To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

arturj123 - 14-07-2012, 10:33

Jaki olej 5W40? Czyściłeś popychacze? Wszystko wskazuje, że masz zużyte, uszkodzone popychacze (kilka sztuk).
Hugo - 14-07-2012, 15:26

dawido napisał/a:
JESLI 150 tys to zalewasz 10w40
Jeśli 150 000 km przebiegu to tylko i wyłącznie pełen syntetyk. Jeśli Ci klepią na 5W 40 to o przebiegu 150 000 km możesz tylko pomarzyć, bo jest sporo większy.
dawido - 14-07-2012, 19:23

Hugo ja Cie prosze
:evil:
to Ciebie posluchalem zeby wlac pelen :evil:

Hugo - 14-07-2012, 20:21

dawido napisał/a:
Hugo ja Cie prosze
to Ciebie posluchalem zeby wlac pelen
I wszystko byłoby dobrze tylko przebieg jest nieprawdziwy, a to już nie moja wina...
dawido - 14-07-2012, 20:51

Hugo,apeluje!
polaff - 15-07-2012, 09:08

dawido, kolego ja mam ponad 300kkm nakręcone (wg licznika co nie musi być prawdą) jeżdżę na 5w40 i nic mi nie klepie. Nie ma reguły co do przebiegu przy jakim zalewa się 5 czy 10 czy 15w...
To producent auta/silnika narzuca rodzaj oleju jakim trzeba zalać silnik a nie przebieg. Możesz co najwyżej zejść klasę niżej jak masz znaczne ubytki oleju w związku z jego nadmiernym zużyciem. Pisaliśmy o tym milion razy.

komarsnk - 15-07-2012, 10:59

Ja przy LICZNIKOWYM 210kkm wlałem pełny syntetyk i jeden się lekko rozklepał ale za to nie notuję już ubytków oleju :)
A sądząc po zużyciu niektórych elementów nie zdziwiłbym się jakby tam było nalatane ponad 500kkm...

m6riano - 15-07-2012, 15:16

polaff napisał/a:
jak masz znaczne ubytki oleju w związku z jego nadmiernym zużyciem. Pisaliśmy o tym milion razy.

i milion razy pisaliśmy że olejem sie silnika nie uszczelni...

polaff - 16-07-2012, 23:10

m6riano, chodziło mi o koszty a nie o uszczelnienia silnika.
Dominick - 17-07-2012, 13:37

Marcino napisał/a:
Dominick napisał/a:
Wymienilem 6 popychaczy uszkodzonych i 6 najbardziej zuzytych

Ciekawe jak diagnozujesz popychacze? Uszkodzone czyli takie co nie trzymją to widac od reki, te któe mają wżery też... a inne? Mierzyłeś cisnienie czy moze czas opróżniania?

Ja swoje wyczyściłem dano temu i jest cicho, przy okzaji jedem miał "raka" to wymieniłem 2 na jedenj dźwigience aby były takie same.


niestety nie dysponuje takim zapleczem technicznym jak Ty ani nie jestem almanachem wiedzy na temat motoryzacji wiec poszedlem droga dedukcji na 6 rakowych popychaczy 5 z nich mialo mocno sklepana powierzchnie styku ktora byla znaczaco wieksza niz w przypadku dobrych popychaczy co wiecej widoczny byl powstaly lub powstajacy owal totez porownujac reszte popychaczy pozbylem sie tych co mialy zalazki takowych objawow aby uniknac w niedalekiej przyszlosci ponownej interwencji. Badum tsss....

Marcino - 17-07-2012, 14:00

Oki,
Teraz rozumiem, diagnoza jedyna słuszna jesli reszta trzymała cisnienie jak należy i dała sie odpowietrzyć. Myslełem ze wydedukowałeś jakoś jak zbadać "nietrzymanie" ciśnienia.
Pamietasz które miały wżery u Ciebie? U mnei to był ostani wydechowy z przodu po lewej (jak patrzysz z przodu silinka).

Dominick - 17-07-2012, 14:06

nie powiem Ci, nie pamietam ktore.
Tomek - 17-07-2012, 15:47

dawido, to, że po zalaniu 10W40 Ci nie klepie, albo klepie mniej, to raczej normalne
ale nie oznacza to, że masz teraz lepiej, bo masz gorzej dla silnika

a zalewanie gęstszego oleju w różnych celach, typu łatanie dziur, to żadne rozwiązanie
nawet półśrodkiem bym tego nie nazwał

to tak samo jak zaraz powiesz, że po zalaniu 5W40 cieknie Ci z silnika i to wina 5W40

[ Dodano: 17-07-2012, 15:49 ]
polaff napisał/a:
Możesz co najwyżej zejść klasę niżej jak masz znaczne ubytki oleju w związku z jego nadmiernym zużyciem. Pisaliśmy o tym milion razy.


to jest łatanie skutków, a nie naprawianie przyczyny
silnik gubi olej, to szukasz dziury i łatasz gdzie trzeba

Marcino - 17-07-2012, 23:46

tomek84 napisał/a:
polaff napisał/a:
Możesz co najwyżej zejść klasę niżej jak masz znaczne ubytki oleju w związku z jego nadmiernym zużyciem. Pisaliśmy o tym milion razy.


to jest łatanie skutków, a nie naprawianie przyczyny
silnik gubi olej, to szukasz dziury i łatasz gdzie

Ale taniej jest zamiast naprawiać silnik wlać geściejszy i jezdzić. Wydaje mi sie ze większośc tak robi, bo olej tańszy, a silnik dalej sie kula.... pozniej sie martwi kolejny własicilel. DLatego utarło sie ze samochody z duzym przebiegiem to już szrot.
Tak szczerze, to nie słyszałem zeby ktoś robił remont bo mu syntetyk bierze... każdy przechodzi na semi i dalej, albo dolewać. Sama instrukcja do galanta mowi ze silnik może brać olej..

arturj123 - 05-08-2012, 21:57

Zamierzam zabrać się za popychacze w swoim silniku 4G63 2.0. Oczywiście lekcje odrobiłem tzn.przeczytałem uważnie temat od początku. Nigdy tego nie robiłem, więc wole o wszystko się pytać:). Oczywiście wiem o instrukcji samplera.
Oto kilka moich wątpliwości.

1.Mam 8szt. oryginalnych używanych popychaczy, żadne z nich nie mają wżerów. 6 z nich jest twardych, natomiast dwa mają taki luz:
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Czy ten popychacz jest uszkodzony, czy może tylko należy go napełnić ON?

2. Ktoś wspominał o tym, że odwrotnie złożył popychacze, czy miał na myśli to że odwrotnie góra-dół, czy że popychacz był w innym miejscu?
Z tego co wyczytałem, popychacze można pomieszać.
3. Jakie niespodziewane koszty mogą nam wyskoczyć przy tej operacji?
Wiem, że ważne jest by zabezpieczyć wszystkie otwory, więc raczej mam na myśli problemy typu uszkodzona uszczelka pokrywy, uszczelka dolotu, uszczelniacze gniazd świec.

Przed czyszczeniem popychaczy, płukanka silnika i zlanie oleju i nowa oliwa Mobil 1 0W40.

Puki co tyle pytań:)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group