Nasze Miśki - Sir Lancelot
Dario1986 - 26-01-2016, 09:32
ok. 10 tys pln i jest człowiek który robi 200km z 6a13. Ostatnio o tym z Miśkiem gadałem.
MichciuGT - 26-01-2016, 19:51
Dario1986 napisał/a: | ok. 10 tys pln i jest człowiek który robi 200km z 6a13. Ostatnio o tym z Miśkiem gadałem. |
Przyrost mocy dosyć mały w porównaniu do ceny. Po jakimś czasie 200km znowu się znudzi, nie lepiej uzbierać $$$ i od razu przełożyć 6a13TT?
Misiek :) - 27-01-2016, 01:31
MichciuGT napisał/a: | Przyrost mocy dosyć mały w porównaniu do ceny. Po jakimś czasie 200km znowu się znudzi, nie lepiej uzbierać $$$ i od razu przełożyć 6a13TT? |
Jak by mi zależało na dobrym stosunku moc/kosztyoraz na prostych rozwiązaniach to bym miał EVO. Bo wsadzenie 4G63t do seryjnego Lancera wymaga wielu przeróbek... np hamulce, FWD będzie miał duży kłopot z trakcją... Już prościej, szybciej kupić EVO (np 4-6)
Ja auta nie robię tylko dla mocy, ale i dla własnej satysfakcji, Oprócz tego lubię mieć w aucie coś, czego nie ma wiele osób. Kupić 6A13tt jest zbyt proste A pokaż mi ile 6A13 SOHC ma ponad 180 kucy...
Poza tm nie chcę zbyt wiele mocy/momentu żeby przeniesienie napędu wytrzymało oraz z uwagi na trakcje.
Dario1986 - 27-01-2016, 11:44
MichciuGT napisał/a: | Przyrost mocy dosyć mały w porównaniu do ceny |
dlatego właśnie to kosztuje worek pieniędzy i ekonomicznie nie jest w żaden sposób uzasadnione. jedyne powody to:
Misiek napisał/a: | a auta nie robię tylko dla mocy, ale i dla własnej satysfakcji, Oprócz tego lubię mieć w aucie coś, czego nie ma wiele osób |
gdyby za 10 tys było 220-250 KM to już co innego, można myśleć nad takimi modami, z tego co mi Olek mówił to dużo większy jest przyrost NM z 220 do ok280-300NM (trzeba by to potwierdzić bo jakiś czas temu o tym rozmawialiśmy), co robi już dużą różnicę.
Bartek - 27-01-2016, 12:02
A każdego, kto uważa, że 6a13TT będzie łatwo wsadzić do Lancera zapraszam do sprawdzenia ilości miejsca między tylnym kolektorem wydechowym (w SOHC, a przypominam, że 6a13tt to DOHC) a belką zawieszenia
Fragu - 27-01-2016, 12:32
Bartek, do colta cj wchodzi to i do lancera wejdzie
Bartek - 27-01-2016, 15:23
Fragu, czekam aż to zrobisz CJ a CS to dwa różne światy.....
tomchuck - 27-01-2016, 20:41
Misiek, jak lubisz nietypowe rozwiązania, to Ja ostatnio zbudowałem coś takiego
6a13 dohc N/A
Jeszcze nie testowany na drodze, ale już na chodzie
Powinien wypluć 190-200KM i nie kosztuje 10k zł
Tylko do budowy potrzebne były graty z gala, fto i vr4 ... więc tzw. "sztuka dla sztuki"
Dario1986;
Mało realne żeby z 6a13 n/a wycisnąć 280-300Nm. Według mnie max to 250.
łatwiej wykrzesać moc niż moment, bo ten się bierze z pojemności.
Dario1986 - 28-01-2016, 08:37
tomchuck napisał/a: | Mało realne żeby z 6a13 n/a wycisnąć 280-300Nm. Według mnie max to 250. |
jak będę u Olka to dopytam i dam znać
MATTNATTS - 28-01-2016, 17:25
Za 10k to mysle ze mozna myslec o 250koniach z 6a13
Nie trzeba jednak worka pieniedzy by miec wiecej koni z 6a13.
Co do nm zgadzam sie z Tomchuckiem.
Misiek :) - 28-01-2016, 19:57
MATTNATTS napisał/a: | Za 10k to mysle ze mozna myslec o 250koniach z 6a13
Nie trzeba jednak worka pieniędzy by miec wiecej koni z 6a13.
Co do nm zgadzam sie z Tomchuckiem. |
z 6A13 DOHC N/A zapewne dało by radę wydobyć i 300kucy, ale ucierpiała by żywotność (i portfel inwestora).
Ja zacząłem o tych koniach rozmowę z Olem kiedyś i dla mnie się dowiadywał cenę.
Zapytanie było ile i za jakie pieniądze można wyciągnąć z tego silnika żeby była żywotność zachowana... Więc te 10k pln da się zmniejszyć, ale w tym momencie tutaj też płacę za wymianę/przeróbkę elementów żeby silnik nie padł za szybko, za całkowity remont silnika oraz za know-how magika "czarującego" mój silnik.
Cena podana przez Olka jest orientacyjna a jej ostateczna wielkość wychodzi podczas prac przy oględzinach/pomiarach silnika. Jeśli będzie zużyty silnik może być poro do wymiany.
Marcino - 28-01-2016, 20:20
Można. 194BHP... moszna...
https://www.youtube.com/watch?v=urJR_0-ESfE
swinks_UK - 28-01-2016, 22:19
Misiek napisał/a: |
Cena podana przez Olka jest orientacyjna a jej ostateczna wielkość wychodzi podczas prac przy oględzinach/pomiarach silnika. Jeśli będzie zużyty silnik może być poro do wymiany. |
Taa... a świstak siedzi i zawija papierki.
Te wszystkie mody by wysilić na maxa silnik n/a wymagają kucia silnika, wykręcenia obrotów pod niebiosa itd.
Zanim się wdamy w dyskusję wygooglaj sobie koszt komponentów do zakucia 6a13:
6 tłoków Wiseco lub JP (tylko te są osiągalne na rynku)
6 korb
panewek ACL
kompletu śrub ARP
4x wałków rozrządu (bllety 264 lub 272 zależy od upodobań)
4x nastawnych kół rozrzadu
24x sprężynek zaworowych typu beehive
24x tytanowych talerzyków sprężynek (czy jak to się po polsku określa "retainers")
kompletu uszczelek i uszczelniaczy
kompletnego rozrządu
jakiegoś standalone ecu by ogarnął te wszystkie mody
A gdzie robocizna, chemiczne kąpiele bloku i głowic, decking, honing, porting głowic itd?
Inaczej rzecz ujmując, jak zabierać sie za kręcenie n/a to na serio, a nie takie lizanie przez szybkę po kilka bhp tu i tam.
mati_z - 28-01-2016, 22:41
Chyba na forum są jakieś problemy, bo usunąłem swój poprzedni post, ale wyskoczył błąd i razem z nim poleciał cały temat
Na potwierdzenie słów swinks_UK, przykładowa cena kutych tłoków - 1000$: http://shop.rpw.com.au/on...a13-detail.html
Bartek - 29-01-2016, 09:59
swinks_UK napisał/a: | 4x wałków rozrządu (bllety 264 lub 272 zależy od upodobań)
4x nastawnych kół rozrzadu |
Trochę się rozpędziłeś - to SOHC
|
|
|