To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wymiana rozrządu

sylmak - 15-11-2015, 16:09

Mój Misiek to 1.6 GLX rok 1998 silnik benzynowy 4G92 i tu pytanie
- cz taki zestaw będzie o.k. http://allegro.pl/komplet...5566632852.html
- czy trzeba wymieniać uszczelniacz wałka rozrządu i wałka korbowego jeśli tak to jakie maja wymiar ewentualnie jakieś linki na allegro ponieważ ja znalazłem coś takiego http://allegro.pl/mitsubi...5786252232.html

mikolajj92 - 17-03-2016, 19:57
Temat postu: Mitsubishi Carisma 1.6 16v 4g92 wymiana rozrządu
witam , jutro chcę wymienić rozrząd w mojej carismie 1.6 16v 4g92 97 r , jeśli ktoś z was wymieniał rozrząd proszę o krótką wskazówke w punktach co pokolei robić żeby niczego nie przeoczyć ponieważ nie mogę znaleźć instrukcji kogoś w necie do carismy tylko są do innych aut, co odkręcić itd , sam nie będe tego robić ale chce żeby ktoś mi podał dużo wskazówek pokolei będe wdzieczny pozdrawiam:)
plecho1 - 17-03-2016, 20:18

http://www.akbi.pl/mp/pdf...ohc_rozrzad.pdf

Jest trochę zabawy z wyjęciem mocowania poduszki, ja ją wyjmowałem po maksymalnym podniesieniu silnika na lewarku.

mikolajj92 - 17-03-2016, 21:05

a moglbys mi przyblizyc co trzeba po kolei zrobic swoim doswiadczeniem przy wymianie? mniej więcej , widziałem już ten schemat co mi wyslales
plecho1 - 17-03-2016, 21:21

W sumie wszystko robiłem jak jest opisane po kolei na tym schemacie tylko przy odkręcaniu śruby mocującej koło pasowe wału korbowego wał blokowałem poprzez wrzucenie 5 biegu i wciśnięcie hamulca do oporu, przy dokręcaniu tak samo.
robertdg - 17-03-2016, 21:21

KOmplet dobrych kluczy, lewarek, kobyłka trochę umiejętości i cierpliwości.
Sciagssz koło, zabezpieczasz auto na kobylce, sciagasz oslone boczna nadkola, demontujesz paski osprzętu, luzujesz kolo pasowe (najlepiej kluczem udarowym). Podpierasz silnik na lewarku ala żabka, najlepiej pod mise podlozyc kawalek deski aby jej nie wgniesc, luzujesz mocowanie bioczne silnika (poduszke), odkrecasz calkowicie kontrolujac jednoczesnie lewarkiem aby silnik nie napieral zbytnio w gore czy w dół, demontujesz poduszke.
Demontujesz górną oslone rozrzadu, ustawiasz cechy rozrządu w zgodnosci
kolo pasowe ma wskazywac znacznik T na obudowie, walek rozrządu ma sie pokrywać z markerem na glowicy.
Odkrecasz calkowicei kolo pasowe i dolną oslone rozrządu.
Zmieniasz rozrząd i skrecasz wszystko w kolejnosci odwrotnej do demontazu zwracajac uwage na fak aby srubki wracaly na swoje miejsce wzgledme dlugosci.
Wszelkei śruby i nakretki dokrecac zgodnie z inormacją zawarta w manualu

mikolajj92 - 18-03-2016, 16:43

A płyn chłodniczy trzeba wylać ?
apg2312 - 18-03-2016, 17:32

Przy wymianie rozrządu dobrym pomysłem jest wymiana także pompy wody. Nawet, jeśli stara pompa jest dobra, nic nie hałasuje i nie cieknie, to po założeniu nowego paska nie masz możliwości naciągnięcia go idealnie z taką samą siłą jak starego. Więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowy pasek załatwi starą pompę.
Wiem, bo właśnie to przerabiałem - wymieniony rozrząd, a po 2 czy 3 tygodniach rozbieranie na nowo, i wymiana pompy wody.
A wtedy owszem, jeśli demontujesz pompę, to płyn chłodniczy i tak się wyleje, więc warto wcześniej spuścić, ile się da.
Jeśli pompy wody nie będziesz wymieniał, to płynu chłodzącego nie musisz spuszczać. Ale IMHO i tak warto go wymienić na nowy.

mikolajj92 - 19-03-2016, 00:12

Wymieniam pompę tez , zatrzymałem sie dziś na odkręcaniu wału korbowego , nie mam klucza do podtrzymania improwizowałem w inny sposób lecz nie dałem rady odkręcić nawet przez przedłużki na grzechotce , grzechotka sie ugięła , musi być albo podgrzane palnikiem udarem odkręcone bo niechce puścić ..;/
plecho1 - 19-03-2016, 06:53

Nic nie podgrzewać, dobry klucz lub udar i powinno puścić, gwint oczywiście prawy. Ja odkręcałem z metrową przedłużką :)
ross - 19-03-2016, 21:40

W mojej Cari pod kołem zamachowym jest okienko które odkręciłem przez nie zablokowałem silnik aby odkręcić śrubę koła pasowego i wystarczyło szarpnąć dobrym kluczem z niewielką przedłużką.
mikolajj92 - 20-03-2016, 01:04

Zrobione !;) cały dzień do 22 sie męczyliśmy , śruby podgrzane i puściły a śruba od wału korbowego odkręcona poprzez wkręcenie Ala gwintu od swiecy własnej roboty w pierwszy cylinder taka blokada i poszło , ogólnie to bardzo mało miejsca i uporczywy problem z tym ciagle żeby coś odkręcić , silnik ciagle pod gore albo dół i tak w kółko ale oficjalnie zakończona wymiana powodzeniem carisma chodzi ładnie pasek mitsuboshi pompa gmb japan i napinacz coś podobnego , przy okazji kupiłem i wymieniłem pasek od pompy wspomagania i klimy firmy gates i pasek od alternatora dayco , opłacało sie zrobić to samemu ale trzeba mieć stalowe nerwy i smykałkę do mechaniki 😀 Pozdro
plecho1 - 20-03-2016, 08:26

Wcale tak źle nie jest, są autka gdzie jest sporo gorzej :)
wojak79 - 31-07-2016, 14:25

Zbliża mi się wymiana rozrządu w Cari 1.8 GDI więc poczytałem troche opinii o paskach Mitsuboshi, Gates, SUN, con... itd.
Najbardziej polecanym paskiem wydaje się być Mitsuboshi, ale od daty tamtych postów minął dłuższy okres czasu.

Jak to wygląda na dzień dzisiejszy? Dalej przoduje Mitsuboshi pod względem jakości? Ktoś ma świeżą wiedze i doradzi komu zaufać aby nie wbić się na minę?

Saqu - 03-08-2016, 19:50

zazwyczaj montuję zestawy contiego i póki co nie miałem z nimi problemów ;)
tylko zestawy nie były z internetu bo na allegro często sprzedawane są przeterminowane lub bliskie terminowi przez co mogą być problemy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group