To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

mario mario - 13-09-2010, 19:37

Jeszcze nie kupowałem tarcz, a może koledzy wiecie jak z gwarancją i czy muszę mieć pokwitowanie montażu w profesjonalnym warsztacie? Jeżeli mi dadzą gwarancję na rok, to po ty czasie wyjdzie czy tarcze się pokrzywią czy nie.

[ Dodano: 13-09-2010, 19:40 ]
Remik napisał/a:
U mnie

zestaw przód:
klocki trw i tarcze mikoda (od 10tkm)
zestaw tył:
klocki trw i tarcze bosch (od 5tkm)

chodzą bez zarzutu.


To dobry pomysł aby w tym temacie pisać krótko na jakich zestawach jeździmy, jak długo i czy były jakieś przejścia w w tej kwestii, czyli tarcz i klocków.

górek - 16-09-2010, 16:10

Jeżeli chodzi o zestaw tarcze plus klocki na przód zdecydowanie polecam tarcze MIKODY (nawiercane, nacinane) + klocki TEXTAR.

Mój pierwszy zestaw, bardzo polecany przez wielu forumowiczów, Mikoda + ATE po prostu się nie sprawdził. Tarcze zwichrowały się bardzo szybko. Z tego co się dowiedziałem cała wina ze strony klocków ATE, które są po prostu za twarde. Tarcze docierałem dość długo i ostrożnie żeby nie przegrzać itp. Niestety mimo tego, po nie długim dystansie już było je czuć, po 20 tys, klocki się skończyły a tarcze tak biły, że były do wyrzucenia.

Jakieś 3 tyg temu założyłem znowu tarcze Mikody + klocki TEXTAR. Już są dotarte. Zrobiłem na tym zestawie 2 tys kilometrów i jest dużo lepiej niż w przypadku pierwszego zestawu. Wbrew pozorom TEXTAR-y nie pylą tak bardzo, nie piszczą, a samochód bardzo bardzo dobrze hamuje.

Pojeżdżę jeszcze trochę i napiszę co i jak, jednak już teraz widzę znaczną różnice i odradzam ATE.

KaWu - 17-09-2010, 08:20

górek napisał/a:
Z tego co się dowiedziałem cała wina ze strony klocków ATE, które są po prostu za twarde.


górek, niestety zmartwię Cię ponieważ Textary są twardsze od ATE.
Mialem juz w roznych autach i wiem co pisze.

górek napisał/a:
Wbrew pozorom TEXTAR-y nie pylą tak bardzo


Bo sa twardzsze. Fakt: ATE wiecej pyla.

górek napisał/a:
po 20 tys, klocki (ATE) się skończyły


górek napisał/a:
Zrobiłem na tym zestawie (Textar) 2 tys


Nie ma co porownywac 20 tys. km do 2 tys. km :)

zbir - 17-09-2010, 11:30

Koledzy w garazu czeka na montaz piekny swiezo pomalowany na krwisty czerwony zestaw hamulcowy ze Sport Editiona (276mm / dwa tłoczki), który zastapi moje seryjne 256mm/jeden tłoczek :lol:

I teraz pytanie czy ktos probował zamontować ten seryjny przedni zestaw (256mm) na tył? bo z tyłu sa chyba jeszcze mniejsze tarcze, więc można by tu coś poprawić... zmierzyłem rozstaw śrub mocujacych jarzmo i wynosi tyle samo co z przodu ok. 140 mm.

Robił to ktos juz?

Owczar - 17-09-2010, 12:06

zbir, a co z ręcznym? Jak będzie realizowany? A tarcze nie są mniejsze. Jest tylko mniejsza powierzchnia robocza, ale wystarczająca do tego obciążenia.
zbir - 17-09-2010, 12:45

no tak, to lipa pomysł spalił na panewce ;-)
davyjohn - 22-09-2010, 00:11

No i do trzech razy sztuka.
Po dwóch pogiętych w ciągu roku zestawach Mikody czas na coś, co powinno być zrobione z twardszego materiału.
Po długich poszukiwaniach zdecydowałem się na EBC Turbo Groove (620,- komplet na przód). Jako klocki bez zbędnych szaleństw: Ferodo Premiere. No i zalejemy świeżutkiego Motula.

Jeśli i tym razem coś się zacznie kaszanić po kilku tysiącach kilometrów, to mnie coś trafi :P

Tarcze będą montowane prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. Zdam relację, jak się to będzie sprawowało.

sampler - 22-09-2010, 07:07

o ile wiem z EBC dobrze dzialaja tylko klocki EBC. Wiec nie wiem czy Premierki to dobry wybor dla tych tarcz
tomwasz - 22-09-2010, 07:51

Mój mechanik powiedział mi, że nie ma się łudzić że przedliftowe tarcze i klocki (256mm) w tak ciężkim aucie (EA2W) wytrzymają dłużej niż 30-40 kkm. Jak stwierdził "są auta które gną tarcze i już". Ja jestem laikiem więc muszę mu wierzyć.
Od 500 km mam zestaw na przód: Mikoda (nawiercane i nacinane) + ATE. Nie wiem co było wcześniej, pogięły się po 30 kkm od zakupu.

davyjohn - 22-09-2010, 16:41

Jak wytrzymają 30k to już będę szczęśliwym człowiekiem ;)
Mr_Azathoth - 23-09-2010, 12:58

Hej musze wymienic tarcze przednie i klocki Mitsubishi Galant 2.0 rok 2000.

Znalazlem takie Brembo powiedzcie co o nich myslicue?
http://www.bremboshop.co.uk/_p4135638.htm Cenowo wygladaja niezle za 2 sztuki.

Do tego kiedys mialem klocki EBC Green Stuff i chyba nastepne kupie takie same, czy polecacie jakies inne.

I jeszcze mam pytanie mozna gdzies 'tanio' kupic zaciski? Podobno jak sie oddaje stare to mozna taniej kupic ale nie wiem gdzie.
Czy warto kupic jakis repair kit? Nowe tloczki ???

m6riano - 23-09-2010, 16:38

te tarcze są na 5 śrub?masz u siebie 5 śrub?
Mr_Azathoth - 23-09-2010, 16:45

No wlasnie cos tu nie gra bo mam 4 sruby.... Opis sie zgadza moze zdjecie jest standardowe.
Juz nie wiem jakie mam wybrac troche sie w tym gubie, a musze wymienic bo cale zawieszenie rozpieprze przy 30 mph sa takie drgania ze szok.
Z tego co tu wyczytalem w kilku watkach raczej wszyscy chwala brembo.
Nie mam zbytnio kasy bo wziolem spory kredyt, wiec te mi sie wydawaly OK.


Klocki EBC ale jednak nie green stuff.

PS. Moze macie pojecie gdzie kupic zimering w maglownicy, wycieka mi plyn od wspomagania. Jak to sie nazywa po nagielsku?

Wlasnie looknolem na ulotke z opakowania tam sa 4 sruby http://www.bremboshop.co....afletinpack.pdf

arturj123 - 28-09-2010, 11:55

Koledzy chciałbym w swoim Galu wymienić tarcze hamulcowe tył i przód na większe. Mam felgi 17. Jakie konkretnie tarcze polecacie, co trzeba jeszcze prócz tarcz wymienić (inne klocki, zaciski?) jaki to będzie koszt?
OLV - 06-10-2010, 00:02

Tarcze na przód Zimmermann...klocki ATE
To trzeci z kolei komplet tarcz w moim Misiku..i chyba trafiony
Zrobiłem 75 tys. ....jedną wymiane klocków i naprawdę nie bija ..poprzednie wytrzymywały 30 tys. max
Polecam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group