To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

artufcb - 19-03-2015, 22:04

Ale muszę je wymienić. I nie wiem gdzie i jakie kupić
Juiceman - 20-03-2015, 06:06

Port serwisowy / złącze serwisowe niskiego ciśnienia lub wysokiego.
artufcb - 20-03-2015, 06:25

To jest uniwersalna część czy ma być do Galanta?

[ Dodano: 20-03-2015, 06:26 ]
Ale to chyba nie to. To jest zwykły zaworek jak w rowerze, który siedzi wewnątrz tych złączy właśnie.

robertdg - 20-03-2015, 07:42

Serwisanci klimtyzacji mają takie zaworki na miejscu albo na zamówienie, mozesz zadzwonić i zapytać np tutaj http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/
artufcb - 21-04-2015, 17:24

Czy elementy klimatyzacji w każdej wersji silnikiowej są takie same? Potrzebuje krótki przewód idący od osuszacza do chłodnicy
Hugo - 21-04-2015, 18:35

Cytat:
Czy elementy klimatyzacji w każdej wersji silnikiowej są takie same? Potrzebuje krótki przewód idący od osuszacza do chłodnicy
Tak.
Tomaszowski - 21-04-2015, 23:07

Witam Was!
Muszę wymienić kompresor klimatyzacji (nieszczelność przy łożysku), lecz mam problem- niestety naklejka z numerami się zniszczyła. To co udało mi się odczytać to (jak się nie mylę, bo naprawdę niewiele z niej zostało:
MSC90C
AKC201A204A

nic więcej niestety nie odczytam. Czy gdy znajdę kompresor o takich samych oznaczeniach nie znając innych to będzie pasował? Mój gal To 1998r 2.0 benz sport ed.
Będę wdzięczny za pomoc. szukałem po aukcjach i z takim numerem znalazłem tylko(!!!) jedną sprężarkę. Mam więc nadzieję, że reszta znaczeń była "mniej" ważna...
jeśli nie, to co różniło te sprężarki tak, aby przed wyjęciem można było być na 100% pewnym jaką zamówić. Dziękuję i pozdrawiam!

Hugo - 22-04-2015, 08:05

Tomaszowski napisał/a:
MSC90C
Wszystkie Galanty EA, niezależnie od wersji silnikowej, miały takie same sprężarki. Różniły się tylko sprzęgłem i kołem pasowym, w V6 były inne. Także możesz brać jakąkolwiek z 2,0 16V lub 2,4 GDI (nie jestem pewny co do diesla) i będzie pasować.
Tomaszowski - 22-04-2015, 09:36

Dziękuję, zamówiłem. Chciałem być ostrożny, bo ktoś w tym wątku pisał, że właśnie nie mógł koła pasowego przełożyć i nie chciałem się z tym męczyć. Zamówiłem taką, która miała te same oznaczenia. Rozumiem więc że koło i sprzęgło powinno pasować bez rozbierania i przekładania? Pozdrawiam!
Hugo - 22-04-2015, 12:50

Tomaszowski napisał/a:
Rozumiem więc że koło i sprzęgło powinno pasować bez rozbierania i przekładania?
Tak.
artufcb - 13-05-2015, 12:43

wie ktoś jak odróżnić wyjście i wejście w osuszaczu w Galancie? Bo kompletnie mi nie pasuje. Tam gdzie wg mnie powinno być wyjście (wnioskuje na podstawie rysunków i zdjęć w internecie, pasuje przewód wejścia i odwrotnie. Jest inna odległość pomiędzy śrubą trzymającą a otworem na przewód. Mam już drugi osuszacz, jeden kupiony w sklepie u mnie w mieście, drugi na allegro, wg numerów seryjnych muszą pasować, no ale jest tak jak piszę wyżej. Pomóżcie :(
KsiadzRobak - 13-05-2015, 12:52

osuszacz ma gwint na czujnik ciśnienia - ten czujnik jest od strony silnika a nie błotnika, więc tak trzeba go zakładać
artufcb - 13-05-2015, 13:30

Niestety za dużo mi to nie pomogło, bo przewody już nie są oryginalnie spasowane były wielokrotnie wyginane w celu dopasowania).
mszolc - 21-05-2015, 13:02

Witam.
Mam pytanko odnośnie klimy bo mam bardzo ciekawy przypadek.
Klima przestała kompletnie chłodzić więc w pierwszym momencie podejrzewałem nieszczelność. Ale okazuje się, że załącza się normalnie.
Wcisnąłem wentylek na wężu H i psiknął R134 więc na podstawie powyższych obserwacji wygląda, że ciśnienie jednak jest
(w wolnej chwili podjadę na serwis żeby zobaczyć jakie jest dokładnie ciśnienie).
Tu pytanie - czy powodem zachowania może być koniec zaworu rozprężnego? Czy one kończą się w taki sposób, że zostają na stałe otwarte?
I jeszcze jedno pytanie dotyczące czujnika termicznego na sprężarce bo widzę, że spod niego leje mi się olej (stąd w pierwszej chwili pomyślałem o nieszczelności).
Jak ten czujnik jest montowany? Kiedyś (przy przeglądzie/czyszczeniu sprężarki) ściągnąłem zabezpieczający go pierścień segera, ale czujnik trzymał nadal.
Czy on jest wklejony w obudowę? Czy da się go wyciągnąć bez uszkodzenia i wkleić spowrotem? Pytanie jakim klejem?
Z góry dzięki za ewentualne sugestie.

robertdg - 21-05-2015, 21:38

Sprawdż poprawnosc działania elektrosprzęgła kompresora, lubi się wyrabiać powierzchnia i trzeba redukowac szczeline.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group