To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

brodzky - 24-07-2011, 20:15

Może inspekcję oleju tuż po ekranie statowym? Ikonka kluczyka i ile do wymiany; a jak już przejechane to gdzieś na ekranie głównym wcisnąć mały kluczyk?

Kaczart a co z tą wysokością n.p.m?

BTW. może sygnał o włączeniu świateł po przekroczeniu np 15kmph?

szpala85 - 24-07-2011, 21:01

kruca fajny macie ten Komp pokładowy :mrgreen: ... też bym chciał :mrgreen: ..... hehe :mrgreen: nowszy gal to i nowszy komp :P ...

btw. nestor cos ostatnio w laskę leci :|

tws - 24-07-2011, 22:38

sygnał o niewłączeniu świateł już jest zrobiony, na razie ustawione na 10kmh

a inspekcja przed/po ekranem powitalnym to chyba jedyna opcja, nie wiem jeszcze na ile słuszna - chyba powinno dawać się ją wyłączyć. Jeszcze trzeba dodać możliwość jej resetowania/ustawiania z poziomu ustawień.. w ogóle w nowszej wersji będą 2 ekrany ustawien, jeden to preferencji (język itd - tutaj pewnie też powędruje ta inspekcja) a drugi to ustawień typowo konfiguracyjnych

a jakby tak inspekcje pokazywał jak przetrzymamy klawisz podczas ekranu powitania?

ps. wysokości n.p.m nie będzie - podnosi niepotrzebnie koszty.

mar111cin - 24-07-2011, 22:55

jeszcze taka myśl mi przechodzi przez głowę, co trochę by rozwiązało sprawę z ekranem:
w climatronicu jak wiadomo jest czujnik nasłonecznienia - jakby tak z niego wziać sygnął, taki aby ekran automatycznie się rozjaśniał, ściemniał ? Chociaż to pewnie by zajeło dużo pamięci?

tws - 24-07-2011, 22:58

generalnie rozjaśnianie/pociemnianie trzeba by zrobić na regulatorze (PI / PID) dodatkowo z algorytmem uśredniania, a i tak by to nie zawsze dobrze działało.. poza tym do każdego typu wyświetlacza trzeba by osobno kalibrować współczynniki... mnie by to tylko irytowało, wole ręcznie ustawiać podświetlenie
SPIDER-ek - 24-07-2011, 22:59

Sprawdź proszę pole Tekst powitalny, bo wpisałem jeden wiersz i wiecej nie można wprowadzić tylko 18 znaków bodajże można wprowadzić. Chciałem wyśrodkowac sobie napis i niestety.
tws - 24-07-2011, 23:03

SPIDER-ek napisał/a:
Sprawdź proszę pole Tekst powitalny, bo wpisałem jeden wiersz i wiecej nie można wprowadzić tylko 18 znaków bodajże można wprowadzić. Chciałem wyśrodkowac sobie napis i niestety.


Usuń spacje które masz za tekstem. Spacja jest traktowana jako jeden znak.

SPIDER-ek - 24-07-2011, 23:12

kaczart napisał/a:
SPIDER-ek napisał/a:
Sprawdź proszę pole Tekst powitalny, bo wpisałem jeden wiersz i wiecej nie można wprowadzić tylko 18 znaków bodajże można wprowadzić. Chciałem wyśrodkowac sobie napis i niestety.


Usuń spacje które masz za tekstem. Spacja jest traktowana jako jeden znak.


sprawdze, bo może faktycznie to przeoczyłem

Owczar - 24-07-2011, 23:30

SPIDER-ek, u nie się dało wyśrodkować ;)

Tak w ogólę, to przetestowałem UKP w trasie i póki co jestem bardzo zadowolony. Wyświetlacz delikatnie ściemniłem pokrętłem kontrastu żeby nie walił po oczachw nocy, ale mimo wszystko w dzień doskonała widoczność, nawet w pełnym słońcu, gdy pada z góry. Nie odbija się na wyświetlaczu, bo jest schowany głębiej, a szybki nie ma ;)

Póki co stała LPG 0,00485. Pierwsza spowodowała zaniżenie spalania. Podniosłem o tyle ile zawyżyła, ale potem było za duże. Póki co uśredniłem i zostawiłem takie.

