[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Sprężyny w Galancie EA
Hugo - 11-04-2017, 14:04
Maciejos, sprężyny zostały stare? To masz tylne zajechane, niestety fabryczne tylne Eibachy są miękkie jak... nie napiszę co. Polecam seryjne sprężyny na tył i Eibachy na przód. Będzie idealnie, efekt lekkiego klina.
Maciejos - 11-04-2017, 14:53
Hugo, tak, sprężyny zostały stare (żałuję, że przed wymianą amorów nie dopytałem na forum, czy nie warto przy okazji wymienić sprężyn).
Co masz na myśli pisząc: "Polecam seryjne sprężyny na tył i Eibachy na przód" - kupić na tył używki (jeżeli tak, to jakie: koniecznie do SE ?) z Allegro oraz na przód nowe Eibachy ?
Dziwne tylko, że tak wszystko się zmieniło po wymianie amorów...no ale cóż...
Hugo - 11-04-2017, 15:27
Maciejos napisał/a: | o masz na myśli pisząc: "Polecam seryjne sprężyny na tył i Eibachy na przód" - kupić na tył używki (jeżeli tak, to jakie: koniecznie do SE ?) z Allegro oraz na przód nowe Eibachy ?
| Jak chcesz, mogą być używki, ale z drugiej strony używki już masz Kup nowe seryjne na tył i nowe Eibachy na przód i będzie idealnie. Jak chcesz to wieczorem wstawię Ci fotkę jak Galant "stoi" na takim setupie. Moje auto też jest bez LPG i ma zatankowane 1/4 zbiornika paliwa.
Maciejos - 11-04-2017, 15:41
Hugo, tylko że - jak zapewne wiesz - katalogi z częściami nie uwzględniają podziału na "zwykłe" Gale 2.5 i Sport Editiony 2.5 (jest tylko podział "silnikowy" na wcześniejsze wersje: 2.5 160 km i później wychodzące: 2.5 163 km).
Dlatego, proszę , sprecyzuj co mam kupić .
SE wychodziły seryjnie obniżone, gdy więc piszesz "Kup seryjne na tył...", nie jestem pewien, co masz na myśli. Szukać seryjne do SE, czy np. te z poniższego linku:
http://e-katalog.intercar...szenia-tyl.html
Za zdjęcie będę podwójnie wdzięczny
Hugo - 11-04-2017, 16:19
Maciejos napisał/a: | jest tylko podział "silnikowy" na wcześniejsze wersje: 2.5 160 km i później wychodzące: 2.5 163 km). | Od początku produkcji do 03.2000 r. 2,5 V6 miało moc 163KM, po 03.2000 r. miały 160KM
Już wiem o co Ci chodzi, tak miałem na myśli "zwykłe" nieobniżające sprężyny, takie jak podałeś w linku.
A tu 2 fotki:
Maciejos - 11-04-2017, 18:05
Hugo, sorry za błąd z wersjami, tak to jest, gdy pisze się w pracy
No, ale wracając do sedna.
Twój stoi idealnie (cud, mód, malina), ale mnie wystarczy, gdy w moim podniesie się tył chociaż z 2 cm. OK - te sprężyny z linku to taniocha, a więc nie zaszkodzi spróbować - zdam relację po wymianie.
Dzięki i pozdrawiam
P.S. Parę stron wcześniej Tresorex pisał, że przy wymianie przednich sprężyn może być problem z odkręceniem łączników stabilizatora. Czy w przypadku tyłu ten problem również występuje ?
W ogóle to się zastanawiam, czy przy okazji nie wymienić tylnych łączników (z przodu mam już nowe, a z tyłu oryginały).
http://allegro.pl/mitsubi...6780259944.html
Jeżeli warto wymienić tylne łączniki, to czy warto kupić jeszcze poniższą gumę ?
http://www.iparts.pl/czes...-adc48065c.html
tresorex - 11-04-2017, 22:22
Wyjmując z tyłu amora nie musisz ściągać łączników bo są przykręcane do wahacza.
Ale gdybyś je chciał wymienić to najlepiej razem z gumą, dostęp jest dobry z tego co pamiętam, a jak łączniki są stare to gumy pewnie też. U mnie robiłem je krótko po zakupie i gumy były plastikowe i w ogóle nie trzymały staba.
