To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Jeśli nie Lancer to co czyli jakie inne autka rozważaliście?

sla - 03-01-2019, 17:58

juar_78 napisał/a:
Suzuki Kizashi.
Fantastyczny samochód, swojego czasu byłem nim zachwycony. Tez miałbym obawy jeśli chodzi o serwis, części itp
Marcino - 03-01-2019, 22:25

juar_78 napisał/a:
2. Ranault Laguna III. Wbrew opinii o francuzach, ponoć całkiem udany samochód. Jest kombi i liftback. Silnik wolnossący 2.0 jest nissana, więc serce japońskie chociaż, łączny z 6 biegową skrzynią. Ale opinie o współpracy z LPG też różne i ponoć bezawaryjność mimo wszystko gorsza ogólnie niż Japończyki.

Laguna tylko z silnkiem 2.0T..... chodzi z lpg i jest niezawodna przy cenie za auto i części.... to III gen. Zreszta chyba ktoś tu na forum kupił ...plecho...?

michok - 04-01-2019, 06:33

Ford focus w budzie z 2015-2017. Lancerka wziąłem, bo znajomy sprzedawał i znałem historię auta. Powiedzmy, że pewniak.
juar_78 - 04-01-2019, 08:36

Marcino napisał/a:
juar_78 napisał/a:
2. Ranault Laguna III. Wbrew opinii o francuzach, ponoć całkiem udany samochód. Jest kombi i liftback. Silnik wolnossący 2.0 jest nissana, więc serce japońskie chociaż, łączny z 6 biegową skrzynią. Ale opinie o współpracy z LPG też różne i ponoć bezawaryjność mimo wszystko gorsza ogólnie niż Japończyki.

Laguna tylko z silnkiem 2.0T..... chodzi z lpg i jest niezawodna przy cenie za auto i części.... to III gen. Zreszta chyba ktoś tu na forum kupił ...plecho...?


Legune 2.0T też oczywiście brałem pod uwagę. Silnik z hydrauliką zaworów, trwałe turbo, niewysilony (raptem 170 PS, choć w niektórych wersjach kręcony do ponad 200 PS), dobre wersja wyposażenia, często nawet z system 4 kół skrętnych. Są jedna dwa ale:
1) Od pewnego momentu łączony tylko z automatem aisin (japoniec :) ). Ma opinie wolnego i trochę szarpiącego, w efekcie czego (ponoć) finalnie 2.0T nie jest jakoś znacząco szybszy od wolnossącego 2.0 140 PS ze skrzynią ręczną. Ale to można wg mnie zaakceptować - zwłaszcza, że ma za to opinię pancernego.
2) Najważniejsze - w rocznikach od 2011 wzwyż bardzo rzadka konfiguracja (jak pominąć coupe). Jak śledzę ogłoszenia z 2 miesiące, to w tym czasie chyba tylko 2 takie wypłynęły, z czego jeden już z przebiegiem 250 tys. km.

miśko1977 - 04-01-2019, 14:58

3 lata temu przy zakupie Lancerka brakowało mi 5-7 tyś do Lexusa IS250. Nadal jestem nim zainteresowany, ale w tej chwili ceny tak mocno poszybowały, że musiałbym dać ponad 40tyś za 10-11 letni samochód, a to już przesada.
juar_78 - 04-01-2019, 15:54

miśko1977 napisał/a:
3 lata temu przy zakupie Lancerka brakowało mi 5-7 tyś do Lexusa IS250. Nadal jestem nim zainteresowany, ale w tej chwili ceny tak mocno poszybowały, że musiałbym dać ponad 40tyś za 10-11 letni samochód, a to już przesada.


Dokładnie. Ja dlatego też nie wymieniłem np. Accorda, który cieszy się dobrą opinią, ma fajne wolnossące silniki, są opinie, że dobrze współpracuję one z LPG - ale Honda mocno trzyma ceny. W niekonsekwencji np. 50 tys. za 7 letniego Accorda to też trochę dużo.

p03 - 04-01-2019, 18:16

No i w Accordzie walki na wydechu, słabe wygłuszenie i wypadające koła...
Lucas123w - 05-01-2019, 14:07

miśko1977, powiem tak jak by ten Lexusa IS250 był pewniakiem to bym dorzucił na Twoim miejscu :D aczkolwiek wole IS 300H ale póki co Lancer bez usterek i szkoda mi go sprzedawać i robić komuś prezent.
juar_78 - 10-01-2019, 22:07

sla napisał/a:
juar_78 napisał/a:
Suzuki Kizashi.
Fantastyczny samochód, swojego czasu byłem nim zachwycony. Tez miałbym obawy jeśli chodzi o serwis, części itp


Wg mnie także fantastyczny. Co prawda ekstremalnie mało o nim informacji. Na auto-centrum jest np. tylko 11 opinii. Nawet na polskich forach suzuki nie ma ich właścicieli :D .

