowcom mandaty w sądach a strażnicy mają postępowania karne. Kiedyś ktoś to musi zacząć, abyśmy w przyszłości mieli policje na poziomie np angielskim. :wink:

KsiadzRobak - 06-11-2014, 08:39

i dlatego nie cierpię dużych miast - na siłę walczy się z faktem, że projektowane były 1000 lat temu tak, żeby dorożka mogła przejechać a i koń pod górę się nie zmęczył (dlatego np. leśny odcinek Słowackiego w Gdańsku jest taki pokręcony)
do tego smród, korki, hałas...

mystek - 08-11-2014, 17:07

Taki filmik skleciłem z ostatniego wypadu na zwiedzanie Anglii. Czyli kilka wyprzedzeń samochodów w ruchu lewostronnym samochodem z kierownicą po lewej stronie.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

inq - 08-11-2014, 17:12

Chciałeś pokazać jak sprawnie wyprzedzasz na skrzyżowaniach czy może coś innego? Jakie przesłanie tego filmu?
bialyjayz - 09-11-2014, 01:52

a mnie zawsze zastanawiało jak wyprzedzać autami z kierownicą po przeciwnej stronie niż odbywa się ruch w danym miejscu? Jakieś specjalne lusterka? Bo chyba nie wychyla się co chwila na całą szerokość auta by zaglądnąć co tam świta za autem poprzedzającym?
mystek - 09-11-2014, 07:13

#Inq - nie mam pojęcia, czy w UK jest taki manewr dozwolony. Jednakże jeżeli byłby zakazany, to bankowo nie rysowali by tam linii przerywanej. Nie sądzisz? Więc już nie bądź taki czepialski. W Polsce jest linia ciągła, są znaki wcześniej pionowe zdaje się również. W UK znaków jak na lekarstwo, najczęściej spotykany to limit prędkości, znaki informacyjne i fotoradary.

Przekaz filmu - w zasadzie żaden, jednakże był poruszany temat rejestracji Anglików w Polsce i właśnie, jak to będzie z wyprzedzaniem. Jest pełno osób krytykujących ten pomysł, a taki filmik miał pokazać, że nie taki diabeł straszny, jak go malują.

#Biały - czytam Twój komentarz z 5 raz i nie kumam :P . Piszesz - "jak wyprzedzać autami z kierownicą po PRZECIWNEJ stronie, niż odbywa się ruch"... Więc z natury kierownica jest po przeciwnej stronie (jak masz ruch prawostronny, to masz kierownicę po lewej stronie). Ale mnie oświeć jeśli nie kumam ocb :) ). Dalsza część wskazuje, że chodzi np o kierownicę po prawej stronie i jazdę w ruchu prawostronnym.

No więc jeśli tak, to zauważ kiedy ja wyprzedzałem, co poprzedzało wyprzedzenie. Najczęściej był to delikatny łuk w lewo, gdzie widziałem co dzieje się daleko przed danym samochodem. Na łuku nie wyprzedzam nigdy, więc wyczekiwanie aż pojawi się choć trochę prostego odcinka i heja. PS: mowa o sytuacji, gdzie pas jezdni nie jest taki ultra szeroki, jak w niektórych sytuacjach na filmie, bo tam to jest komfort wyprzedzania.

Tomek - 09-11-2014, 07:20

mystek napisał/a:
Przekaz filmu - w zasadzie żaden, jednakże był poruszany temat rejestracji Anglików w Polsce i właśnie, jak to będzie z wyprzedzaniem. Jest pełno osób krytykujących ten pomysł, a taki filmik miał pokazać, że nie taki diabeł straszny, jak go malują.


IMHO: nie taki diabel straszny, ale ...
zawsze jest jakies "ale"

zauwaz, ze w UK masz wiekszosc drog (jak na filmie) gdzie pas w kazdym kierunek ruchu ma 1,5-2,0 szerokosci naszego pasa. Nie wszedzie tak jest, ale sporo tego maja (jak i na twoim filmie)

ale ogolnie jestem za rejestracja anglikow

mystek napisał/a:
#Biały - czytam Twój komentarz z 5 raz i nie kumam :P . Piszesz - "jak wyprzedzać autami z kierownicą po PRZECIWNEJ stronie, niż odbywa się ruch"... Więc z natury kierownica jest po przeciwnej stronie (jak masz ruch prawostronny, to masz kierownicę po lewej stronie). Ale mnie oświeć jeśli nie kumam ocb :) ). Dalsza część wskazuje, że chodzi np o kierownicę po prawej stronie i jazdę w ruchu prawostronnym.


