To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Lancer CB4A mój drugi japończyk

j-rules - 26-12-2010, 10:52

Cytat:
Nie wiem tylko w jaki sposób alternator adaptuje się do zapotrzebowania instalacji elektrycznej, w końcu zasprzęglony jest na stałe, a biegów różnych też nie może sobie wybierać (aby zwiększać obciążenie). Niby jestem po części elektrykiem, ale nie kumam tego:]

Ja tez dokladnie nie kumam, ale... U mnie z nieco za luznym paskiem alltka, na zimno wystepuje często cos takiego:
odpalam auto i jest okej. No, ale ze zima to zalączam podgrzewanie szyby i lusterek, nadmuch, radio tez zeby cos gralo.... i nagle pasek zacyzna piszczec, swiatla lekko przygasaja itp - wiec jakas zaleznosc jest. Po chwili pasek przestaje sie drzec i jest okej.

idas - 28-12-2010, 21:40

Nie wiem jak to jest jednak trochę niemożliwe wydają mi się różnice w spalaniu sięgające 1,5l/100 wynikające ze wzmożonej pracy alternatora. Alternator powiedzmy że daje 80A przy napięciu powiedzmy 14,4V zatem zabiera silnikowi P=14,4*80 W mocy. Dokładniej 1152W czyli 1,15kW co przekłada się dalej na jakieś 1,5KM. I jak teraz wytłumaczyć różnicę w spalaniu przy nowym i starym aku?
j-rules jak pasek się u Ciebie drze to weź coś z tym zrób:] Chociażby spróbuj naciągnąć, jeśli już nie chcesz kupować:) takie rzeczy się dziać nie powinny:]
P.S. jednocześnie odkryliśmy nowy sposób taniego tuningu:] odłączamy altek i mamy 1,5 konia więcej!:D
mkm co do termostatów to jeśli kupowałeś wg. VINu to zawsze powinieneś mieć odpowiednią temperaturę, tymczasem ja miałem termostat z za niską. Dziwne jest jednak że na całkowicie wyjętym termo nie wzrosło Ci spalanie. Przecież silnik musiał być permanentnie niedogrzany. Temperatura była prawidłowa (chociażby wg. wskaźnika)??? Wszędzie gdzie czytałem (różne fora motoryzacyjne) piszą iż podczas problemów z termostatem spalanie wzrasta.

idas - 10-01-2011, 19:49

Jako że miśkowi stuknęło już 271 tysięcy km i jest to już nawet nieco po rozsądnym przebiegu olejowym przyszła pora na wymianę oleju. Oto co zaserwowałem mojemu lancowi:

Filtr oleju firmy VASCO (dobry?) pięknie się będzie komponował z rudym kolektorem wydechowym 8) 8)
Teraz mam pytanie, na płukance jest napisane że te 300 ml wystarcza na maks 6 litrów oleju, czy mogę zatem użyć 200ml na płukanie silnika teraz i te 100 zostawić na kolejną wymianę? Czy trzeba wlać całość (w lancu jest 3,7litra oliwy).
Dodatkowo wczoraj zdemontowałem aparat zapłonowy, porządnie w środku wyczyściłem i wysuszyłem po czym poprawiłem fabryczne uszczelnienia silikonem wysokotemperaturowym. Ot profilaktycznie;-)

j-rules - 10-01-2011, 20:15

zestaw ładny kolorystycznie :P ile taki olejek kosztuje?
idas - 10-01-2011, 20:26

Cytat:
zestaw ładny kolorystycznie :P

Prawda? :mrgreen: Olej 104zł (5litrów!!!:-)), filtr 16zł, płukanka 20zł.

robertdg - 10-01-2011, 21:17

idas napisał/a:
Filtr oleju firmy VASCO (dobry?)
Firma działa od kilku lat, coś na miare denckermann
idas napisał/a:
na płukance jest napisane że te 300 ml wystarcza na maks 6 litrów oleju, czy mogę zatem użyć 200ml na płukanie silnika teraz i te 100 zostawić na kolejną wymianę?
koniecznie ;-)
rosomak1983 - 10-01-2011, 21:45

idas, ,ładny zestawik choc tu na forum psioczyli na motula ze to juz nie to co kiedyś. Niemniej napewno bedzie dobry. :)
rosomak1983 - 11-01-2011, 01:12

PS czemu juz nie total ???
idas - 11-01-2011, 09:37

rosomak1983 napisał/a:
PS czemu juz nie total ???