Ten wyświetlacz ma inną, gorszą wadę. On już w 10 stopniach ledwo odświeża, a zanim się naghrzeje o trochę czasu musi upłynąć. Zimą będzie słabiutko...

tws - 24-07-2011, 23:37

nie wiem jak czarny ale zielony przy -20C zamarza :D Wtedy to nawet FIS mi w audi zamarł - było z -25. dopiero właśnie od dodatnich temperatur zaczyna dobrze wyświetlać. Ale i tak w tą zimę te mrozy co były to max 10-15minut i całe wnętrze z wyświetlaczem ogrzane.
Owczar - 24-07-2011, 23:44

On jest specjalnie tak zrobiony, żeby nie widzieć ile pali niedogrzany silnik :D A tak poważnie to na krótkich odcinkach trochę słabo. Ale tyle się żyło bez tego, że różnicy to nie robi.

Jeśli chodzi o inne uwagi z użytkowania. To przydałby się np krótki sygnał ostrzegawczy gdy kończy się zasięg na danym paliwie.

No i nie podoba mi się zgrubna kalibracja. Zamiast tych 180sek wolałbym po prostu zbieranie impulsów na bieżąco. To trochę utrudnia pomiar. Bo np żeby zrobić VSS, robiłem reset trasy w GPS i w kompie. Potem jak zapiszczał komp to zapamiętywałem dystans. A lepiej by było, że włączam sobie rejestrowanie trasy w gps, jeżdżę ile chcę, a potem zatrzymuję i na spokojnie liczę. Poza tym 3 minuty to zbyt krótki czas na zasymulowanie np jazdy miejskiej. Ale to tylko taki detal.

tws - 24-07-2011, 23:46

Owczar napisał/a:
No i nie podoba mi się zgrubna kalibracja. Zamiast tych 180sek wolałbym po prostu zbieranie impulsów na bieżąco. To trochę utrudnia pomiar. Bo np żeby zrobić VSS, robiłem reset trasy w GPS i w kompie. Potem jak zapiszczał komp to zapamiętywałem dystans. A lepiej by było, że włączam sobie rejestrowanie trasy w gps, jeżdżę ile chcę, a potem zatrzymuję i na spokojnie liczę. Poza tym 3 minuty to zbyt krótki czas na zasymulowanie np jazdy miejskiej. Ale to tylko taki detal.


możesz dokładnie tak zrobić jak piszesz, korzystaj tylko z diagnostyka1 a nie diagnostyka2. Marcin temat przerabiał to Ci wyjaśni .. ;)

Owczar - 24-07-2011, 23:50

Tylko na diagnostyka jeden coś mi się kasować nie chciało. Ale to już bez znaczenia. VSS mam idealnie z GPS. A stałą dla LPG też już ogarniam na dokładnie, więc na luzie :) Myślałem, że można tylko na diagnostyka 2, bo o tym była mowa w instrukcji, ale przyznam się, że całej nie przeczytałem :)
tws - 24-07-2011, 23:53

Diagnostyka 1 kasujesz w ekranie prędkości. Te parametry co wyświetla to z danego paliwa na którym jedziesz.

W instrukcji nic nie ma na ten temat, żeby nie komplikować sprawy.

A co do sygnalizacji kończącego się paliwa to dobry pomysł - starczy czasu to zaimplementuje :)

Owczar - 25-07-2011, 00:04

kaczart napisał/a:
W instrukcji nic nie ma na ten temat, żeby nie komplikować sprawy.


No właśnie, a myślałem, że nie doczytałem po prostu. Już rozumiem z tym kasowaniem ;)

Muszę u siebie wymienić świece, bo przez te wypadajhące zapłony wykres lambdy jest poszarpany i na wolnych obrotach spalanie chwilowe zmienia się przy każdym odświeżeniu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group