To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach

_Slawek_ - 23-03-2011, 11:46

Krzyzak napisał/a:
nie zawsze - mojej byłej chińszczyzny nie dało się zagłuszyć... a przy 50 km/h był taki rezonans, że drżała połowa karoserii a także wnętrzności podróżujących autem...
masakra
Z chińczykami widać nie wygrasz ;) Ale wydaje mi się że na takie topowe w końcu Vredesteiny powinno wystarczyć ;) W tym teście AŚ niektóre chińczyki miały drogę hamowania na mokrym ponad 60m ...przy ustalonej granicy uważanej za względnie bezpieczną 50m
Dziwne, właśnie zmieniłem zimówki nokiany+continentale na letnie Toyo Proxes CF-1 i na letnich jest zauważalnie głośniej :roll: Nie wiem może to starość i człowiek się wrażliwszy na różne dźwięki robi :D A może Toyo po 4 sezonach chcą na emeryturę...
Krzyzak napisał/a:
podobają mi się też opony BF Goodrich - te z białym napisami :) , ale nie do każdego auta pasują

tomek84 napisał/a:
takie opony mi pasuja do terenowek, albo do starych amerkanskich mustle-carów z lat '70

A to nie są opony tylko do terenówek? przynajmniej nie udało mi się znaleźć zdjęć z jakimiś bardziej standardowymi rozmiarami/bieżnikami. Może w E32A by się takie dobrze prezentowały :roll: :mrgreen:

Tomek - 23-03-2011, 11:52

_Slawek_ napisał/a:

tomek84 napisał/a:
takie opony mi pasuja do terenowek, albo do starych amerkanskich mustle-carów z lat '70

A to nie są opony tylko do terenówek? przynajmniej nie udało mi się znaleźć zdjęć z jakimiś bardziej standardowymi rozmiarami/bieżnikami. Może w E32A by się takie dobrze prezentowały :roll: :mrgreen:


mówiąc o muscle-carach chodziło mi o białe napisy/paski na oponie

marcinzam - 23-03-2011, 12:29

przecież są specjalne markery do opon w kolorze białym

http://www.pixmania.pl/pl...opon-bia-y.html

Efekt:


Juiceman - 23-03-2011, 22:29

A co powiecie o takim zestawieniu:

BFGoodrich g-Grip vs Fulda Carat Progresso? Jaki wybór ?:>

robertdg - 23-03-2011, 22:36

Juiceman napisał/a:
BFGoodrich g-Grip vs Fulda Carat Progresso
Miałem Fulde i starła się po przejechaniu 30tyś km, jeżeli w tej samej cenie, może BFgoodrich wytrzymałby dłużej
otomo - 24-03-2011, 10:48

Juiceman napisał/a:
A co powiecie o takim zestawieniu:

BFGoodrich g-Grip vs Fulda Carat Progresso? Jaki wybór ?:>


Z tych dwóch to wybrałbym BFGoodrich, choćby z ciekawości. Z drugiej strony kupowanie tych opon to trochę niewiadoma...

Lipa - 24-03-2011, 10:56

marcinzam napisał/a:
przecież są specjalne markery do opon w kolorze białym

http://www.pixmania.pl/pl...opon-bia-y.html

Efekt:

Obrazek


Używałem kiedyś takiego markera i powiem Ci, że o kant wiesz czego to można rozbić :mrgreen:

otomo - 24-03-2011, 11:13

_Slawek_ napisał/a:
Ze wspomnianych wyżej testów wynika, że lepiej chyba zapomnieć. Nokian V odpadły już w pierwszym etapie przy pomiarach hamowania...
Nokian V/Uniroyal RainExpert na suchym: 40,9m/38,2m
Nokian V/Uniroyal RainExpert na mokrym: 51m/47,1m



Z tymi testami to akurat różnie bywa, i jak się porówna choćby wyniki testów ADAC i AutoBilda (=AutoŚwiat) to można się łagodnie mówiąc zdziwić.

http://www.adac.de/infote...rcePageId=31821

Hankook Kinergy Eco wg ADAC wypadły słabo na mokrym, za to rewelacyjnie pod względem zużycia. W AutoŚwiecie... dokładnie na odwrót - super na mokrym (chyba najlepiej w testowanej grupie), a największy minus to przyspieszone zużycie bieżnika (drugi wynik od końca). I bądź tu mądry...
Czym wytłumaczyć tak kolosalną rozbieżność w wynikach testów?
Fakt, że testowane opony były w innych rozmiarach ADAC 195/65 R 15 V, AŚ 205/55 R16 V, ale żeby to miało aż taki wpływ?

Nokian V wg ADAC wypadły bardzo dobrze, zwłaszcza w hamowaniu na suchym, prowadzenie na suchym i mokrym bdb, hałas i żuzycie paliwa OK, najsłabszy ich punkt to aquaplaning na prostej, ale też nie to że są tu złe, tylko nie tak dobre jak najlepsze w testowanej grupie.

Wygrały Vredestein, i akurat Sportrac 3 rzeczywiście wszędzie wypadają rewelacyjnie, tylko ten hałas...

Cenowo Rain Expert, Vredestein i Nokian są juz na tyle blisko, że spośród tych trzech najlepiej byłoby wybrać po prostu najlepszą, bez oglądania się na koszty.

Ale i BFGoodrich ciągle kusi ta ceną.

Pozdrawiam

Krzyzak - 24-03-2011, 11:57

otomo napisał/a:
opony były w innych rozmiarach ADAC 195/65 R 15 V, AŚ 205/55 R16 V, ale żeby to miało aż taki wpływ?

ma wpływ - im mniejszy profil tym właściwości gumy będą kolosalnie inne
a są firmy - np. nokian, która od lat nie stosuje zwykłej gumy tylko jakąśtam pozbawioną czegoś :) podobno ekologiczną (jakieś węglowodory - nie znam się na tym :) )

Owczar - 24-03-2011, 13:48

Krzyzak napisał/a:
a są firmy - np. nokian, która od lat nie stosuje zwykłej gumy tylko jakąśtam pozbawioną czegoś podobno ekologiczną (jakieś węglowodory - nie znam się na tym )


Dlatego Nokian się szybko starzeje. Tak mi powiedział znajomy wulkanizator. Dlatego jeśli się robi małe przebiegi to nie warto inwestować w nokian.

Juiceman - 24-03-2011, 14:07

No to w takim razie G-gripy będę zamawiać.
marcinzam - 24-03-2011, 18:47

Kolejny wynalazek ale nie China , tylko taiwan , ktoś pisze że współpracują z Nankang

http://www.opony.com/para...-215-45r17-91-v

http://www.tirefactory.net/multimilesonar.html

robertdg - 24-03-2011, 18:52

za 250zł to już bym wolał Nankanga
Tomek - 24-03-2011, 19:43

jutro zakładam Nankanki NS-2, 225/45R17
zobaczymy co to sobą prezenuje

Krzyzak - 25-03-2011, 07:10

Owczar napisał/a:
Dlatego Nokian się szybko starzeje. Tak mi powiedział znajomy wulkanizator.

mam NRHi w bordowym Galu - przez 5 lat zrobiłem 18 tkm, ani razu nie zdjąłem tych opon, tylko 2x dopompowałem
wyważone nadal idealnie
nie zauważyłem starzenia - wręcz przeciwnie, wyglądają świetnie
zużycie to 1mm bieżnika (mają miernik na sobie - ścierające się cyferki)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group