Maciejos - 17-04-2017, 19:35
Panowie,
Jeszcze tylko ostatnie pytanie w tym wątku i naprawdę przestaję go zaśmiecać.
Czy jesteście pewni, że amory nie mają żadnego wpływu na to jak wysoko/nisko osadzone jest auto ? Nadal nie daje mi spokoju fakt, że do obniżenia tyłu doszło zaraz po wymianie tylnych amorów (KYB Excel-G). Z góry mówię, że amory wydają się OK (auto nie buja po naciśnięciu bagażnika).
W sobotę jestem umówiony na montaż nowych sprężyn i chyba się załamię, gdy po wymianie nie będzie poprawy.
Amory wybrałem w Iparts - dobrałem je do mojego modelu (2.5 163 km), ale zastanawiam się, czy np. do Sportedition nie były montowane oryginalnie trochę krótsze amory niż do np. wersji Elegance.
P.S. Przypominam, że przed wymianą amortyzatorów - obie części były jeszcze oryginalne (tzn. amortyzatory i sprężyny).
Hugo - 17-04-2017, 21:30
Maciejos napisał/a: | zastanawiam się, czy np. do Sportedition nie były montowane oryginalnie trochę krótsze amory niż do np. wersji Elegance. | Nie były.
Maciejos - 17-04-2017, 21:44
Dzięki Hugo, ponownie zredukowałeś poziom niepokoju w moim organizmie, teraz już z większym spokojem będę czekał do soboty (do wymiany sprężyn).
Pozdrawiam
tirol2403 - 24-04-2017, 16:06
Witam.
Być może jest tu gdzieś odpowiedź na moje pytanie, ale musze być pewny . Otóż chciałbym sobie obniżyć troszkę mojego gala z przodu i w związku z tym pytanie czy musze wymieniać sprężyny razem z amorkami czy tylko same sprężyny. Pytam bo z tyłu też stał wysoko i wymieniłem tam stare sprężyny na sprężyny kayaby ale razem z amorkami na kyb exel g. Po wymianie obniżył się tył o jakieś 3 cm i chciałbym o tyle samo obniżyć przód, bo straszliwie jest wysoko, cała łapa mi wchodzi w prześwit . Pomóżcie
Galant 2,5, 2002, elegance. Opony 205/55/16
larelijux - 24-04-2017, 16:38
Seryjne amorki szybko siądą jak wrzucisz nowe, obniżające sprężyny. Do obniżania lepsze są KYB Ultra SR
To ja też mam pytanie: jak sprawują się Vogtlandy w Galantach? Chodzi mi o te obniżające o 35mm. Czytałem opinie o producencie i nie znalazłem żadnej negatywnej. Podobno są odrobinę bardziej miękkie od Eibachów, co jak dla mnie jest nawet lepsze. Kosztują 2 stówki mniej, obniżają te 5mm więcej i zastanawiam się nad nimi od dłuższego czasu.
No i jak -35 by współpracowało z Ultra SR? Czytałem na forum że do 35mm uciągnie seria, potem trzeba kupować inne amortyzatory.
tirol2403 - 24-04-2017, 18:34
Niewiem czy kyb k-flex to sprezyny obnizajace, poprostu chce kupic takie same jak na tyl, ten sam model, bo z tylu tez mam k-flex i mi obnizylo troszkę, tyle ile chce.
Czyli podsumowujac moge je kupic i zalozyc, natomiast amorkow nie musze ruszac, nic sie z nimi nie stanie, a przod obnizy sie tak jak tyl?
Michaszysz - 26-10-2017, 17:21
Jak to jest w końcu z tymi oryginalnymi amorkami przy obniżaniu przodu o 30 mm, trzeba wymieniać czy nie? Ile ludzi tyle opinii
vrangsinn - 26-10-2017, 17:33
powiem tak ja wymieniałem i nie żałuje...auto mniej nurkuje przy hamowaniu (nie dośc że od sprężyn to przy twardszych amortyzatorach również) a to jak dla mnie warta wymiany inwestycja
|
|
|