To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Powrót do przeszłości

Hugo - 07-04-2019, 23:13

mkm napisał/a:
Dla palaczy fajna sprawa, bo uchylony szyber wyciąga dym jak dziki
Co prawda od kiedy mam obecnego Galanta nie palę w aucie, ale potwierdzam, szyberdach wysysa dym z auta jak nic innego.
Marcino - 08-04-2019, 08:45

Uzywam szyberka często. Jadąc po miescie czy wiejska dorgą do 90 nie ma przesadnego hałąsu,
A uchylony mam bardzo często.

Krzyzak - 08-04-2019, 08:51

Może doprecyzuję - też mi się zdarza uchylić, dla wentylacji wnętrza, szczególnie w deszczowe dni podczas jazdy, gdy szyka paruje szybko przy komplecie pasażerów.
Ale żaden szyber nie zastąpi klimatyzacji. Nigdy nie wychłodzi wnętrza na tyle by latem jechać w komforcie. Samemu może jest inaczej, ale jak są dzieci z tyłu to otwarty dach = choróbsko następnego dnia. Poza tym są auta z mniejszym otworem niż w EA - np. E32 dach ma dość skromny.

Marcino - 10-04-2019, 11:59

Krzyzak napisał/a:
Samemu może jest inaczej, ale jak są dzieci z tyłu to otwarty dach = choróbsko następnego dnia


Moja córka uwielbia jechać gdy mamy otwarty dach, rece w górze i się chłodzą. A na końcu drogi przed samym domem kiedy jadę gruntową to zawsze wstaje i stoi w otwartym dachu..:)

jacek11 - 12-04-2019, 23:05

Wpierdzielę się między dyskutujących na temat użyteczności szyberdachu,(którego nie posiadam :( )i napiszę swoje nowinki.
Przegub na zapasowej półosi którą posiadam też ma pęknięty pierścień ABS. Na sto procent był dobry, więc zapewne rdza zrobiła swoje. Zmuszony byłem zamówić nowe, i teraz czekam na paczkę. Sprzedający ma w ofercie inne części do gala, więc razem z pierścieniami jadą do mnie śruby mimośrodowe do tylnej belki.
Po za tym w jednym z ostatnio wymienianych wahaczy wysrała się tuleja widelca amortyzatora. Znowu trzeba to będzie rozebrać.

areksz121 - 13-04-2019, 19:38

Pierścień u siebie i w innym galu reanimowałem. Półoś na bok przynajmniej ze zwrotnicy, pilnik i jazda z oszlifowaniem przegubu z rdzy. Pęknięty pierścień wtedy schodzi się ładnie "do kupy" i spawarką złapane w miejscu pęknięcia i jeszcze 3 punkty co 90 stopni. Zaspawany ząbek nacięty delikatnie szlifierką i już służy kilka lat :wink: Co innego jak rozsypie się w kawałki i zginie, a jeszcze żeby czujnika nie uszkodził...
Hugo - 13-04-2019, 19:47

areksz121 napisał/a:
ółoś na bok przynajmniej ze zwrotnicy, pilnik i jazda z oszlifowaniem przegubu z rdzy
Ja ostatnio robiłem to u brata w Hyundaiu Coupe i do czyszczenia przegubu użyłem dremla z wałeczkiem z papieru ściernego. Wyczyszczone na błysk, pierścień zszedł się idealnie do kupy, tak, że nie było nawet widać pęknięcia, wklejony na Poxipol i śmiga już sporo czasu.
jacek11 - 13-04-2019, 21:10

Kurcze, nie pomyślałem o tym,żeby to naprawić. Chociaż na tę chwilę, to nawet nie wiadomo gdzie on się zaczyna,a gdzie kończy. Przegub jest tak zardzewiały,że wygląda jak nieszczęście :mrgreen:
jacek11 - 17-04-2019, 16:50

