[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Opony....... czyli wszystko o oponach
otomo - 26-03-2011, 18:59
Juiceman napisał/a: | No to w takim razie G-gripy będę zamawiać. |
A ja te BF Goodrich sobie jednak odpuszczę.
Z tanich alternatyw zainteresowały mnie Viking Protech II
http://www.netcar.pl/opon...565768,szi.html
Miał ktoś do czynienia?
Opinie mają raczej dobre
http://www.tyretest.com/p...h_ii/index.html
Ciągle myślę o Nokian V i Vredestein Sportrac 3, przy czym bardziej skłaniałbym się ku tym pierwszym, może i właściwości na mokrym nieco gorsze, ale są podobno dużo cichsze i mają mniejsze opory toczenia.
Pozdrawiam
milo - 28-03-2011, 22:46
Zastanawiałem się nad zakupem opon nokian dayton i kelly i padł wybór na kelly hp 205/55/16 słyszałem dobre opinie o tych oponach produkowane są na słoweni
otomo - 29-03-2011, 11:43
A tak w ogóle to kupujecie opony z indeksem szybkości H czy V?
W instrukcji i naklejce przy drzwiach jak byk stoi 205/60 R15 91V.
Powyżej 200 nie jeżdżę, a i nie wiem czy da się tyle z kombi 2.0 wycisnąć.
Czy spokojnie można założyć H ?
Można wtedy zaoszczędzić nawet 50 zł na oponie, poza tym jest większy wybór i lepsza dostępność opon w tym rozmiarze z indeksem H.
A jakie będą minusy? Będzie różnica w zachowaniu auta? Słyszałem też, że za granicą można dostać mandat jeśli indeks jest inny niż powinien być, prawda to?
Pozdrawiam
Torp12 - 29-03-2011, 11:53
Z górki to pojedzie pewnie nawet i z 250 wszystko zalezy od Ciebie:)
Zaoszczedzac mozna na wszystkim pytanie tylko czy warto, szczegolnie na tym co dba o bezpieczenstwo Twoje i Twoich pasazerow. Skoro opona jest do wyzszych predkosci to znaczy ze bedzie bardziej wytrzymala. Ja też bede kupowal opony na lato i biore z wyzszym indeksem (co prawda tych opon co wybralem nie ma z lierka H chyba nawet).
Co do mandatow za granica to nie wiem, ale upierdliwy szwab zawsze moze cos znalezc.
pozdr.
otomo - 29-03-2011, 12:01
Sam skłaniałbym się mimo wszystko ku V, ale...
zamierzałem kupić Nokian V, cena 321 zł/szt, ale z dostępnością może być problem.
Nokian H są po 272 zł, DOT 4410, produkcja fińska i dostępne od ręki.
V może w końcu dostanę, ale jak się okaże, że są np. z 2009 i Made in Russia to nie wiem czy nie lepiej jednak wziąć H.
No i za 272 zł to z indeksem V nie wiem czy Fuldy kupię...
Pozdrawiam
Juiceman - 29-03-2011, 12:55
Ja z rezygnowałem z G-GRIP'a i zakupiłem Michelin ENERGY SAVER minus taki że 195/65, natomiast plusem okazała się cena 234zł/szt. gdzie 205/60 jest w cenie ~350zł.
mlun - 29-03-2011, 12:55
A te made in Russia to gryzą?
otomo - 29-03-2011, 13:05
mlun napisał/a: | A te made in Russia to gryzą? |
Gryźć pewnie nie gryzą... ale ja tam wolałbym fińskie.
Nokiany w niektórych testach wypadały świetnie, w niektórych mocno tak sobie. Może miejsce produkcji miało na to jakiś wpływ? To samo dotyczy zresztą opon innych producentów.
Pozdrawiam
mlun - 29-03-2011, 13:19
Mam w drugim aucie zimowe nokiany. Dwa sezony przelatałem i nie widzę nic nie niepokojącego a też produkcja u towarzyszy:)
m6riano - 29-03-2011, 16:44
otomo napisał/a: | A tak w ogóle to kupujecie opony z indeksem szybkości H czy V?
W instrukcji i naklejce przy drzwiach jak byk stoi 205/60 R15 91V.
Powyżej 200 nie jeżdżę, a i nie wiem czy da się tyle z kombi 2.0 wycisnąć.
Czy spokojnie można założyć H ?
Można wtedy zaoszczędzić nawet 50 zł na oponie, poza tym jest większy wybór i lepsza dostępność opon w tym rozmiarze z indeksem H.
A jakie będą minusy? Będzie różnica w zachowaniu auta? Słyszałem też, że za granicą można dostać mandat jeśli indeks jest inny niż powinien być, prawda to?
Pozdrawiam |
Indeksy prędkości
Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.
* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h
Indeksy nośności
Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji auta.