dobrze wiesz o co chodzi, tylko sie czepiasz, tym razem Ty sie czepiasz

mystek napisał/a:
Na łuku nie wyprzedzam nigdy, więc wyczekiwanie aż pojawi się choć trochę prostego odcinka i heja


zauwaz jeszcze jedno: latwiej sie wyprzedza, kiedy ma sie czym wyprzedzic
wez "moja" Octavie 1.6 kombi, 102 KM i powodzenia

mkm - 09-11-2014, 09:47

mystek napisał/a:

Przekaz filmu - w zasadzie żaden, jednakże był poruszany temat rejestracji Anglików w Polsce i właśnie, jak to będzie z wyprzedzaniem. Jest pełno osób krytykujących ten pomysł, a taki filmik miał pokazać, że nie taki diabeł straszny, jak go malują.

Ale nic na filmiku nie pokazałeś. Mogłeś przynajmniej kamerę umieścić nad licznikami - sam byś się zdziwił jak mało widzisz :wink:
Kamera na środku co ma pokazać?

Nagraj to w Polsce z "anglikiem" na naszych drogach, a jak jesteś 100% niedowiarkiem to nagraj drugi film z "europejczykiem" - w lot zobaczysz różnice i może zobaczysz zagrożenie.

RalfPi - 09-11-2014, 09:48

mystek napisał/a:
Taki filmik skleciłem z ostatniego wypadu na zwiedzanie Anglii. Czyli kilka wyprzedzeń samochodów w ruchu lewostronnym samochodem z kierownicą po lewej stronie.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be


Szybkie to Volvo.. :)
Co do rejestracji anglików - bezwzględnie gorzej się takimi jeździ w Polsce - czy to stwarza zagrożenie? Pewnie tak.
Wielokrotnie o tym pisałem, że na świecie panuje metoda karani za potencjalność.. idąc tym tropem powinni zakazać rejestracji anglików, albo regularnie wlepiać im mandaty.
A w mojej opinii - nie da się zaprzeczyć, że gorzej się takimi jeździe w Polsce (tak samo jak gorzej się jeździ po 18h pracy lub po 32(lekarze wiedzą o czym piszę).. więc może karzmy za czyn, a nie za potencjalność?

bialyjayz - 09-11-2014, 11:04

mystek napisał/a:
#Biały - czytam Twój komentarz z 5 raz i nie kumam . Piszesz - "jak wyprzedzać autami z kierownicą po PRZECIWNEJ stronie, niż odbywa się ruch"... Więc z natury kierownica jest po przeciwnej stronie (jak masz ruch prawostronny, to masz kierownicę po lewej stronie). Ale mnie oświeć jeśli nie kumam ocb ). Dalsza część wskazuje, że chodzi np o kierownicę po prawej stronie i jazdę w ruchu prawostronnym.

prościej to ukazując tak jak pisałeś: jak wyprzedzać autem z kierownicą po lewej stronie w ruchu prawostronnym i odwrotnie :)

mkm - 09-11-2014, 11:04

mystek, oglądnąłem całość.
Ile Ty najazdu potrzebujesz do wyprzedzenia :shock:
Pcha Cię na środek tak, że jakiś dramat :shock:
Jak to miało mnie przekonać, że kierownica po drugiej stronie jest bezpieczna - to sorry... w niektórych rękach jest nawet na tak dobrych drogach niebezpieczna...

mystek - 10-11-2014, 07:18

#Tomek - naprawdę nie czaiłem o co chodzi Białemu, stąd zapytanie i moja interpretacja.

Takie drogi w UK, że pas jest ultra szeroki wcale nie są najczęściej spotykane. Ale nie chcę oceniać, bo nie przejeździłem całej Anglii, więc nie wypowiem się dogłębniej. Nie odniosłem jednak takiego wrażenia.

Oczywiście jakbym miał taką Octavię 1.6 o której piszesz, to pewnie nie wykonałbym 1/3 z tych manewrów na filmiku, bo bym się zwyczajnie bał.