Przekopałem się przez net w poszukiwaniu polskojęzycznych testów. Jak pominąć te, w których stwierdza się na starcie, że co to auto jest bez sensu, bo nie ma diesla albo jakiegoś małego benzynowego turbo, względnie, że porównując do passata to nie ma z nim szans (jakby kizashi było autem klasy średniej w ogóle), to te sensowniejsze testy są bardzo pozytywne. Podkreśla się, że auto świetnie się prowadzi, daje bardzo dobry kontakt kierowcy z drogą, ma elastyczny silnik. Generalnie, jest dla tych, którzy lubią "czuć" auto i to jest dla niech ważniejsze niż 5 schowek, wielki wyświetlacz lcd itd.

Gorzej z opiniami o trwałości, bo część opinii, tych które są dostępne, są od osób, które kupiło te auto jako nowe. Do tego sporo aut sprowadzonych z USA, a wiadomo - one różną mają przeszłość. Natomiast na niemieckim forum suzuki dotarłem do człowieka ze Szwajcarii, który zrobił nim od nowości ponad 300 tys. km. Jest bardzo zadowolony a liczba usterek okazała się być niewielka. Do dziś m.in. oryginalne zwieszenie (pewne na polskich drogach niemożliwe), oryginalny układ wydechowy, silnik i krzynie biegów - bez zastrzeżeń, skórzane fotele bez nadmiernego zużycia.

Potwierdził natomiast co, co już wcześniej od jednego właściciela w Polsce słyszałem, że lecą szybko bardzo tylne amortyzatory a są tylko jako oryginał. Z ciekawości sprawdziłem na intercars: KYB po 360 zł/sztukę. Absurdalny dostęp do żarówek reflektorów (po jednej stronie trzeba opuścić chyba zderzak, czy nawet reflektor częściowo demotować; ale zaś ksenonów się tak często nie wymienia).

Pewnie jednak i tak nie zmienia to faktu, że jak padnie jakaś nietypowa, nieeksploatacyjna rzecz, to może być problem z częściami (dostępność i cena).

sla - 10-01-2019, 23:36

O wiele ładniej wygląda na żywo niż na zdjęciach. Widziałem go swojego czasu w salonie Auto-Test w Markach. Biała preła z pięknymi skórami w środku. W tamtych czasach był to stosunkowo drogi samochód, stąd pewnie jego niewielka popularność. Pamiętam że mnie zauroczył.
miko_ok - 01-03-2019, 21:22

Przez kilkanaście lat jeździłem fordami w benzynie i teraz miał być focus mk3 ale znajomi namawiali mnie przez dłuższy czas do "japończyka". Kupiłem lancera i żałuję, tęskniąc za focusem :(
Może z czasem się to zmieni :)

Lucas123w - 01-03-2019, 21:37

Nowa Toyota Corolla 2.0 w hybrydzie w kombi (normalnie stary się robię) jest rozwiązaniem na nowe auto po Lancelocie.
po.miras - 02-03-2019, 19:28
Temat postu: brak perspektyw :)
Aktualnie wybór jest bardzo ograniczony.
Większość aut ma silniki od kosiarek (~1l) z mocą 150 KM lub więcej.
Dlatego swoim będę jeździł do pełnoletności (oczywiście nie mojej :D )

AFGarage - 03-03-2019, 10:55

Można rozważyć Toyotę, która w silnikach Valvematic stosuje hydraulicznie kasowany luz zaworowy :)
juar_78 - 03-03-2019, 14:21

AFGarage napisał/a:
Można rozważyć Toyotę, która w silnikach Valvematic stosuje hydraulicznie kasowany luz zaworowy :)


Owszem. Szkoda tylko, ze w corolli/aurisie największe silniki benzynowa to 1.6. Jest 1.8, lecz tylko w hybrydzie, która nie każdemu musi odpowiadać. Nawet w avensisie trudno o 2.) (do tego część spora to połączenie ze skrzynią CVT), bo najwięcej jest 1.8.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group