[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY3A 1.8] SPALANIE WERSJI 1.8 - opinie
Morfi - 29-05-2009, 12:04
o zmiennych fazach
http://www.webiz.pl/zmienna-faza-rozrzadu/
Na wałku rozrzadu są dodatkowe krzywki o wiekszym koncie wzniosu, dzieki czemu zmieniaja się czasyi momenty otwarcia zaworów. Dzięki czemu wiecej powietrza dostaje sie do silnika i wiecej paliwa. co daje się naprawde odczuc przy większych obr.
Tak jest przynajmniej w chondzie na wykresach widoczne przejście z trybu normalny w sportowy powiedzmy
I te lekkie zalamanie mocy zaledwie po 1- 2% przed przed przejściem jest w zakresie tylko 100 - 150 obr.
A więc teoretycznie przy duzo wyższych predkościach na 5 biegu
Poprostu opory powietrza robią swoje
gzesiolek - 29-05-2009, 13:28
Tak czytam i w sumie ciekawe rzeczy, bo ostatnio testem shalafiego pociagnalem mojego 1,5 i na "gierkowce" i A1, jechalem najpierw przez ponad 10km utrzymujac 120km/h, a pozniej przez 10km 140km/h (przepraszam za zlamanie przepisow ale na A1 bylo pusto zupelnie)
i po zresetowaniu kompa wyniki uzyskalem nastepujace:
~120km/h - 6,9l/100km
~140km/h - 8,7l/100km
a myslalem ze przy 140km/h to juz 1,5 bedzie spalal wiecej...
Wyglada na to ze ten silniczej 1,5 nie jest tak i zly
moze troche glosniejszy i mniej elastyczny, ale jak na swoja pojemnosc radzi sobie calkiem niezle...
krzychu - 29-05-2009, 13:34
Jak to ktoś napisał 1l więcej to jest paczka fajek których nie palę i 2 piwa których zazwyczaj nie piję. Więc przynajmniej można się narkotyzować frajdą z jazdy
gzesiolek - 29-05-2009, 14:20
krzychu, wiem, ale jakos sie musze pocieszac, ze wybralem tak a nie inaczej...
czlowiem poskapil 1000-1200zl rocznie
krzychu - 29-05-2009, 14:27
gzesiolek napisał/a: |
czlowiem poskapil 1000-1200zl rocznie |
No ja liczyłem przy swoim 1,6 vs 2.0 przyjąłem 1,5 litra więcej (jak się okazuje trochę za dużo pewnie koło 1-1,5l by wyszło przy mojej jeździe bez korków prawie) to przy moim dojeździe do pracy wyszło 800zł rocznie więcej za paliwko. Mam 37km w jedną stronę i średnio 15 dni w miesiącu. W moim odczuciu znośnie. Jeszcze była akcja że 2.0 używka kosztowały z 5 tys więcej niż 1,6 i to był większy zgryz ale znalazlem 2.0 w cenie 1,6 i problem się same rozwiązały.
gzesiolek - 29-05-2009, 14:40
no u mnie jest troszkę więcej korków i średnio 1,5l różnicy...
ja robie max jakieś 20tys km rocznie, wiec wtedy liczylem max 20000/100x1,5x4=1200zł
jak widze przejezdze nieco mniej, ale za to paliwo drozsze
tak czy siak mozna bylo sobie odpuscic te 100zl miesiecznie
tomekrvf - 29-05-2009, 16:22
shalafi napisał/a: | hmm no coś dużo wzrosło przy nie dużym wzroście prędkości.. |
Jedź Lancerem ze stałą prędkością 180km/h (niemiecka autostrada). Wtedy słychać jak paliwo przepływa ze zbiornika do silnika
shalafi - 03-06-2009, 10:05
Dostałem dzisiaj (ponownie od brata z niemieckiej autostrady) nowy pomiar do bazy - 140 km/h
1) ~75km/h - 5,0 L/100km
2) ~90km/h - 6,0 L/100km
3) ~100km/h - 6,4 L/100km
4) ~110km/h - 7,1 L/100km
5) ~120km/h - 7,7 L/100km
6) ~130km/h - 8,7 L/100km
7) ~140km/h - 9,4 L/100km
no wzrost mniejszy niż 120-130... ale już pali trochę
hubertk - 05-06-2009, 11:45
Nie wiem jak to jest z tym średnim spalaniem pokazywanym przez komputer - u mnie pokazuje średnio pomiędzy 13-18 l/100 (chilowe zawsze prawie zawsze 20+), natomiast na pełnym baku przejechał 700 km.
Po wyjeździe z salonu miał przebieg 3 km i 0 paliwa (wiem bo w AUTO GT na Wrocławskiej nalali mi przy odbiorze tyle benzyny, że nie dojechałem na stację i musiałem donieść paliwo do samochodu stojącego na skrzyżowaniu):), zatankowałem do pełna, czyli 60 l, przejechałem 700km i przy kolejnym tankowaniu weszło 55 litrów, czyli wychodzi średnio 55 litrów/700 km = ok 8l/100.
Jazda trasa/miasto po ok 50%, delikatna ok. 3000 obr.
krzychu - 05-06-2009, 11:47
hubertk napisał/a: |
Po wyjeździe z salonu miał przebieg 3 km i 0 paliwa (wiem bo w AUTO GT na Wrocławskiej nalali mi przy odbiorze tyle benzyny, że nie dojechałem na stację i musiałem donieść paliwo do samochodu stojącego na skrzyżowaniu):), |
Trzeba było dzwonić na MAP czy jak się to zwie przynajmniej być wypróbował reakcję.
Luk - 05-06-2009, 12:04
To troszkę przesadzili z tą oszczędnością
Mnie przy odbiorze w Mitcarze parę razy mówili, że koniecznie trzeba zaraz na stację, ale jak się chciałem dowiedzieć co to znaczy "zaraz" - czy za 2km czy za 20km, to nie wiedzieli. A przy tankowaniu okazało się, że było ok. 5l.
spowiednik - 05-06-2009, 12:12
omg! hubertk, zapomniał dodać, że stacja jest po drugiej stronie ulicy, na przeciwko AUTO GT, więc nie przejechał 50m heheh
chyba najpierw bym tam wrócił i dał werbalny upust swej frustracji
hubertk - 05-06-2009, 12:13
Miałem juz dość współpracy z MMC (mój samochód miał obsuwę dostawy i miałem z nimi troche przejść), ale zakończenie transakcji przebiło wszystko - bierzesz samochód z salonu jeciez ok. 2 km na stacje i bum ... a z tyłu dziecko pyta - "tata, i co zepsuty???"
A tata pieszo na stację, 20 PLN na zbiorniczek i tankuje do pełna 3 litry:)
W/g mnie w baku było nie więcej jak 2 litry - to jest dopiero oszczędność - zarobili jakieś 10 PLN.
Luk - 05-06-2009, 12:23
Ja czegoś tu nie rozumiem... Ile dealer MMC sprzedaje samochodów dziennie? 1? 2? Czy to tak trudno mieć procedurę, że do każdego nowego samochodu wlewamy 5l paliwa? Mieć te 2 kanisterki zawsze pełne i wlewać. I nie byłoby problemu, bo każdy odbierając, dostawałby info, że ma przynajmniej 5l. Koniec.
krzychu - 05-06-2009, 12:32
Tłumaczyli się że nie wiadomo jakie paliwo chce lać klient a mieszanie 95 z 98 przy nie wypalonym katalizatorze może prowadzić w skrajności co CE.
|
|
|