Bo miał tu przeciwników;) Motul raczej nie ma złych opinii na tym forum (Piotrek gdzie to psioczenie bo nie widziałem), poza tym chciałem coś z końcówką 40 a nie 30, bo teoretycznie lepiej chroni przy dużych prędkościach obrotowych. Poza tym Motul to full syntetyk, a total to hydrokrak.
Przy okazji mam do oddania po kosztach przesyłki (lub odbiór osobisty) 1,3 litra total quartz future 9000 5W30:-) Jak ktoś chętny to pisać na PW mi się już do niczego nie przyda.
robertdg napisał/a:
koniecznie ;-)

tak więc zrobię;-) Dzięki za radę Robert

rosomak1983 - 11-01-2011, 21:55

idas napisał/a:
1,3 litra total quartz future 9000 5W30:-)

to trzymaj dla mnie ja leje 5W30 do clipera. :)

PS przeciez total robi tez 5w40 :wink:

idas - 11-01-2011, 22:00

rosomak1983 napisał/a:
PS przeciez total robi tez 5w40 :wink:

Ale nie robi full syntetyków;-) poza tym 5W40 z totala kosztuje grosze, a to mnie jakoś nie zachęca (dziwne :roll: )

rosomak1983 napisał/a:
to trzymaj dla mnie ja leje 5W30 do clipera. :)

Spoko, olej jest Twój!:)

idas - 17-01-2011, 10:26

Ok silnik został wypłukany płukanką liquiMoly, po czym podniosłem przód auta na podnośniku i spuściłem stary olej. Zdziwiło mnie jednak to iż z nowego baniaczka wlałem zaledwie 3,2-3,3l oleju i na miarce było delikatnie powyżej maksymalnego stanu?! Pojemność układu to 3,8l razem z filtrem oleju (ile tam wchodzi?), nie zalewałem dopóki nie przestało kapać z miski (stał chyba z godzinę na podnośniku). Po przejażdżce i zapewne napełnieniu filtra oleju wskazania na miarce są idealnie na maks. Zastanawia mnie jednak gdzie zostało to 400ml oleju, chyba że manual kłamie;)
Na razie za wiele nie pojeździłem, ale zauważyć można bardziej "miękką" pracę silnika. Chodzi jakby ciszej i spokojniej, różnicy w przyspieszaniu czy samej jeździe nie zauważam;-)

rosomak1983 - 17-01-2011, 10:39

idas napisał/a:
3,2-3,3l oleju i na miarce było delikatnie powyżej maksymalnego stanu?! Pojemność układu to 3,8l razem z filtrem oleju (ile tam wchodzi?), nie zalewałem dopóki nie przestało kapać z miski (stał chyba z godzinę na podnośniku). Po przejażdżce i zapewne napełnieniu filtra oleju wskazania na miarce są idealnie na maks. Zastanawia mnie jednak gdzie zostało to 400ml oleju, chyba że manual kłamie;)

nie przejmuj sie u mnie to samo ,mowa o starym 4g92 , w eclipse tez weszło mniej niz miało :P a wszystko robione z najwieksza starannoscia...

robertdg - 17-01-2011, 11:07

Mnie to zastanawia, dlaczego występują u niektórych problemy z pojemnością miski olejowej, zakładając, że nie jest ona uszkodzona, bagnet sprawny, etc., u mnie do samochodu zawsze wchodzi przepisowa ilość oleju oczywiście nie przekraczajac stanu.
Wywnioskowałem że problem może tkwić w samej technice wymiany oleju, ja np stosuje filterki z zaworkiem zwrotnym, głownie Knechta, rzecz polega na tym, że odkrecamy korek pokrywy (do uzupelniania oleju), wysuwamy bagnet, odkrecamy korek miski olejowej, spuszczamy olej do "ciężkiej kropli" (kiedy już bardzo leniwo skapuje), zakrecamy korek, odkrecamy filtr oleju, zakrecamy nowy, uzupelniamy olej i co :?: To nasz bład, bo filter z zaworkiem zwrotnym utrzymuje olej w magistrali olejowej. Może w tym tkwi problem :?:

idas - 17-01-2011, 11:57

Tylko, że ja wykręciłem stary filtr podczas spuszczania oleju (nie dopiero po zamknięciu miski olejowej), tak że nic tam nie powinien trzymać;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group