Nasze Miśki - Szpala85 i tym razem Galant
szpala85 - 11-01-2013, 23:58
Hugo, wiesz że spadłeś mi z nieba teraz
btw. właśnie skończyłem rozkręcać gala ... skrzynia po długiej walce jest na zewnętrznej .... pierwsze co rzuciło mi się w oczy po wyjęciu skrzyni to wałek w stanie idealnym i konwerter z którego środka wyleciały połamane fragmenty zębów ..... czyli wszystko jasne padł konwerter ....
zdjęcia :
napiszcie mi proszę jak odkręcić konwerter od silnika ?
mała ciekawostka .... ten konwerter był już regenerowany albo wymieniany .... bo odkręcając łapę od strony grodzi znalazłem klucz 14 oczkowy "niemiecki" hehe
Hugo zobacz na zdjęciach czy masz o samo czy po tych numerach ....
wyderka - 12-01-2013, 09:44
szpala85 napisał/a: | napiszcie mi proszę jak odkręcić konwerter od silnika ? |
od strony rozrusznika, musisz kręcić konwerterem az zobaczysz śrubkę, przykręcony jest 3 śrubkami o tak
Hugo - 12-01-2013, 10:24
OK, właśnie wyjeżdżam na wieś to sprawdzę nr i napiszę wieczorem.
szpala85 - 12-01-2013, 17:46
dzisiaj juz nie dałem rady wykręcić konwertera ... jutro wykręce i dokładnie zobaczę jak on wygląda , jakiś wymiar ściągnę itp.
Hugo - 12-01-2013, 23:19
szpala85 napisał/a: | jakiś wymiar ściągnę | To jestem pierwszy:
Wysokość całości mierzona na środku ok. 9 cm,
Średnica i wysokość wałka, w którym jest wieloklin ok. 4 cm.
Średnica z wieńcem zębatym ok. 27,5 cm,
Niestety numer na konwerterze (960733) jest inny, ale to nie znaczy, że nie pasuje. Pomierz swój:
robertdg - 13-01-2013, 08:26
Dla E54A i E55A numer konwertera wedle katalogu to MD751365, możliwe, więc że to będzie to samo, bpo skrzynie mają nieco inne symbole E54A F4A23-2-xxx, E55A F4A22-2-xxx
Jak będziesz zdejmował konwerter to nie polej się olejem
szpala85 - 13-01-2013, 15:34
Hugo - 13-01-2013, 20:48
Wszystko wskazuje na to, że mamy identyczne konwertery. Swój wziąłem na wszelki wypadek do bagażnika, więc jeszcze jutro zdejmę te wymiary co Ty i wszystko będzie jasne. Powiedz mi tylko czy średnicę konwertera mierzyłeś puszczając miarę poprzez ten bolec z tyłu?
szpala85 - 13-01-2013, 22:29
Hugo, no tak mniej więcej przez ten bolec hehe ale też mi sie wydaję że będzie pasować .... pisz mi na priv ile pieniędzoroooo chcesz za ten konwerter
robertdg, wykrakałeś hehe nie zauważyłem że w środku jeszcze jest olej i się oblałem jak mierzyłem szerokość hehe
robertdg - 13-01-2013, 22:37
Oś jest uszczelniana bo w środku jest olej, jak rozszczepiłeś skrzynie to ten olej musiał dziurą wylecieć
szpala85 - 13-01-2013, 22:40
robertdg, wyleciał ..... ale została druga połowa poniżej konwertera hehe na mojej bluzie hehe
angelos - 17-01-2013, 17:09
pamiętaj przy zakładaniu i sciaganiu konwerter powinien byc w skrzyni
szpala85 - 17-01-2013, 18:14
tak właśnie sobie dzisiaj myślałem o tym konwerterze więc spoko
dzisiaj btw. przyszły mi wszystkie elementy : konwerter od Hugo , nowy olej do skrzyni i nowy filtr ..... na dniach będę to składał myślę że operacja skończy się pozytywnie Gal ożyje i znowu będzie zwijał asfalt hehe
Wszyc - 17-01-2013, 22:58
No i git fajnie że dalej galancik będzie jeździł mało pisze ale śledzę poczynania a i możesz mieć niespodziankę małą latem bardzo możliwe że pewnego lipcowego dnia sie obudzisz spojrzysz przez okno i zobaczysz na swym podwórku Wszyca
szpala85 - 19-01-2013, 14:06
Małe podsumowanie.....
koszty :
- konwerter od kolegi Hugo - 250zł
- olej do skrzyni CASTROL ATF DEX II MULTIVEHICLE - 161zł
- filtr do skrzyni KM-175-5 - 25zł
- płyn do chłodnicy - 29zł
RAZEM : 465 zł
robocizny nie liczę bo sam to robiłem ... ale jak bym miał znowu coś takiego robić to poważnie bym się zastanowił nad sprzedażą auta w takim stanie .... masakra jak się nie ma kanału albo podnośnika ....
ale operacja wykonana pozytywnie Gal śmiga jeszcze raz dzięki kolego Hugo, bez ciebie Gal by stał jeszcze miesiąc zanim uzbierał bym kasę na regenerację starego konwertera
na koniec kilka fotek :
|
|
|