To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Diody LED do jazdy dziennej

toppk - 14-09-2014, 14:22

Czyli kiedy zadziała czujnik zmierzchu, to automatycznie włączają się mijania, a gasną ledy?
Jeżeli tak, to super sprawa!

emil_d - 14-09-2014, 14:25

toppk napisał/a:
Czyli kiedy zadziała czujnik zmierzchu, to automatycznie włączają się mijania, a gasną ledy?
Jeżeli tak, to super sprawa!


Dokładnie tak to działa :)

paweldm - 17-09-2014, 20:55

Montowałem już 4 razy światła dzienne w espace IV, citroenie berlingo III, Citronie C4 Grand Picasso i teraz w Outlanderze II i w żadnym nie było problemów. Czytając niektóre posty dziwie się skąd biorą się problemy. Dla mnie największym problemem w outlanderze, to było wpięcie się w przewód od postojówek z powodu trudnego dostępu.
toppk - 19-09-2014, 17:56

Ja jeszcze tak kombinuję z tymi fabrycznymi halogenami, czy nie dałoby się wpiąć w istniejącą wiązkę i podłączyć - tak jak dzienne - pod + do skrzynki oraz pod + do pozycyjnych, jednocześnie zostawiając sobie możliwość włączenia ich razem ze światłami mijania tak jak jest fabrycznie? Komputer nie wywali błędu?

To nie chodzi o te 150zł, ale bardziej o to, że fabryczne halogeny mają niklowaną obwódkę, a te z allegro czarny plastik. Tak trochę kiepsko wyglądałoby to przy moim srebrnym zderzaku.

I jak tak sobie włączam te halogeny i kucam, to one naprawdę nie oślepiają w biały dzień. Przynajmniej te u mnie.

emil_d - 19-09-2014, 18:50

toppk napisał/a:
Ja jeszcze tak kombinuję z tymi fabrycznymi halogenami, czy nie dałoby się wpiąć w istniejącą wiązkę i podłączyć - tak jak dzienne - pod + do skrzynki oraz pod + do pozycyjnych, jednocześnie zostawiając sobie możliwość włączenia ich razem ze światłami mijania tak jak jest fabrycznie? Komputer nie wywali błędu?

To nie chodzi o te 150zł, ale bardziej o to, że fabryczne halogeny mają niklowaną obwódkę, a te z allegro czarny plastik. Tak trochę kiepsko wyglądałoby to przy moim srebrnym zderzaku.

I jak tak sobie włączam te halogeny i kucam, to one naprawdę nie oślepiają w biały dzień. Przynajmniej te u mnie.


Mówisz o tym srebrnym plastiku maskującym? Jeśli tak to nie jest on elementem halogenu :) U mnie są te srebrne plastiki na miejscu.

krzychu - 19-09-2014, 19:04

toppk - e ale jak chcesz podłączyć halogeny jak dzienne?
Po pierwsze dzienna mają zazwyczaj swego rodzaju sterownik (wykrywa wzrost napięcia i odłącza po włączeniu postojówek lub innych świateł, gorsze trzeba wpiąć po stacyjce co nie bardzo jest zgodne z przepisami)
Po drugie halogeny nie mają homologacji RL więc jak policmajster się przyczepi to na upartego może zabrać dowód.

Jak już się chcesz bawić w tym kierunku to co za problem kupić halogeno-dzienne od ASX-a? Tam są 2 żarówki, halogeny podłączysz normalnie, a dzienne przez moduł (wykrywający wzrost napięcia w instalacji) + przekaźnik (do odłączania od pokojówek).

Teraz jeszcze przeczytałem o oklejaniu filią rozpraszająca światło halogenu... Ja bym się obawiał przegrzania lampy... Ale widać na forum skody odważni ludzie pod wieloma względami... Już nie raz widziałem też takich co jeżdżą na postojówkach (żeby można było włączyć halogeny) i halogenach to dopiero myśliciele... Na szczęście coraz mniej takich.

toppk - 19-09-2014, 19:42

OK, dzięki panowie, już wszystko rozumiem.
Chodziło mi o te chromy, ale emil wyjaśnił, że to element maskujący, który przekładamy.
Krzychu zaś wyjaśnił, że te lampy http://allegro.pl/swiatla...4534726655.html
posiadają wbudowany sterownik, który odłącza je po automacie.
Mądrych zawsze warto posłuchać :thumbright:
Więcej pytań nie mam, kupuję te z linka i jadę do elektryka.

Ps.
Jaki jest realny koszt podłączenia takich ledów? Pytam, żebym nie przepłacił.

paweldm - 22-09-2014, 20:56

Podłączenie jest banalnie proste, po co ci elektryk?
toppk - 23-09-2014, 20:06

Po to, żebym sam nic nie spierdzielił przy podłączaniu.
Elektryk/elektronik jest od kabli, hydraulik od rurek, informatyk od sieci (pająk również), a ja chcę mieć to porządnie zrobione, żeby mi samochód nie zapalił...
...się gdzieś kiedyś...

Jaro1974 - 23-09-2014, 20:09

Ja w poprzednim miśku sam sobie podłączałem i się nie spalił a miałem je dość długo :wink: Tam nie ma możliwości niczego skopsać. Są tylko trzy przewody i tyle.
toppk - 23-09-2014, 20:33

Tylko, że te 3 przewody trzeba przeprowadzić wiązką, podpiąć do skrzynki, zastosować odpowiedni bezpiecznik itd.
Ja pracuję w trochę innej branży. Pewnie gdybym się uparł i poczytał, to zrobiłbym to nie gorzej, niż elektryk samochodowy. Tylko że jemu zajmie to dwie godziny, a mi cały dzień. Ja nie będę musiał brać wolnego w pracy, a elektryk zrobi mi to w parę godz. za te same pieniądze, które zarobię, pracując cały dzień.
Niedziela nie wchodzi w rachubę, żebym musiał poświęcić całą, na podłączenie paru kabelków.
Stąd mój wybór.

Jaro1974 - 23-09-2014, 20:41

Nie no spoko. Każdy robi tak jak uważa. Najważniejsze żeby efekt pożądany został uzyskany :wink:
rezon - 23-09-2014, 21:25

toppk napisał/a:
Ja pracuję w trochę innej branży. Pewnie gdybym się uparł i poczytał, to zrobiłbym to nie gorzej, niż elektryk samochodowy.
i słusznie. Ja bez czytania potrafię robić takie sprawy, ale wiele rzeczy wolę zlecić, bo taniej wychodzi ;) chyba, że traktuję to hobbystycznie, to wtedy dlaczego nie....
paweldm - 24-09-2014, 12:43

Więcej czasu zajmuje montaż lamp niż ich podłączenie do instalacji elektrycznej.
Seferiel - 25-09-2014, 13:32

Dzień dobry,
Od jakiegoś czasu czytam forum, ale zarejestrowałem się dziś.

A co myślicie o tym ? Trochę drogie ale rozwiązanie dość ciekawe.

http://allegro.pl/swiatla...4559364987.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group