*
50 - 190 kg / na oponę
*
51 – 195 kg / na oponę
*
52 – 200 kg / na oponę
*
53 – 206 kg / na oponę
*
54 – 212 kg / na oponę
*
55 – 218 kg / na oponę
*
56 – 224 kg / na oponę
*
57 – 230 kg / na oponę
*
58 – 236 kg / na oponę
*
59 – 243 kg / na oponę
*
60 – 250 kg / na oponę
*
61 – 257 kg / na oponę
*
62 - 265 kg / na oponę
*
63 - 272 kg / na oponę
*
64 - 280 kg / na oponę
*
65 - 290 kg / na oponę
*
66 - 300 kg / na oponę
*
67 - 307 kg / na oponę
*
68 - 315 kg / na oponę
*
69 - 325 kg / na oponę
*
70 - 335 kg / na oponę
*
71 - 345 kg / na oponę
*
72 - 355 kg / na oponę
*
73 - 365 kg / na oponę
*
74 - 375 kg / na oponę
*
75 - 387 kg / na oponę
*
76 - 400 kg / na oponę
*
77 - 412 kg / na oponę
*
78 - 425 kg / na oponę
*
79 - 437 kg / na oponę
*
80 - 450 kg / na oponę
*
81 - 462 kg / na oponę
*
82 - 475 kg / na oponę
*
83 - 487 kg / na oponę
*
84 - 500 kg / na oponę
*
85 - 515 kg / na oponę
*
86 - 530 kg / na oponę
*
87 - 545 kg / na oponę
*
88 - 560 kg / na oponę
*
89 - 580 kg / na oponę
*
90 - 600 kg / na oponę
*
91 - 615 kg / na oponę
*
92 - 630 kg / na oponę
*
93 - 650 kg / na oponę
*
94 - 670 kg / na oponę
*
95 - 690 kg / na oponę
*
96 - 710 kg / na oponę
*
97 - 730 kg / na oponę
*
98 - 750 kg / na oponę
*
99 - 775 kg / na oponę
ps. jak latasz często po autostradach więcej niż 2 paki to bierz "fałke"...;-)
czekoladka_1981 - 29-03-2011, 18:10
Juiceman napisał/a: | Michelin ENERGY SAVER minus taki że 195/65, natomiast plusem okazała się cena 234zł/szt. gdzie 205/60 jest w cenie ~350zł. |
195/65/15" to plus cena , plus minimalny komfort , plus większa śr. koła o 7,5mm , plus mniejsze opory powietrza , plus lepiej prowadzi się w koleinach...
otomo - 30-03-2011, 15:56
m6riano napisał/a: |
ps. jak latasz często po autostradach więcej niż 2 paki to bierz "fałke"...;-) |
W ogóle nie jeżdżę z takimi szybkościami! Nawet nie sprawdzałem, czy ponad 200 pójdzie, bo i w sumie to nie bardzo mam gdzie...
Zimówki mam H, bo w tym rozmiarze V nie idzie dostać, ale w zimie to nie problem.
Okazuje się, że i z dostępnością letnich opon 205/60 R15 z indeksem V może być problem.
Są w sklepach jedynie 'wirtualnie'.
Nawet bym się zdecydował na Nokian V za te 'parę' zł więcej, problem w tym, że ich po prostu chyba nie idzie w tym momencie dostać! Gdzie nie pytam, tam brak.
Z Vredestein Sportrac 3, które rozważałem jako alternatywę - to samo.
Przy czym te z kolei z indeksem H w tym rozmiarze w ogóle nie występują, zdaje się.
Z opon z indeksem V to dostanę np. Klebera, BF Goodrich, albo jakieś chińskie badziewie.
Nokian to raczej inna liga. Nawet z indeksem H.
Zapomniałbym, z V-ek są jeszcze dostępne Michelin Energy Saver. Za 374 zł/szt.
No to też podziękuję...
Pozdrawiam
m6riano - 30-03-2011, 16:26
Jak ostatnio zjeździłem z 10 wulkanizacji z używkami to większość 205/55/16 miały 91v.
Wniosek: bierz używki.
Ceny w Wawie wahają sie od 85zł do 150 zł/szt.
tomo85 - 30-03-2011, 18:19
Pierwszy raz kupiłem używki 4 tygodnie temu i na razie jest super.
Nietypowy rozmiar 205 50 17 i na pewno są wygodniejsze od 45-ek.
Kupiłem za 600zł Goodyear Exell. z 2009 z bieżnikiem ok. 6mm przed zakupem
oczywiście przejrzałem je na wylot
pozd
malina_drizzt - 01-04-2011, 00:11
Co polecacie w rozmiarze 205/60/15 z indeksem V na lato?
Cena 1000zł-1200zł za komplet, ale jeśli warto to może być więcej?
Obecnie mam bridgestone er300 mocno zużyte, jak dla mnie głośne i mało komfortowe czuć i słychać każdą nierówność na drodze, nie wiem na ile jest to wina ich wieku i zużycia, jedyne co mogę powiedzieć dobrego to świetnie trzymają w zakrętach.
Szukam czegoś bardziej komfortowego, miesięcznie robię 1000-2000 km głównie w trasie po drogach średniej i złej jakości jak to w Polsce.
|
|
|