[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie
Trik - 22-05-2009, 11:25
A o wymianie oleju masz temet tu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32077
Navynov - 23-05-2009, 00:42
Uwex napisał/a: | Tutaj masz n.t. radia .
A co do oleju ,to MMC CAR twierdzi , że jest wlany specjalny olej , niedostępny na rynku , który ma pomóc dobrze dotrzeć silnik i spokojnie można na nim jeździć do pierwszej zalecanej przez Mitsu wymiany . |
Piękne dzieki - juz wskakuje
Anonymous - 24-05-2009, 21:20
W weekend mój Lanca przejechał w trasie 200km, w jedną stronę spalił 6,6l przy oszczędnej jeździe, w drugą było już trochę gorzej 7,3l ale tu było więcej zabawy m.in. tempomatem
sla85 - 24-05-2009, 23:19
Witam wszystkich! Jak to bywa po pierwszym tankowaniu, dzisiaj drugie tankowanie Zrobilem 600 km i na wyswietlaczu pokazywalo mi, ze jest juz niewiele benzynki, wiec zalalem znowu do pelna. Okazalo sie ze zostalo jeszcze troche ponad 12 litrow, Czyli srednia wg kalkulatora 8l/100km.
300km zrobilem na trasie i 300 jezdzac po miescie. Jak dla mnie wynik calkiem pozytywny.
shalafi - 29-05-2009, 08:55
Witam
Dostałem dzisiaj (od brata z niemieckiej autostrady) nowy pomiar do bazy - 130 km/h
1) ~75km/h - 5,0 L/100km
2) ~90km/h - 6,0 L/100km
3) ~100km/h - 6,4 L/100km
4) ~110km/h - 7,1 L/100km
5) ~120km/h - 7,7 L/100km
6) ~130km/h - 8,7 L/100km
hmm no coś dużo wzrosło przy nie dużym wzroście prędkości..
(i od razu mówię zanim ktoś znów coś na ten temat napisze, żeby przejrzał najpierw wcześniejsze posty z tego badania)
pzdr
Morfi - 29-05-2009, 10:42
shalafi, bo wtedy wzrasta opór powietrza.
"Prędkość jazdy wpływa na wzrost siły oporu i to aż w kwadracie. Do 80 km/h opór aerodynamiczny odgrywa małą rolę w bilansie mocy i wymaga jedynie 1,4 KM. Przy 120 km/h już 22 KM i stanowi ok. połowę występujących oporów ruchu, co znacznie zwiększa zużycie paliwa."
http://www.motofakty.pl/a...wietrza_cx.html
To normalne
P.S Przygladam sie rozmowie od poczatku
krzychu - 29-05-2009, 10:53
Może tez akurat zmiana faz jeszcze nie nastąpiła (wtedy jest zmniejszenie się momentu a po zmianie wzrasta) i silnik działa mało efektywnie?
Morfi - 29-05-2009, 10:55
krzychu, Ja nic z twojego posta nie rozumiem.
michaello - 29-05-2009, 10:59
shalafi napisał/a: | i od razu mówię zanim ktoś znów coś na ten temat napisze, żeby przejrzał najpierw wcześniejsze posty z tego badania) |
Alez shalafi to jest forum, kazdy moze wyrazac swoje opinie w dowolny sposob i kiedy tylko ma na to ochote, wiec nie ograniczajmy forumowiczow takimi stwierdzeniami. Tak mi sie wydaje. Chyba jestes za bardzo przewrazliwiony jesli chodzi o swoje "badanie". Nikt przeciez tego nie kwestionuje, ze dla niektorych osob moze byc w jakis tam sposob przydatne.
shalafi - 29-05-2009, 11:01
dzięki za linka, jakoś wcześniej nie zagłębiałem się w temat oporu tak dokładnie
i ciekawa jest informacja że do ~80 km/h prawie nie ma znaczenia..
No nic, pozostaje zamontować pakiet aerodynamiczny i podwójny dyfuzor
EDIT: wiem jak działa forum
ale Ty za to chyba nie bardzo rozumiesz o co mi chodziło,
bo wiedziałbyś, że właśnie wiele osób to kwestionuje i nie rozumie o co w nim chodzi...
ale nie chce mi się tego znów wałkować
pzdr
krzychu - 29-05-2009, 11:02
Morfi - silnik ze zmienną fazą rozrządu przeważnie nie ma stałego momentu. Przed zmianą fazy jest spadek momentu po zmianie on rośnie. Więc przy 130 jest ten spadek i wtedy silnik działa mniej efektywnie (trzeba mu więcej paliwka). Co by się pokrywała z dziwnymi większymi odgłosami w zakresie tych prędkości... Szukałem wykresu momentu tego silnika ale nie znalazłem na szybko.
shalafi - 29-05-2009, 11:05
hmm ciekawa uwaga z tą fazą,
trzeba będzie sprawdzić jak się przy 140 zachowa i postarać się wyciągnąć wnioski,
a następnie do wyniku dopasować która z tych teorii ma większy wpływ na spalanie
Luk - 29-05-2009, 11:31
Zmiana faz rozrządu jest przy ok. 4000 obrotów (można wyczuć wtedy większego kopa).
Moim zdaniem wtedy właśnie silnik przełącza się z "trybu econo" na "power" i więcej pali. Dlatego właśnie przy 130-140 przydał by się 6 bieg, żeby jechać poniżej 4000. Sprawdzone na Katowickiej, średnie spalanie Wawa-Szczyrk ok. 9,5 l/100 (średnia ok. 90-100 km/h). Na trasie Wawa-Mazury 7,5 l/100, gdzie generalnie jedziesz poniżej 130 (średnia 75 km/h).
Wyraźnie czuć lepsze osiągi, jak nie schodzi się poniżej 4000, czyli ciągniecie np. do 6000, zmiana biegu tak, by nie spadło poniżej 4000. Wtedy fajnie jedzie i nie fajnie pali
krzychu - 29-05-2009, 11:36
Ale zmienne fazy rozrządu podnoszą efektywność czyli zmniejszają stosunek potrzebnego paliwa żeby wydobyć daną moc...
Luk - 29-05-2009, 11:48
krzychu, tak, ale może właśnie w drugą stronę, czyli poniżej 4000 jest "mniej paliwa, a mocy relatywnie sporo" a powyżej "więcej paliwa i mocy więcej" Jak by nie było zmiennych faz, to poniżej 4000 byłoby "tyle samo paliwa i mocy"...
|
|
|