#Mkm - wiadomo, że perspektywa kierowcy jest ciut inna i nie widziałem tego co widziała kamerka mniej więcej od połowy kadru w prawo, ale za to kamerka uchwyciła to co widziałem po lewej stronie ekranu. Drugą sprawą jest to, że na filmiku wyprzedzam głównie auta spore, a więc nawet z kierownicą po prawej stronie nie widziałbym co się dzieje przed autem. W takim przypadku czekałbym na lekki łuk w prawo z kolei, a następnie na odcinek prostej.

#Ralf - ot co. Ja też przecież nie uważam, że kierownica po prawej stronie jest lepsza do ruchu prawostronnego, to oczywista oczywistość. Jednakże czytałem tutaj na forum i na forum interii, jak ludzie lamentują i się boją rejestracji Anglików, a prawda taka, że jak ktoś nie używa mózgu podczas jazdy, to nie ważne, jaką kto ma widoczność, to i tak spowoduje wypadek/groźną sytuację na drodze. W przypadku kierownicy po prawej stronie i ruchu prawostronnego trzeba będzie mocniej wysilić mózgownicę.

#Mkm - najazdu do wyprzedzania? Tj mam siedzieć na tyłku ciężarówki i być kompletnie ślepym?

Pcha mnie na środek? Mowa o tych szerokich jezdniach? A jak miałem wykonać manewr? Jak jadą bliżej lewej krawędzi i ja im wskoczę na lusterko jadąc bliżej środka jezdni, to wiadomo z jakim zamiarem się noszę. Do tego kierunkowskaz i heja. Jakbym miał jechać tuż za nimi przy lewej krawędzi i nagle miał im wyskoczyć na środek, to mogłoby ich to nieco zaskoczyć, nie uważasz?

mkm - 10-11-2014, 07:36

mystek, pierwszy punkt zasad ruchu - w Anglii myślę, że jest podobnie tylko strona nie ta:
Cytat:
„Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni”. Powszechną manierą, szczególnie wśród początkujących kierowców jest jazda blisko środka jezdni.


źródło: http://www.word.siedlce.p...2,2,782,739,782

mystek napisał/a:
Tj mam siedzieć na tyłku ciężarówki i być kompletnie ślepym?

Czyli jak nie wyjedziesz to jesteś ślepy? I dalej uważasz, że jazda autem z kierownica przystosowaną do "innego" ruchu jest bezpieczna? Zaczynasz manewr dużo za wcześnie, a opócz tego zupełnie pomijasz co może się dziać na poboczu "za" autem wyprzedzanym.
manewr wyprzedzania ma byc możliwie jak najkrótszy.

mystek - 10-11-2014, 15:46

#Mkm - z całym szacunkiem, ale teraz to pier....dzielisz od rzeczy. Nie wmówisz mi, że naturalnym odruchem tuż przed wyprzedzaniem nie jest zbliżenie się do środka jezdni. Tak samo jak skręcając z drogi w prawo lub lewo przytulasz się do krawędzi, to jest odruchowe, naturalne ponadto wspomagające ruch (w przypadku manewru wyprzedzania - SYGNALIZUJESZ zamiar, gość przed Tobą widzi Cię w lusterku, w połączeniu tego z kierunkowskazem wiadomo, co chcesz zrobić, a więc minimalizujesz prawdopodobieństwo groźnej sytuacji, kiedy np samochód przed Tobą również będzie chciał wyprzedzać). Tutaj od razu napiszę ponownie - MINIMALIZUJESZ, bo wiem, że byś się do tego też dopierdzielił, masz to w swoim stylu - minimalizujesz, a więc oznacza to, że nic nie jest powiedziane, że on też nie zacznie wyprzedzać i wjedzie ci przed nos)

Czyli proszę Cię pomyśl i się zastanów. Tak na chłopski rozum. Czy więcej widzisz stojąc nosem przy ścianie, czy więcej widzisz stojąc xx metrów od ściany?

Na logikę:



I każdy Ci to powie, że wyprzedzając ciężarówkę manewr zaczyna się właśnie xx metrów za nią dla lepszej widoczności i tutaj nie ma znaczenia czy masz kierownicę po prawej, czy po lewej, w obu przypadkach jadąc na tyłku ciężarówki nie będziesz widział nic.

Maćku, od dawna widzę, że uwielbiasz się do mnie przypie...rdzielać, ale teraz to jest hicior ;) .

mkm - 10-11-2014, 16:30

mystek, masz styl jazdy jak Litwini u nas i tyle :mrgreen: .
Twierdzisz, że jeździ się dobrze - ja widzę coś innego.

EOT



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group