To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

mszolc - 22-05-2015, 14:40

Dzięki Robercie za odpowiedź.
Problem w tym, że chyba niedokładnie napisałem o co mi chodzi.
Klima 'załącza się', czyli po wciśnięciu przycisku na panelu sprzęgło łapie i sprężarka się kręci.
Czyli wygląda, że ciśnienie jest ok (a przynajmniej na tyle wysokie, że czujnik na osuszaczu nie rozłącza obwodu).
Co zresztą mnie dziwi, bo skoro widzę, że cieknie spod czujnika temperatury sprężarki olej, to tym bardziej spodziewałbym się, że czynnik poleciał już dawno temu...
A kiedy wcisnąłem wentylek H (przy wyłączonej klimie, już kolejnego dnia) to trysnął R134 (kiedyś miałem nieszczelność w układzie to po wciśnięciu wentylka syknęły tylko resztki gazu).
Więc wygląda mi na to, że ducha wyzionął zawór rozprężny bo klima kompletnie nie chłodzi. I to musiał zostać otwarty, bo pewnie gdyby się zaciął w pozycji zamkniętej to wywaliłby zawór na na sprężarce, a tego nie było (poza strużką bezbarwnego i bezwonnego oleju brak innych śladów czynnika).
No i pytanie co z tym czujnikiem temperatury? Czy to jest jakoś wklejone w obudowę sprężarki?

robertdg - 22-05-2015, 18:28

mszolc napisał/a:
No i pytanie co z tym czujnikiem temperatury? Czy to jest jakoś wklejone w obudowę sprężarki?
http://www.ebay.com/itm/N...h-/351046799061
Wygląda, że zabezpieczone jest pierścieniem rozpręznym

Hugo - 23-05-2015, 20:35

robertdg,
mszolc napisał/a:
Kiedyś (przy przeglądzie/czyszczeniu sprężarki) ściągnąłem zabezpieczający go pierścień segera, ale czujnik trzymał nadal

sierars1 - 30-05-2015, 23:50

Witam
Po odebraniu samochodu z warsztatu zauważyłem że coś nie chodzi klima to znaczy ustawione mam na auto non stop zawsze pali się eco i gwiazdka i po odpowiednim załapaniu temp. silnika wentylator podnosi obroty albo żeby schłodzić kabinę lub zagrzać w zależności od ustawionej temp. a dziś jadąc po trasie ustawiłem 24 stopnie, dodam że była 3 rano a wentylator ani drgnie dopiero jak dałem na 32 dopiero się ruszył ale temperatura nie była taka jak powinna to samo jak zmieniłem na 17 stopni to leciało ledwie co chłodne powietrze co może być tego przyczyną, dodam że mechanik robił pod samochodem zawieche nic od góry tak mi się wydaje bo nie byłem przy tym no chyba że odłączał akumulator ale to chyba nie ma wpływu na klimę

Witek vel Mysza - 07-06-2015, 14:53

Podłączę się. Coś nie tak z moim klimatronikiem. Po nastawieniu 17,5 stopnia pięknie wychładza auto, po czym nastawiam na 'auto' 25 stopni a toto nadal wieje lodem. Dopiero jak dam max, to wtedy zaczyna grzać... Jakiś reset? Test elementów wykonawczych? Kody błędów? Bo może jakiś silniczek szwankuje lub przycina się klapa?
sierars1 - 07-06-2015, 14:56

No nic u siebie dowiedziałem się juz że chlodnica klimy padnięta ale czy ustawiajac na temp. 23-24 kiedy na zewnatrz jest 17 nie powinno leciec cieple powietrze z nawiewów i oczywiscie predkosc wentylatora nie powinna wzrosnąc ?
Witek vel Mysza - 07-06-2015, 15:07

Prędkość wentylatora nawiewu powinna wzrosnąć by układ osiągnął zadaną temperaturę, potem wiatrak powinien zwolnić do najmniejszych obrotów pozwalających utrzymać tę temperaturę.
sierars1 - 07-06-2015, 15:18

No właśnie a u mnie wzrasta tylko jak dam pow. 30stopni moze jakiś reset jest potrzebny.
Jeśli takowy można zrobic ?

Havoc - 16-06-2015, 13:59

Panowie, a u mnie taki głupi problem, że klimatyzacja działa bardzo dobrze, chłodzi szybko itd, ale podczas jazdy gdy ją załączam to obciążenie zmienia się tak bardzo, że odczucie równa się z gwałtownym naciśnieciem i odpuszczeniem po chwili hamulca, a do tego dochodzi spod maski głośne stuknięcie jak młotem w żeliwo. Na co zwrócić uwagę (no chyba że to normalne, bo nigdy klimy w aucie nie miałem), sprężarka, czy może reszta układu, koło, paski czy coś?
Shockwave - 16-06-2015, 14:30

W galancie dosyć głośno działa elektromagnes w sprężarce, u mnie i u wielu innych tez słychać jak sprężarka sie uruchamia bądź wyłącza. Wiec zdaje się ze ten dźwięk jest normalny ;)
Jak uruchomię klimatyzacje tez odczuwam spadek mocy ale nie duży, nie szarpie samochodem ani nic z tych rzeczy lecz jest to wyczuwalne ze doszło jakieś dodatkowe obciążenie. Ale taka sytuacja jaka Ty opisujesz nie jest normalna i jeśli spadek mocy jest az tak spory to trzeba przyjrzeć się sprężarce

KsiadzRobak - 16-06-2015, 15:48

Havoc napisał/a:
do tego dochodzi spod maski głośne stuknięcie jak młotem w żeliwo
sprawdź czy nie rozpadło się sprzęgło - taki krążek z 3-ma gumkami odciągającymi - one lubią się rozpaść i wtedy sprzęgiełko lata luźno
bialyjayz - 16-06-2015, 17:17

Shockwave napisał/a:

Jak uruchomię klimatyzacje tez odczuwam spadek mocy ale nie duży, nie szarpie samochodem ani nic z tych rzeczy lecz jest to wyczuwalne ze doszło jakieś dodatkowe obciążenie. Ale taka sytuacja jaka Ty opisujesz nie jest normalna i jeśli spadek mocy jest az tak spory to trzeba przyjrzeć się sprężarce

u mnie np. gdy klima chłodzi na maksa obciążenie/spadek mocy można by porównać do jazdy z autem we 3-4 osoby czyli ok 300kg :)
to chyba się mieści w normie ......
co do sprawności u mnie na wylocie 6.9stopnia :) także zimaaaa :P

Havoc - 18-06-2015, 13:41

Jak zlokalizować to sprzęgiełko? Zerknąłem pobieżnie na schematy ale nie mogę się dopatrzeć niczego na tyle żeby to później pod maską rozpoznac.
KsiadzRobak - 18-06-2015, 15:11

tak to wygląda:

wraz z kołem pasowym sprężarki
sprzęgło jest z tymi 3-ma gumkami

Havoc - 18-06-2015, 16:05

No i wszystko jasne, dzięki :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group