[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe - Lancer CYxA
RalfPi - 05-10-2014, 07:36
Zjeździłem już 80kkm w tym 60kkm na nowych klockach z przodu (frajer, co?).
Ostatnio mam bicie w jakimś elemencie układu jezdnego/hamulcowego, bo bicie przenosi mi się na kierownicę podczas hamowania.
Mam też coś nie tak z lewym kołem z przodu (a bardziej chodzi o łożysko ślizgowe tam u góry przy McPhersonie 0 klika/pstryka mi przez jakiś czas podczas jazdy jak przejadę przez większą nierówność) i zastanawiam się co może powodować to bicie...?
Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady?
Czy polecacie przy takim przebiegu od razu wymienić klocki i tarcze?
Pozdrowienia
mjsystem - 05-10-2014, 08:00
RalfPi napisał/a: | Czy polecacie przy takim przebiegu od razu wymienić klocki i tarcze? |
Zobaczysz, to wymienisz, ale raczej tarcze już do wymiany. ja przy 90.000 mam już trzeci komplet.
RalfPi napisał/a: | Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady? |
Na pewno pomoże zdiagnozować. A nie lepiej podjechać na podnośnik i uwolnić oba koła? RalfPi napisał/a: | Mam też coś nie tak z lewym kołem z przodu (a bardziej chodzi o łożysko ślizgowa tam u góry przy McPhersonie) i zastanawiam się co może powodować to bicie...? |
Jak podniesiesz auto, to od dołu szarpnij kołem w górę za pomocą dźwigni. Pokręć energicznie prawo lewo, a druga osoba od komory silnika obserwuje łożysko. Ale weź do pomocy kogoś, kto prawidłowo zdiagnozuje usterkę
krzychu - 05-10-2014, 08:54
RalfPi napisał/a: |
Czy mogę to zdiagnozować biorąc gada na lewarek - jedna osoba kręci kołem, druga hamuje, czy nie da rady? |
Czujnik zegarowy i statyw magnetyczny. Ja już się zaopatrzyłem jak u 2 mechaników tego nie miało i nie widziało potrzeby sprawdzenia po montażu nowych. Samo montowałem tarcze przód i tył i na prawym przednim kole były różnice w zależności od obrotu tarczy względem piasty (piasta trochę krzywa nie wiem od czego). Komplet nawet od 100 paru złotych. Bicie tarczy takiej używanej nie powinno być raczej większe od 0,1mm, a nowej < 0,05mm.
Swoją drogą te mikody nie wiem czy przypadkiem czy specjalnie tak, ale każda miała 0,02-0,03mm bicia. Więc jak piasta też ma lekkie bicie to można o to 0,02-0,03mm skorygować lub podbić bicie ogólne. A nie mając czujnika to loteria jak siądzie.
Uwex - 06-10-2014, 11:14
RalfPi napisał/a: | Zjeździłem już 80kkm w tym 60kkm na nowych klockach z przodu (frajer, co?). |
dlaczego frajer ? po prostu jesteś dobrym kierowcą- przewidującym sytuacje na drodze
Przy okazji pisałem kilka postów wyżej n.t. wymiany hamulców (przód).
Tak mogą wyglądać tarcze (oryginalne) po przebiegu
40 tys. km
[img] [/img]
[img] [/img]
[img] [/img]
Leżą sobie kilka tygodni, więc nie są idealnie czyste.
Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys.
Beny_s - 28-10-2014, 10:46
Uwex napisał/a: |
Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys. |
Tylko potwierdza że oryginalne tarcze są kiepskiej jakości jak przy tak delikatnym użytkowaniu i tak zaczynają bić.
Jarulas - 29-10-2014, 14:58
Beny_s napisał/a: | Uwex napisał/a: |
Wymienione, bo zaczęły troszkę bić (naprawdę niewiele), a klocki spokojnie przejechały by jeszcze ze 20 tys. |
Tylko potwierdza że oryginalne tarcze są kiepskiej jakości jak przy tak delikatnym użytkowaniu i tak zaczynają bić. |
U mnie delikatne bicie tarcz ustąpiło po wymianie oryginalnych klocków na Textary przy 65.000 km.
Po drugiej wymianie przy 140.000 km bicia dalej nie ma.
matti_04 - 17-01-2015, 17:10
Witam ja wymieniłem tarcze i klocki z przodu przy przebiegu 140k, tarcze miałem od nowości a klocki to był drugi komplet, teraz mam 3 komplet klocków kupiłem Hawk performance HPS i tarcze SP Performance Drilled Slotted. Zrobiłem juz prawie 3k km na tym komplecie rewelacja , auto hamuje lepiej niż jak było nowe a do tego kompletnie żadnych pisków (poprzednie zakładane w ASO podobno oryginalne - piszczały jak w starym autobusie, na marginesie reklamując je dowiedziałem sie ze to moja wina, ja źle hamuje "za delikatnie")
Zobaczymy tylko ile na nich zrobię km
tyku - 17-01-2015, 17:58
matti_04 napisał/a: | auto hamuje lepiej niż jak było nowe | - Wiem coś na ten temat, już 2 lata śmigam na tym komplecie i jest rewelacyjny.
Zastanawia mnie tylko jak inni hamują mając zwykłe tarcze. Ja nie wytrzymałem tej presji.
michaello - 17-01-2015, 20:00
tyku napisał/a: | Zastanawia mnie tylko jak inni hamują mając zwykłe tarcze. Ja nie wytrzymałem tej presji. |
Kolego tyku zapewne sa jaskiniowcami i wogole nie hamuja. Zenujace.
tyku - 17-01-2015, 20:22
Dokładnie tego słowa mi zabrakło.
michaello - 17-01-2015, 21:02
bezsprzecznie.
wrobel_19 - 19-01-2015, 21:18
Hej,
co myslicie o tym zestawie do wersji 1.8 DI-D 150KM.
http://www.ebay.de/itm/ZI...=item2a3a100262
dr2ke - 22-02-2015, 10:02
Cześć,
Zamierzam wrzucić na przód zestaw od Zimmermanna:
380.2170.20 - tarcze
23584.160.1 - klocki
Co o ty myślicie ? A może ktoś już ma taki zestaw ?
Przy okazji, jak reguluje się ręczny w Lancerku ?
tyku - 22-02-2015, 10:38
Tarcze z tego co mi wiadomo są przyzwoite, ale klocki to kup EBC Green Stuff EDP21614.
dr2ke napisał/a: | jak reguluje się ręczny w Lancerku ? |
http://forum.mitsumaniaki...hlight=r%EAczny
dr2ke - 25-02-2015, 15:35
Może się komuś przyda
Ceny w ASO Kalisz:
tarcze przód - 534 zł/szt.
klocki przód - 430 zł/komplet
Całość: 1498 zł. Od tej kwoty zaproponowano mi rabat 10%. Ceny z dnia 21/02/15.
Pozdrawiam
Darek
|
|
|