To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Anonymous - 12-02-2011, 10:33

Możecie mi polecić jakieś dobre 10w30 lub 10w40 pełne syntetyki? ;)
robertdg - 12-02-2011, 10:41

kuzi, kilka stron wczesniej było napisane
KamilR10 - 15-02-2011, 20:40

http://motoallegro.pl/val...1429638881.html
Dobry wybór do mojego Galanta? :wink:

Arturro-86 - 15-02-2011, 20:45

KamilR10 napisał/a:
http://motoallegro.pl/valvoline-synpower-5w40-5l-prezent-i-kurier-15zl-i1429638881.html
Dobry wybór do mojego Galanta? :wink:

Jak najbardziej 8) A na jakim oleju teraz jeździsz :?: Bo jeśli jakiś półsyntetyk to można by było przed wymianą na syntetyk zrobić też płukankę... :doubt:
Valvoline cieszy się uznaniem na tym forum, ja sam leję i polecam :)

KamilR10 - 15-02-2011, 21:47

Arturro-86 napisał/a:
KamilR10 napisał/a:
http://motoallegro.pl/valvoline-synpower-5w40-5l-prezent-i-kurier-15zl-i1429638881.html
Dobry wybór do mojego Galanta? :wink:

Jak najbardziej 8) A na jakim oleju teraz jeździsz :?: Bo jeśli jakiś półsyntetyk to można by było przed wymianą na syntetyk zrobić też płukankę... :doubt:
Valvoline cieszy się uznaniem na tym forum, ja sam leję i polecam :)

No właśnie i tu jest problem, bo nie wiem jaki auto ma zalany teraz olej. Dodam tylko że ma 52 tys przejechane więc myślę że jeździ na pełnym syntetyku. A jakby to był półsyntetyk i teraz wlałbym tego syntetyka bez płukanki to może mu to zaszkodzić ?

Arturro-86 - 15-02-2011, 22:25

KamilR10 napisał/a:
Arturro-86 napisał/a:
KamilR10 napisał/a:
http://motoallegro.pl/valvoline-synpower-5w40-5l-prezent-i-kurier-15zl-i1429638881.html
Dobry wybór do mojego Galanta? :wink:

Jak najbardziej 8) A na jakim oleju teraz jeździsz :?: Bo jeśli jakiś półsyntetyk to można by było przed wymianą na syntetyk zrobić też płukankę... :doubt:
Valvoline cieszy się uznaniem na tym forum, ja sam leję i polecam :)

No właśnie i tu jest problem, bo nie wiem jaki auto ma zalany teraz olej. Dodam tylko że ma 52 tys przejechane więc myślę że jeździ na pełnym syntetyku. A jakby to był półsyntetyk i teraz wlałbym tego syntetyka bez płukanki to może mu to zaszkodzić ?

Myślę, że przy takim przebiegu Twój silnik nie będzie specjalnie brudny, ale... druga sprawa jest taka, że płukanka nie zaszkodzi :twisted: A wtedy przynajmniej wiesz, że masz czysto w silniku i hulasz na dobrym oleju. Śmiało zmieniaj na syntetyk. :mrgreen:
Płukankę zaleca się podobno przed każdą wymianą oleju, więc i teraz mógłbyś ją zrobić, tymbardziej, że nie wiadomo, co tam w środku pływa :biggrin:

KamilR10 - 15-02-2011, 22:48

Arturro-86 napisał/a:

Myślę, że przy takim przebiegu Twój silnik nie będzie specjalnie brudny, ale... druga sprawa jest taka, że płukanka nie zaszkodzi :twisted: A wtedy przynajmniej wiesz, że masz czysto w silniku i hulasz na dobrym oleju. Śmiało zmieniaj na syntetyk. :mrgreen:
Płukankę zaleca się podobno przed każdą wymianą oleju, więc i teraz mógłbyś ją zrobić, tymbardziej, że nie wiadomo, co tam w środku pływa :biggrin:

A płukanka na czym dokładnie polega? Trzeba jechać do jakiegoś specjalnego warsztatu?

