To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Owczar - 02-06-2011, 12:39

Tak, dlatego, że gaz będzie miał do przebycia różną drogę, w związku z tym będzie różny czas pokonywania tej drogi.
Jak wiadomo wtryskiwacz otwiera się nawet 6-7tys razy na minutę, więc nawet minimalne różnice czasu są istotne. Dodatkowo dąży się by te wężyki były jak najkrótsze. Mowa o wężykach między wtryskiwaczem, a kolektorem.

Krzyzak - 02-06-2011, 13:15

Owczar napisał/a:
wtryskiwacz otwiera się nawet 6-7tys razy na minutę

podziel przez ilość cylindrów i 4 suwy :)

Owczar - 02-06-2011, 13:25

Chyba tylko przez 4 suwy? ;> Zapomniałem o tym cyklu 4 suwowym :) Ale tak czy inaczej czas otwarcia zaworu jest bardzo krótki...
polaff - 02-06-2011, 14:48

Owczar napisał/a:
Chyba tylko przez 4 suwy? ;> Zapomniałem o tym cyklu 4 suwowym :) Ale tak czy inaczej czas otwarcia zaworu jest bardzo krótki...


a testowal ktoś to z obiektywnego punktu widzenia? czy posługujemy się raczej subiektywnymi odczuciami?

KaWu - 02-06-2011, 16:23

polaff napisał/a:
a testowal ktoś to z obiektywnego punktu widzenia?


Kawu napisał/a:
Sprawdzałem organoleptycznie w "fałce" Omegi

Owczar - 02-06-2011, 16:24

KaWu, i jaki efekt? Silnik drgał? Nierówna praca, czy coś innego?
KaWu - 02-06-2011, 16:28

Byly nierowne czasy miedzy bankiem 1 a 2 silnika.
Na Pb tez nie byly idealne ale na LPG byl wiekszy rozjazd.
Drgania nie bylo - a co sie robilo w silniku :?: MOze nic, ale to pewnie wyszloby po X czasie jezdzenia.

Owczar - 02-06-2011, 16:32

Podejrzewam, że wał miał nierówne obciążenia. Zapewne minimalne, ale jak już coś robić to robić dobrze ;)
mar111cin - 02-06-2011, 16:51

na fizyce trochę nie uważałem, ale to nie jest tak, że ciśnienie w zbiorniku jest jednakowe? (zbiornik - jako węże lpg - to że jeden jest dłuższy od drugiego, to raczej nie znaczy że jest w nim niższe ciśnienie. bo ciśnienie wywierane na ścianki powinno być takie same. Tym bardziej że reduktor pracuje na nadciśnieniu (zwykle 1-1,2bara) Różnica by mogła wynikać z równania bernoulliego i wysokości zamontowania listw wtryskiwaczy. Ale to raczej też różnica by była jakby to było pół metra różnicy w wysokości xD )
Tobas - 02-06-2011, 17:30

a znalazłem na allegro coś takiego http://moto.allegro.pl/70...1615071755.html sprytny trójniczek i każdy wtryskiwacz jak najbliżej kolektora i masz problem z głowy na dwa reduktory hany tez da rady tak zrobić już widzę hehe jak znajdziesz miejsce na dwa reduktory to masz ich spory wybór wtedy wybierz najmniej awaryjny :]
KaWu - 03-06-2011, 07:19

mar111cin napisał/a:
na fizyce trochę nie uważałem


Ja także :oops:
Ale opisałem swoje spostrzezenia. W rzedowkach tego nie widac.
A u siebie sprawdzales jak jest :?:
Jak bede mial jeszcze kiedys Vke z kompensacja lub bez to zrobie jeszcze raz probe.

Tobas napisał/a:
a znalazłem na allegro coś takiego


Uzywalem tych calych plastikowych i sie sprawdzaja.

Owczar - 03-06-2011, 08:43

mar111cin napisał/a:
na fizyce trochę nie uważałem, ale to nie jest tak, że ciśnienie w zbiorniku jest jednakowe? (zbiornik - jako węże lpg - to że jeden jest dłuższy od drugiego, to raczej nie znaczy że jest w nim niższe ciśnienie. bo ciśnienie wywierane na ścianki powinno być takie same. Tym bardziej że reduktor pracuje na nadciśnieniu (zwykle 1-1,2bara) Różnica by mogła wynikać z równania bernoulliego i wysokości zamontowania listw wtryskiwaczy. Ale to raczej też różnica by była jakby to było pół metra różnicy w wysokości xD )


Ale przecież mowa o wężykach między wtryskiwaczem, a kolektorem. To już nie jest naczynie połączone.

Zhan - 03-06-2011, 09:24

Ja myślę, że chodzi po prostu o różnicę ciśnień a konkretnie o podciśnienie w kolektorze. Mówiąc obrazowo kolektor ssący przy zamkniętym wtryskiwaczu gazowym wyssie więcej gazu z długiego wężyka niż z krótkiego
Sticker - 03-06-2011, 13:02

Zhan napisał/a:
Ja myślę, że chodzi po prostu o różnicę ciśnień a konkretnie o podciśnienie w kolektorze. Mówiąc obrazowo kolektor ssący przy zamkniętym wtryskiwaczu gazowym wyssie więcej gazu z długiego wężyka niż z krótkiego


Ale skąd gaz w wężyku przy zamkniętym wtryskiwaczu ?

Zhan - 03-06-2011, 14:06

Sticker napisał/a:
Ale skąd gaz w wężyku przy zamkniętym wtryskiwaczu ?


wpłynął tam kiedy wtryskiwacz był otwarty :-)
jak zakręcasz wodę zaworem to między zaworem a wylotem też woda stoi, choć to nie do końca dobra analogia biorąc pod uwagę różne stany skupienia tych substancji...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group