To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

jacek11 - 30-04-2018, 23:38

Zastanawiałem się też nad ATF,ale nie byłem pewien jak się skrzynia zachowa po jakimś przebiegu. Najbardziej o synchronizatory się obawiam. Reszta elementów będzie działała normalnie.
Na forum Civica jest człowiek,który twierdzi,że skrzynia w jego aucie przejechała już ponad 100000 km,na takim oleju,i nie wykazuje objawów zużycia.
Może to jest jakiś lek na nasze skrzynki :roll:

milo - 01-05-2018, 07:24

jacek11 napisał/a:
Zastanawiałem się też nad ATF

Miałem zalany 75/90 od dłuzszego czasu mam ATF dexron II mobil 220
jacek11 napisał/a:
Najbardziej o synchronizatory się obawiam. Reszta elementów będzie działała normalnie.

Nie które marki zalecaja własnie taki olej jak do automatów
jacek11 napisał/a:
Może to jest jakiś lek na nasze skrzynki

Precyzja zmiany biegów i co wazne pierwszy bieg wchodzi podczas wolnej jazdy około 20km/h

jacek11 - 01-05-2018, 09:02

milo napisał/a:
Miałem zalany 75/90 od dłuzszego czasu mam ATF dexron II mobil 220

Płukałeś skrzynię przed zmianą? Czy po prostu wylałeś stary i wlałeś nowy ?

milo - 01-05-2018, 18:14

jacek11 napisał/a:
Płukałeś skrzynię przed zmianą? Czy po prostu wylałeś stary i wlałeś nowy ?

Spusciłem stary ale nie tylko przez korek a jeszcze odkreciłem dolny dekiel zleciało wszystko ,po skreceniu wszystkiego zalałem nowy atf 2,5 L

Krzyzak - 01-05-2018, 21:30

Cytat:
Za gęsty wg mnie... 75w85 lub 80.
75W90 zaleca Mitsubishi w serwisówce
ATF ma często 70W140 i skrzynia manualna pracuje na nim świetnie

jacek11 - 01-05-2018, 22:43

Podoba mnie się ten pomysł :) tym bardziej,że w zimę na zimnej skrzyni trudno dwójkę wbić. Oliwa już trzeci rok pracuje,więc i tak już pasuje wymienić przed latem :)
milo - 03-05-2018, 10:45

Krzyzak napisał/a:
ATF ma często 70W140 i skrzynia manualna pracuje na nim świetnie

70w140 bardziej do tylnego mostu jest gęstszy, atf ma zupełnie inne wartosci jest o wiele żadszy
jacek11 napisał/a:
Podoba mnie się ten pomysł

Masz ori lewarek zmiany biegów tzn długosć ?

jacek11 - 03-05-2018, 18:16

milo napisał/a:
Masz ori lewarek zmiany biegów tzn długosć ?

Tak. Lewarek jest taki jak wyjechał z fabryki :)

milo - 03-05-2018, 18:34

jacek11 napisał/a:
Lewarek jest taki jak wyjechał z fabryki

Ja mam skrócony i o wiele lepiej biegi wchodzą niz z orginalnym długim

Marcino - 07-05-2018, 09:40

milo napisał/a:
Nie które marki zalecaja własnie taki olej jak do automatów

Zgodzę się z tym. My lelejemy taki ATF do małej 6 biegowej skrzyni produkowanej w Brazyli własnie ze względu na łatwość zmiany biegów. Pierscienienie synchro są chyba z brązu lub jakiegoś żółtego stopu...

mitsupower - 07-05-2018, 16:51

Miałem podobnie z Galancie. Byłem pewien, że to wina skrzyni. Po prostu, że się zużyła. Okazało się, że trzeba było podciągnąć pedał sprzęgła... Wymieniłem do tego olej i zaglądnąłem do łapy sprzęgła i okazało się, że była walnięta. Wymieniłem łapę, olej w skrzyni, podciągnąłem pedał sprzęgła i biegi "wchodzą jak masełko" :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group