Arturro-86 - 15-02-2011, 23:02

Płukanka
Wlewa się to do rozgrzanego silnika. Po zalaniu płukanki odpalasz silnik na ok 10 minut na biegu jałowym. W tym czasie płukanka tworzy ze starym olejem mieszaninę, która czyści silnik od wewnątrz.
Później spuszczasz olej (całą mieszaninę) dokładnie... bo to straszna breja moze być, wiec lepiej niech dokładnie zleci :P
Zakrecasz miske olejową, przykrecasz filtr i zalewasz nowy olej, zgodnie z procedurą wymiany oleju 8)

malina_drizzt - 15-02-2011, 23:31

Przy okazji jeśli będzie ci się nudziło możesz podnieść na dwóch lewarkach przód auta, wtedy zlejesz więcej starego oleju, a gdybyś pod koniec umierał z nudów możesz jeszcze odessać strzykawką z wężykiem resztkę oleju z dna miski (wiem, nie jestem normalny). :D
Po takim zabiegu wlewasz 4l i jeszcze zostaje sporo miejsca na dolewkę :)

Arturro-86 - 16-02-2011, 08:12

malina_drizzt napisał/a:
Przy okazji jeśli będzie ci się nudziło możesz podnieść na dwóch lewarkach przód auta, wtedy zlejesz więcej starego oleju, a gdybyś pod koniec umierał z nudów możesz jeszcze odessać strzykawką z wężykiem resztkę oleju z dna miski (wiem, nie jestem normalny). :D
Po takim zabiegu wlewasz 4l i jeszcze zostaje sporo miejsca na dolewkę :)

Z tą strzykawką i lewarkami to wcale nie uważałbym Cię za nienormalnego - jednak to co przynajmniej ja spuściłem z silnika było czarne jak smoła :P
Więc jeśli jest sposób, żeby się tego pozbyć w jak największej ilości, to warto go wykorzystać :biggrin:

marcinzam - 16-02-2011, 09:00

ja robiłem płukankę po 8 tyś i olej był jasny, nie wiem od czego to zależy
Hugo - 16-02-2011, 09:06

marcinzam napisał/a:
ja robiłem płukankę po 8 tyś i olej był jasny, nie wiem od czego to zależy
Od jakości samego oleju.
kzyhu - 03-03-2011, 01:33

Witam serdecznie!

Wczoraj kupiłem Galanta 2.4 GDI '99 141 tys. przebiegu. Przed zakupem kilka nocy spędziłem tutaj na forum. Wiedziałem, że może mnie zastać np. cykanie :-) I cykanie jest, ale gdy silnik dobrze się rozgrzeje to cichnie więc myślę, że nie ma się czym przejmować. Piszę tutaj bo mam pytanie odnośnie oleju (za dużo się naczytałem i nie wiem co robić).

Aktualnie wlany jest półsyntetyk 10w40 Castrol albo Mobil, nie jestem pewny. Na bagnecie jest delikatnie poniżej minimum.

Mój plan wygląda następująco:
1. Płukanka
2. Nowy olej Mobil 1 5w50 Rally Formula
3. Ceramizer

Nie jestem pewny konsekwencji bo nie znam się na mechanice, a plan obmyśliłem na podstawie wiedzy z forum. Czy plan przejścia na pełny syntetyk i dodanie ceramizera jest dobry?

Z góry dziękuję za pomoc.

malina_drizzt - 03-03-2011, 01:49

Zrób płukankę i zalej 5w30 albo 5w40 dobrej firmy.
Do cywilnej jazdy 5w50 nadaje się średnio, a castrol 10w40 powiem wprost to nie jest dobry olej do miśka.
O ceramizerach i wszelkich dodatkach do oleju zapomnij, poza płukanką oczywiście (polecam liqui moly pro line sprawdzona i tania)

Krzyzak - 03-03-2011, 06:37

kzyhu chcesz dobry olej do GDI, to kup olej do GDI
Mobil o którym piszesz nie nadaje się do GDI - musi być specjalny olej o zerowym parowaniu i lakowaceniu... choć w swoich wszystkich autach mam zalany dokładnie ten Mobil i normalnie bardzo go polecam, to do GDI się nie nadaje
10W40 to słaby pomysł

posłuchaj mojej rady - kup (np. u Japaneze - Marek Malik, znajdziesz na forum) olej Comma 5W30 (to jest półsyntetyk) - specjalnie do silników GDI
aktualnie mam u siebie takiego Galant 2.4GDI (kolegi) i już po raz kolejny wlewam mu ten olej



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group