To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

Marcino - 22-08-2012, 23:07

Te wżery nie maja wpływu na cykanie. Sprawdzałeś cisnienie oleju? Moze cos z pompą nie tak i nie trzyma cisnienia? Moze kiepski filtr bez zaworka?
jAZZMAN - 15-10-2012, 12:56

W temacie o moim miśku ->TU<- możecie przeczytać

Cytat:
Pierwsza połowa października 2012
Płukanka silnika, płyn do płukania Liqui Moly a następnie olej Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40. Popychacze jak klepały tak klepią... Przy następnej wymianie oleju prawdopodobnie będę wymieniał wszystkie.


Po płukance byłem na spocie w Kluczewie na lotnisku. Pojeździłem troszkę po Szczecinie w wczoraj wybrałem się do Świnoujścia. Czekając na prom otworzyłem okno ponieważ pogoda ku temu dopisywała. Prom podpłynął, odpaliłem silnik i wkulałem na prom...
Wjechałem jeszcze chwilę postanowiłem nie gasić silnika i mnie olśniło - KTO WYŁĄCZYŁ POPYCHACZE??
Nie grają.... Po płukance i zejściu z 10w40 na 5w40 wymagały około 300-400km aby przestać cykać...

Co i jak, dlaczego? Nie wnikam.... Zobaczymy czy będą cykać rano, dziś zapomniałem posłuchać :) Na razie jestem podjarany tym, ze słyszę coś innego w silniku niż popychacze :)

Podziękowania dla:
- Owczara, z którym pisałem na PW w lipcu gdy zacząłem knucie na temat popychaczy.
- Pawlosa, który w Pogorzelicy opowiedział mi o Liqui Moly i doradził olej a potem służył radą na PW.
oraz m6riano i Hugo za wyrażenie swoich myli zwianych z cykaniem popychaczy w temacie o moim Miśku.

[ Dodano: 16-10-2012, 10:45 ]
No i z rana sprawdziłem....
Po uruchomieniu silnika popychacze zaklekotały przez sekundę, może pół i już nie było ich słychać :)

bezwa - 17-10-2012, 16:36

Miałem taki sam problem, mianowicie zaworki już mi się odzywały. Sporo czytałem na temat ceramizera, wiele bardzo dobrych opinii. Zdecydowałem się kupić ten specyfik, nie mniej jednak warunkiem jego skutecznego działania było dodanie zaraz po wymianie oleju więc pojechałem na wymianę. Nie chciałem mzalewać byle oleju z beczki. Właściciel doradził mi olej Liquil (może lekko przekręciłem nazwę) w katalogu pokazał mi że zawiera on ceramizer w sobie i ogólnie że to bardzo dobry olej za te pieniądze (kosztował 180 zł za 5L) oznaczenie 10w 40. Mechanik wymienił mi olej i powiedział żebym odpalił, tak zrobiłem . Silnik zamilkł praktycznie kompletnie, takiego efektu się nie spodziewałem, ceramizer leży w schowku. Na prawdę polecam ten olej:)
maciej82 - 18-10-2012, 08:20

Koledzy czy taki olej jaki zalał bezwa można zalac do 2.4gdi?
jAZZMAN - 26-11-2012, 12:53

No i się znów rozklepał..... Ręce opadają.
Stan oleju OK (ledwo poniżej max).
Czasem klapie czasem nie...
Czekam na lato i będę wymieniał popychacze. Decyzja ostateczna.

Tyle, co mam do powiedzenia o popychaczach w moim Galancie:

http://filmixxy.pl/13282/...antach?autoplay

Dread87 - 26-11-2012, 22:20

jAZZMAN, niezle:D
Vtec88 - 28-11-2012, 00:51

Ja mam tak samo, jednego dnia cisza az milo, a na drugi dzien strasznie klepie.. tez na wiosne czeka mnie wymiana popychaczy :)
Marcino - 28-11-2012, 08:57

Vtec88 napisał/a:
Ja mam tak samo, jednego dnia cisza az milo, a na drugi dzien strasznie klepie.. tez na wiosne czeka mnie wymiana popychaczy :)


Jak zalewam świeży olej to jest spokój, po 8kkm zaczyna się zachowywać podobnie, raz cyka raz nie, ale nie tak mocno, i da się z tym jeździć:)

malina_drizzt - 28-11-2012, 10:15

Jeżeli po odpaleniu zimnego silnika raz klepie, a raz nie, to najprawdopodobniej uszkodzony jest jeden popychacz.
Wszystko zależy od tego jak ustawi się zawór z uszkodzonym popychaczem po zgaszeniu silnika.
Po prostu sprężyna zaworu naciska na popychacz i wyciska z niego rozgrzany olej i przy następnym odpaleniu popychacz jest pusty.
Jeżeli zawór ustawiony jest tak, że nie naciska na popychacz odpalamy zimny silnik i nie klepie bo napełniony jest olejem i trzyma cisnienie.
Poprawcie mnie jeśli sie mylę. :)

Hugo - 28-11-2012, 11:11

malina_drizzt napisał/a:
Poprawcie mnie jeśli sie mylę.
Ma to nawet sens.
Marcino - 28-11-2012, 11:38

Hugo napisał/a:
malina_drizzt napisał/a:
Poprawcie mnie jeśli sie mylę.
Ma to nawet sens.

Zgadzam się z tą teorią,
Pozdrawiam

m6riano - 28-11-2012, 16:08

Marcino, zalej dobry olej to nawet 12 zrobisz i ci nic nie zaklepie(pod warunkiem że będziesz "trzymał" poziom;-)
Marcino - 28-11-2012, 16:49

Może i tak, kolejnym razem zainwetuje w porzadnuiejszy olej choć nigdy badziewia nie lałem wczesniej był Mobil 1 5W40 albo 5W50, teraz Valvoline SYn POwer 5W40 i nie ma różnicy. Po przejechaniu 8-9tyś zaczyna coś klepać. NA zalanie czeka wynalazek, Addinol 5W40 wiec sie zobaczy. Wymiane zrobie razem z rorządem niedługo,.
Vtec88 - 28-11-2012, 19:19

wczesniej jak wlalem castrola edge 5w40 i zalozylem filtr knechta lub boscha to przejechalem jakies 7 tys bez klepania, a teraz wlalem elf excellium 5w40 i zalozylem jakis najtanszy filt jakies 9zl + przesylka ( jakis taki mini) to ciagle klepie, przejechalem juz jakeis 3 tys i moze kilka dni byla cisza na rozgrzanym silniku, bo na zimnym ciagle klepie. To przez ten filtr ciagle klepie, ze nie ma tego zaworka ? Teraz wymiana filtra moze pomoc czy wymienic przy kolejnej wymianie oleju ?
PABLO998 - 28-11-2012, 19:29

Filtr to po pierwsze, a olej też nie najlepszy. U mnie jak zalełem Elfa to też się rozklepał. Teraz drugi raz już zalałem Motula i tylko na zimnym klepał, na ciepłym była cisza, ale teraz jestem 8 tys. po wymianie i jak narazie jestem w szoku :shock: , bo od jakiegoś czasu nie klepie wcale ani na zimnym, ani na ciepłym ( a już miałem wymieniać popychacze). Teraz spróbuję jednak zalać LM. :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group