[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia
asec69 - 03-06-2013, 20:58
Próbowałem dzisiaj wkręcić nowy wahacz prosty przedni, i poległem. Jak nie mogę ustawić widelca, aby śruba trafić, to znów nie mogłem skręcić wahacza, aby śrubę przeciągnąć na końcu wahacza. Myślę, że jakbym montował na kanale poszłoby lepiej, a tak poległe. Maktoś skuteczny patent na montaż tego wahacza bez kanału?
fabryka24 - 03-06-2013, 21:08
Witam ,a nie zakładasz czasem ,prawego na lewą stronę,lub lewego na prawą , proste wahacze w galancie nie są takie same , ja montowałem u siebie ,bez kanału i nie było najmniejszego problemu ,sprawdz czy masz odpowiedni wahacz
asec69 - 04-06-2013, 00:53
Wymieniam wahacz prawy (od strony pasażera) firmy CTR. Zakupiłem wahacz na aukcji allegro u sprzedawcy o nicky JMC, który ma dużo części do galanta, więc chyba nie ma pomyłki. N chyba, że widelec został źle zamontowany przy zakładaniu amorów, ale tego ja nie robiłem, więc nie wiem sam.
Ps, Jak odróżnić wahacz prawy od lewego? Być może sprzedający pomylił przesyłkę?
polaff - 04-06-2013, 05:28
asec69, zobacz czy tuleja metalowo gumowa do której mocujesz "widelec" w obydwu wahaczach jest pod takim samym kontem. to porównanie wyjaśni czy masz taki sam wahacz.
asec69 - 04-06-2013, 20:25
Tak jak przypuszczałem, amortyzator podczas montażu został o ok. 3-4 milimetry przesuniety w osi montażu i stąd problemy w zamontowaniu wahacza.
Szafiq - 10-06-2013, 13:04
A ja mam pytanie co do zawieszenia tylnego.Od długiego czasu coś stuka z tyłu,zazwyczaj jak ruszam albo jak jadę po dołkach(nie ciągle) Postanowiłem coś z tym zrobić i teraz pytanie co zazwyczaj ma takie objawy? Wydaje mi się,że to są wahacze wleczone skoro stuka przy ruszaniu. Jakieś doświadczenia?
arturj123 - 10-06-2013, 15:21
Zazwyczaj stukają łączniki stabilizatora.
Szafiq - 10-06-2013, 15:38
arturj123 napisał/a: | Zazwyczaj stukają łączniki stabilizatora. |
wymieniałem więc odpada, dalej twierdze że to tuleje
Tomasz87 - 10-06-2013, 22:55
ja ostatnio zauważyłem inną ciekawą przypadłość na tylnej osi... lewa strona...
Czasam po jeździe widać, że tylne koło lewe chowa mi się głębiej w nadkole - zazwyczaj wtedy słyszę w trakcie jazdy delikatny metaliczny dźwięk z tamtego rejonu samochodu...
Postawiłbym na złamaną sprężynę, choć nie widać by tak było - no i najciekawsze, że to dzieje się tylko czasami.
O co chodzi? Ma ktoś pomysł?
Fragu - 21-06-2013, 18:17
Delikatne skrzypienie w przednim zawieszeniu podczas kręcenia kierownicą - na postoju to.... ?
czerwony88 - 21-06-2013, 18:37
Cytat: | Delikatne skrzypienie w przednim zawieszeniu podczas kręcenia kierownicą - na postoju to.... ? |
prawdopodobnie sworzeń wahacza dolnego prostego.
Tomasz87 - 24-06-2013, 22:51
czerwony88 napisał/a: | Cytat: | Delikatne skrzypienie w przednim zawieszeniu podczas kręcenia kierownicą - na postoju to.... ? |
prawdopodobnie sworzeń wahacza dolnego prostego. |
Panowie? Nie do mnie pytanie, tak? Jakoś pogubiłem się w wątku...
Mówię o tyle...
arturj123 - 25-06-2013, 09:54
Kolego odnośnie tyłu:
Najczęściej uszkadzające się elementy z tyłu:
- łącznik stabilizatora [1] - często trzeba ciąć, bo nie łatwo odkręcić jeśli oryginał. Nowy ok.40zł
- wahacz dolny prosty [8] - ten sworzeń może mieć luz. Najlepiej wymienić cały wahacz (ok.100zł), ewentualnie regenerować (do wymiany sworzeń i tuleja np. na poliuretan) - niestety musisz się liczyć z dodatkowym kosztem wymiany śruby mimośrodowej [7](ok.40 zł), bo zazwyczaj nie da się jej odkręcić.
Rzadko zdarza się, że stuka na którejś tulei, zazwyczaj "są" ale często sparciałe lecz nie powodują stukania.
Może to też być stukanie stąd:
- odbój amortyzatora, pęknięta sprężyna.
Jeśli uważasz, że jakoś nienaturalnie ułożone koło - prawdopodobnie jest to wina sparciałych tulei, i to nie jednego wahacza...Może się okazać, że jest tak:
Oczywiście może być tak, że będzie to zupełnie coś innego, a niestety wszystko najlepiej odkręcić i sprawdzając wizualnie jak to wygląda.
bluecard88 - 29-06-2013, 14:35
panowie, mam standardowo problem z moim galem , otóż przednie zawieszenie ,a dokładniej lewa strona skrzypi jak stare drzwi (dosłownie). Przy każdym ruchu zawieszenia:
-przy lekkich ruchach kierownicą , nawet podczas jazdy (przy mocnym kręceniu nie słychać )
-na dziurach
-przy zmianie biegów na wyzsze a dokladniej przy wciskaniu i puszczania sprzęgła( przod unosi sie i opada)
-przy hamowaniu
Więc dosłownie cały czas i przy każdym manewrze. Jeśli auto postoi pare godzin to przez pierwsze 200-300 metrow cisza, ale gdy popada to wcale dzwięki nie ustępują. Myślałem o amorkach bo z przodu nie wymienione, ale nie jestem pewien.
Nowe części z przodu:
-końcówki i drążki kierownicze
-sworznie górnych wahaczy
-proste dolne ( co prawda tanie ,ale gumy całę i przebieg około 10.000-15.000 km)
-łączniki stabilizatorów ,ale już 40 tyś temu
Miałem być dziś u mechanika ,ale się plany zmieniły ,wieć może coś sie tutaj dowiem
arturj123 - 29-06-2013, 15:00
Takie skrzypienie zazwyczaj daje dolny prosty. Może smar wyleciał (albo mało było) we sworzniu.
|
|
|