To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

Owczar - 23-07-2011, 00:47

kaczart napisał/a:
światła będą na tym samym pinie co wentylator,


No to git, bo już wiązkę naszykowałem pod te opcję ;) Dzisiaj podczas przygotowań przyjrzałem się temu wszystkiemu i instrukcji. Muszę przyznać, że profi robota. W porównaniu do sprzętu od nestora to niebo i ziemia. :) Tylko tak dalej.

Myślę, że w wersji angielskiej bez problemu znajdziesz zbyt za granicą. Trzeba będzie tylko rozleklamować gdzie trzeba :)

m6riano - 23-07-2011, 05:24

kaczart napisał/a:
a jak będziesz kiedyś u mnie aktualizował soft to Ci wrzuce do paczki

A może byś sie wybrał na Zlota..?;-)

areksz121 - 23-07-2011, 07:19

Owczar napisał/a:

Myślę, że w wersji angielskiej bez problemu znajdziesz zbyt za granicą. Trzeba będzie tylko rozleklamować gdzie trzeba :)


Jeśli chodzi o NL to możliwe, że coś by wypaliło :wink: Montuję centralki do zamków w samochodach poza pracą, to i komputerek czasem by się wcisnął. Najpierw zamontować u siebie, żeby działało i pokazać co to za wynalazek :)

m6riano - 23-07-2011, 08:15

Teraz pytanko..bo nie sprawdzałem jak świeci wyświetlacz..montować go pinami do dołu zegarka?
mar111cin - 23-07-2011, 08:50

tak o montujesz :
http://forum.mitsumaniaki...r=asc&start=480

swinks_UK - 23-07-2011, 10:20

Owczar napisał/a:

Myślę, że w wersji angielskiej bez problemu znajdziesz zbyt za granicą. Trzeba będzie tylko rozleklamować gdzie trzeba :)

Wersja angielska bez kombinacji świateł, z wejściami analogowymi na "vacuum/boost", "oil/water temp" i "wideband lambda" i masz zbyt gwarantowany na CVR4 :mrgreen: Nawet bez tego ostatniego :wink:
Inaczej mówiac te opcje podstawowe co są, plus taki multi wyświetlacz zegarów typowych dla sportowych aut. Powinno się sprzedawać jak ciepłe bułeczki.

tws - 23-07-2011, 10:56

a tak z ciekawości jak w autach na wyspach producenci wyświetlają opcje spalania, w jakich jednostkach? l/100mil czy jakoś w galonach, bądź funtach ? :)

areksz121, jak byś był zainteresowany montażami w nl to mógłbym jeszcze dodać język holenderski - tłumaczenia są w osobnym pliku i łatwo się dodaje kolejne języki.

Zhan - 23-07-2011, 11:47

kaczart napisał/a:
a z ekranikiem pomyśle - ma ktoś pomysł na czytelny układ ? (obok siebie nie wejdzie godzina + średnie spalanie z symbolem średniego spalania)

Dla mnie w tej kwestii byłby idealny dodatkowy ekran definiowany przez użytkownika. Czyli standardowy podział na pole główne i dwa dodatkowe na dole ale tak żeby w każdym miejscu można było wstawić dowolny parametr UKP z innych ekranów.

Fajnie też byłoby gdyby w nowej wersji jasność podświetlenia jako opcja, regulowana była automatycznie w zależności od oświetlenia otoczenia. Wtedy odpuściłbym sobie budowę mojego układu spełniającego to zadanie :-) . No i jeszcze wyprowadzenie sygnału PWM na jakimś kabelku do innych ledów podświetlających w aucie i będzie pełnia szczęścia.

m6riano - 23-07-2011, 12:26

Zhan napisał/a:
No i jeszcze wyprowadzenie sygnału PWM na jakimś kabelku do innych ledów podświetlających w aucie i będzie pełnia szczęścia.

Nie wiem co to ten sygnał PWM ale jeśli spełniałby funkcje ściemniania/rozjaśniania cąłego wnętrza samochodu to byłoby super...;-)

Zhan - 23-07-2011, 13:33

m6riano napisał/a:
Nie wiem co to ten sygnał PWM ale jeśli spełniałby funkcje ściemniania/rozjaśniania cąłego wnętrza samochodu to byłoby super...;-)

Jeśli będzie to sygnał o napięciu 12V to pewnie da się go wykorzystać do sterowania nawet jasnością zwykłych żaróweczek podświetlających instrumenty we wnętrzu auta.

tws - 23-07-2011, 13:39

Nie no Zhan wyprowadzenie PWM'a odpada. Nigdy nie wiadomo co kto zechce podłączyć a układ ma swoją wydajność prądową.

Ty jako majsterkowicz będziesz mógł sobie z jednego pinu wyświetlacza wziąć ten sygnał gdzieś dalej ale też nie podłączać więcej niż 100mA (0.5W przy 5V)

m6riano - 23-07-2011, 13:43

kaczart napisał/a:
nie podłączać więcej niż 100mA (0.5W przy 5V)
'
To mało...z 10A by sie przydało...i to tylko na ledy...;-)

tws - 23-07-2011, 13:46

wtedy UKP byłby wielkości radia :]
Zhan - 23-07-2011, 13:51

kaczart napisał/a:
Nie no Zhan wyprowadzenie PWM'a odpada. Nigdy nie wiadomo co kto zechce podłączyć a układ ma swoją wydajność prądową.

Ty jako majsterkowicz będziesz mógł sobie z jednego pinu wyświetlacza wziąć ten sygnał gdzieś dalej ale też nie podłączać więcej niż 100mA (0.5W przy 5V)

Zawsze można dołożyć jakiś tranzystor :-)
Ale to prawda, że można będzie sygnał wziąć z podświetlenia wyświetlacza, z tym że tak jak pisałem wcześniej, fajnie by było zrobić to na jakimś fotoelemencie i wprowadzić powiedzmy trzy poziomy jasności definiowane przez użytkownika. Myślisz, że to realne? Pytam bo właśnie tworzę coś takiego a jeśli zaimplementujesz to w UKP to zajmę się czymś innym :-) .

tws - 23-07-2011, 13:57

przetwornica w ukp jest policzona na max500mA i to jest główne ograniczenie. UKP z najbardziej prądożernym LCD, z maksymalnym podświetleniem i włączonymi peryferiami bierze teraz ze 130mA, to jeszcze te 100mA można by z pełnym bezpieczeństwem podciągnąć bez dodatkowego chłodzenia układu zasilania.

A autoregulacji podświetlenia nie będę robił, tym bardziej że to różnie potrafi działać. Ręczna, ale programowa będzie musiała wystarczyć ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group