To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T

Hugo - 30-11-2014, 20:39

komarsnk napisał/a:
Dałbym sobie rękę uciąć, żze moja pompka do sprysków lamp jest właśnie firmy Kioto a nie Denso
DENSO jest.
robertdg, dałoby się coś przyspawać, bo podczas prób odkręcania odpadł ozdobny łepek z nakrętki i szpilka jest ok. 1 cm schowana, ale boję się, ze podczas spawania zniszczę felgę (a były lakierowane w zeszłym roku :? ). Podjadę z tym jeszcze do kumpla, takiej typowej złotej rączki (co to mi bez żadnej prasy wyjął już 2 razy zapieczone na amen półosie w piastach) i zobaczymy co na to powie. Skłaniam się ku wierceniu.

Sunderland86 - 30-11-2014, 22:45

Hugo spróbuj podjechać do kumatego wulkanizatora, oni tam różne cuda odkręcają.
Bartekkita - 01-12-2014, 01:39

Hugo, możesz jeszcze spróbować rozwiertaków, chociaż jeżeli nakrętka łapała na całej długości to też wiąże się z rozwierceniem szpilki :/
areksz121 - 01-12-2014, 02:30

Bartekkita napisał/a:
Hugo, możesz jeszcze spróbować rozwiertaków, chociaż jeżeli nakrętka łapała na całej długości to też wiąże się z rozwierceniem szpilki :/


Wymiana szpilki to już pikuś, nie trzeba raczej nawet piasty demontować :wink: Wybijasz starą jednym strzałem, przewlekasz nową i gotowe :wink: No dobra, trzeba zrzucić zacisk i tarczę :P

Hugo - 01-12-2014, 08:26

Bartekkita napisał/a:
jeżeli nakrętka łapała na całej długości to też wiąże się z rozwierceniem szpilki :/
Nie mogę znaleźć zdjęcia tej nakrętki w google, ale to jest taki typ, który łapie poprzez 4 metalowe noski, które są rozstawione niesymetrycznie na obwodzie nakrętki.
areksz121 napisał/a:
Wymiana szpilki to już pikuś, nie trzeba raczej nawet piasty demontować
Oczywiście, że nie.
areksz121 napisał/a:
Wybijasz starą jednym strzałem, przewlekasz nową i gotowe No dobra, trzeba zrzucić zacisk i tarczę
Zgadza się, jak zdejmę koło to reszta to będzie czysta przyjemność :wink:
Torp12 - 01-12-2014, 09:43

Są jeszcze dwie metody:)

1. Zostaw to koło tylko na tej jednej śrubie i się kawałek przejedź. Powinna się poluzować.
2. Jeśli jakikolwiek klucz coś kolwiek chwyta to co zostało to nałóż go, i stojąc samochodem przy ścianie dociśnij klucz lewarkiem i przekręć, klucz nie omknie a odkręci :)

Hugo - 01-12-2014, 14:01

Torp12, planuję zrobić tak jak Ty piszesz, ale:
1. Nie zostawię koła przykręconego tylko na 1 szpilkę, bo jeszcze się urwie podczas jazdy, tylko poluzuję lekko pozostałe 3 oryginalne nakrętki.
2. Jak się poluzuje to zrobię tak jak piszesz. Nie wpadłem na to. Próbowałem robić tak, ze kumpel zaparł się o ścianę, a butem (piętą) dopychał klucz. Bez szans, nie miał siły.

KsiadzRobak - 01-12-2014, 14:16

Hugo napisał/a:
jeszcze się urwie podczas jazdy
do 80 km/h się nie urwie - sprawdzone
nie wiem jak alusy, ale stalówki przeżyją taką przygodę - będzie tylko stukało, bo się felga odchyla, gdy jedyna śrubka jest u góry

niestety powyższy fakt spowodowany przez złodzieja nakrętek mnie tego nauczył :shock:

Matejko - 01-12-2014, 15:08

jeśli uda Ci sie nabic nasadke, kolo dokrec pozostałymi śrubami, załóż jakieś pokrętło do nasadek 90st. takie żebyś mógł uderzyć młotkiem, załóż jakąś przedłużke, ktoś naciąga w kierunku odkrecania a druga osoba wali młotkiem w śrubę
Hugo - 01-12-2014, 15:43

Matejko napisał/a:
załóż jakieś pokrętło do nasadek 90st. takie żebyś mógł uderzyć młotkiem, załóż jakąś przedłużke, ktoś naciąga w kierunku odkrecania a druga osoba wali młotkiem w śrubę
Oryginalna nasadka od tych nakrętek zabezpieczających już praktycznie w ogóle nie trzyma, może uda się nabić jakąś zwykłą nasadkę, bo na nakrętce są takie jakieś wyżłobienia, ale sam nie wiem.
KsiadzRobak napisał/a:
będzie tylko stukało, bo się felga odchyla, gdy jedyna śrubka jest u góry
Jechałem kiedyś na niedokręconym kole, stuka rytmicznie podczas przyśpieszania, cichnie po naciśnięciu pedału hamulca.
Bartekkita - 01-12-2014, 18:10

U mnie wystarczyla 1/8 luzu obrotu nakretk i juz szurało bez obciążenia. Jak nie uda sie odkrecić i dopuszczasz rozwiercanie szpilek, to rozwiertaki powinny sie sprawdzic.
Hugo - 01-12-2014, 22:21

Bartekkita napisał/a:
rozwiertaki powinny sie sprawdzic
Daj jakieś foto.

P.S. Dzisiaj doszedł zbiorniczek od Accorda z pompkami. UWAGA: pompka spryskiwaczy reflektorów w Accordzie po 2003 r. jest IDENTYCZNA jak ta w Galancie, różni się jedynie numerem i kolorem kabli z niej wychodzących. I przepraszam komarsnk za zamieszanie, i tu i tu są pompki KOITO :oops:
Teraz trzeba porównać obie jakie dają ciśnienie, jestem dobrej myśli :wink:

Sunderland86 - 02-12-2014, 08:42

Ale wy kombinujecie z tą nakrętką :D

Hugo jak masz tam pod nosem dobry zakład wulkanizacyjny to powinni to odkręcić chyba że chcesz mieć satysfakcję, że sam zrobiłeś ;)

KsiadzRobak - 02-12-2014, 08:43

Hugo napisał/a:
Jechałem kiedyś na niedokręconym kole, stuka rytmicznie podczas przyśpieszania, cichnie po naciśnięciu pedału hamulca.
Zapomniałem o ważnej rzeczy - sprawa dotyczyła bębnów, które są dokręcane do piasty osobną śrubą. Stukało ciągle - im szybciej tym bardziej, ale zaczynało od ok. 30-40 km/h a najszybciej (nieświadomy) jechałem 80 km/h.
Tomii - 02-12-2014, 11:07

Hugo zrób sobie taki metalowy lejek z blachy żeby nie uszkodzić felgi i przyspawaj jakiś pręt do tej nakrętki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group