Odkąd naszła mnie myśl o zmniejszeniu obrotów kompresora klimy,szukałem jakiegoś sensownego wyjścia z sytuacji. Zacząłem sprawdzać średnicę kół sprężarek z innych miśków. Największe znalazłem z Carismy GDI.
Nie byłem pewien czy na sto procent podejdzie, ale jak coś miałem jeszcze opcję zmiany razem ze sprzęgłem.
Znalazłem na alle najtańszą taką sprężarkę, i kupiłem ją w zawrotnej cenie 23 zł. + przesyłka oczywiście.
Wczoraj przyszła paczka, i oto jaka jest różnica między kołem z Galanta, a kołem z Carismy:


Po lewej stronie koło z Crismy. Różnicę widać chyba :mrgreen:
Osadzenie kół jest takie samo, a nawet samo sprzęgło wygląda identycznie.
Wymiana trwała pół godzinki, na spokojnie. Pasek starczył bez problemu, więc też bez żadnych problemów.
Odczucia z jazdy:
Temperatura na zewnątrz 20 stopni, w kabinie sporo więcej. Klimatyzacja działa normalnie, chociaż mam wrażenie,że się częściej włącza kompresor. Natomiast w czasie jazdy nie czułem kiedy sprężarka się załącza, i kiedy przestaje działać :D Taki był cel tej zmiany :) Zobaczymy jak będzie w trakcie upałów, i czy wyrobi na takich obrotach.
Tak czy tak, koło pasowe wału w Carismie ma taką samą średnicę co w Galancie,więc obroty sprężarki są teraz takie jak w Cari :)
Jeszcze jedna focia z dalekości,co by nie było widać jaki brudny :mrgreen:

jacek11 - 20-04-2019, 17:49

Nareszcie wolny dzień,więc zaczęło się dziać 8)

Się małpa uczepiła tego misia, i go żre :|


Tutaj to chyba będzie interwencja blacharska.



Jak był wózek,to o wiele lepiej to wyglądało :P


Mocowanie wahacza które zmusiło mnie do zmiany wózka jeszcze sztywne, ale rdza już się dobrała.


Po za tym prawy przegub połączył się z piastą, i nie zamierza z niej wyjść. Pewnie skończy się na wymianie piasty. Przegub na szczęście mam :)

Hugo - 20-04-2019, 18:20

jacek11 napisał/a:
Po za tym prawy przegub połączył się z piastą, i nie zamierza z niej wyjść. Pewnie skończy się na wymianie piasty
Jak łożysko jest OK to tego nie ruszaj, zamontuj z powrotem półoś razem ze zwrotnicą.
jacek11 - 20-04-2019, 22:39

Sęk w tym,że muszę zmienić zwrotnicę, bo kiedyś urwałem przewód czujnika ABS. Jeszcze spróbuję wybić na czymś stabilnym. Gwint przegubu też trochę zgnieciony, bo dostał kilka mocnych strzałów :|
Wszystko ładnie wyszło, odkręciły się wszystkie śruby których się obawiałem,nawet łączniki staba :mrgreen: a ten piorun taką mi niespodziankę zrobił :|

Hugo - 20-04-2019, 23:10

To już nie wal motem bez podgrzania, bo zniszczysz kompletnie gwint. Popraw gwint, nakręć nakrętkę na równo z gwintem, wkręć zwrotnicę półosią w dół w imadło i grzej palnikiem gazowym, ale nie oś przegubu, a możliwie samą piastę dookoła. Najważniejsze jest by maksymalnie podgrzać jeden z elementów, a drugi aby był najchłodniejszy na ile to możliwe. Kiedyś tak zrobiłem przy przegubie zapieczonym na amen i po 2 strzałach z niedużego młotka przegub wypadł z piasty bez żadnego problemu. Wtedy też nie uszkodzisz samego przegubu i nie wytopisz smaru z niego.
jacek11 - 21-04-2019, 00:22

Z podgrzaniem to dobry pomysł jest.Mam mały palnik, pewnie da radę.
Hugo - 21-04-2019, 08:21

jacek11, jak masz mały to grzej ostro, jak się uda to żeby się piasta zaczęła robić chociaż czerwona w okolicach wieloklinu przegubu. Wtedy puści.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group