To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - SPIDER'Q50

SPIDER-ek - 11-06-2017, 12:36

Marcin dokładnie, pousuwane wszystkie elementy to muszą kopcić.
U mnie to rura wydechowa wewnątrz ma tylko lekkie zabrudzenia i prawie jak z fabryki a nie czyściłem jej. Więc suma sumarum nie jest tak źle jak większość myśli.

Taka polemika nie ma sensu wg mnie względem nowych diesli.

Owczar - 11-06-2017, 15:21

Ale dyskusja właśnie odnosi się głównie do używanych. I czy za 200 tys jak Dpf padnie, kolejny właściciel kupi nowy czy po prostu usunie ten Dpf ;)
deejay - 11-06-2017, 22:17

SPIDER-ek napisał/a:
Marcin dokładnie, pousuwane wszystkie elementy to muszą kopcić.
U mnie to rura wydechowa wewnątrz ma tylko lekkie zabrudzenia i prawie jak z fabryki a nie czyściłem jej. Więc suma sumarum nie jest tak źle jak większość myśli.


Tak przeglądając dzisiaj forum i czytając temat , dla przykładu dzisiaj cyknąłem fotkę swojego wydechu , oczywiście Diesel z DPF-em , przebieg 250 tyś i tłumik końcowy prawie idealnie czysty , nic nie myte i czyszczone specjalnie do fotki .


SPIDER-ek - 11-06-2017, 23:33

Tutaj filmik z testu białej chusteczki;)

https://youtu.be/V5TB2LJAI74

Bartek u Ciebie rura czysta jak pewnie całe auto ;)

Hugo - 12-06-2017, 21:51

SPIDER-ek, toś zrobił porównanie nowego dizla ze starym, olejożernym z natury golfem 1,6 benzyna :? W moim Galu z przebiegiem 171 000 km końcówka wydechu i rura wewnątrz wygląda tak jak w aucie deejay-a, a żadnych katalizatorów, dpf-ów i klapek w dolocie nie muszę usuwać :wink:
SPIDER-ek - 12-06-2017, 22:17

Przecież Golf też dobrze wypadł więc nie wiem w czym problem ? Lekkie zabrudzenia nic nie oznacza przy takim przebiegu.
Test pokazywał tylko dieslea a golf był tylko dodatkiem na marginesie. Galanta nie miałem pod ręką do testów.
Bartek też ma gruby przebieg i nic nie wycinał a rura czysta, więc sam widzisz

SPIDER-ek - 18-06-2017, 09:09

Wyjazdowy weekend umożliwił wykonanie kilku filmików z poziomu głośności zmierzonej sonometrem.
Co prawda nie były idealne warunki bo było po deszczu i asfalt był albo mokry albo już lekko suchy. Dodatkowo wiał wiatr. No ale trudno nigdy nie jest idealnie.

Pomiar w garażu po odpaleniu na wolnych obrotach: 47,7dB
https://youtu.be/ihZ5nBHWMEI

Pomiar wewnątrz po trasie rozgrzany na wolnych obrotach: 48,3dB
https://youtu.be/vnjWuseoWe4

Pomiar wewnątrz po zgaszeniu silnika: 30,8dB
https://youtu.be/uTUk1WB-HNM

70km/h - 60dB
https://youtu.be/q4hucjjuv_Q

90km/h - 63dB
https://youtu.be/_tOgkCKvVTA

100km/h - 63dB
https://youtu.be/ycWQbT-l-A0

120km/h - 66dB
https://youtu.be/wKkDt--ZDn0

130km/h - 67dB
https://youtu.be/7aeVIoHEjuc

140km/h - 70dB - prawy pas
https://youtu.be/EiDKsnWI2mQ

140km/h - 69dB - lewy pas
https://youtu.be/edgWbWik2Oo

150km/h - 69dB
https://youtu.be/0QTwoyzsPow

Owczar - 18-06-2017, 14:51

Ja bym traktował takie pomiary sonometrem bez homologacji jako pomiary referencyjne. Czyli np jaka jest różnica przed wygluszeniem i po. Do innego modelu czy nawet innej sztuki ciężko odnieść te wyniki.

Zastanawiające jest że przy 140 i 150 wyszło dokładnie to samo.

Musimy się w końcu w tym tygodniu spotkać. :)

SPIDER-ek - 18-06-2017, 15:17

Wiesz moim zdaniem to niewiele by zmieniło gdybyś nawet miał miernik homologowany. Warunki na drodze są tak zmienne że musiałbyś robić pomiary na zamkniętym torze w bardzo krótkich odstępach czasu.
U mnie to niedość że raz wiało mocniej a raz lżej, to droga była raz bardziej mokra a raz prawie wyschnięta. Podobnie zauważyłem że jadąc tą samą drogą są odcinki gdzie się kończy jedna nawieżchnia i zaczyna druga. Więc nie wiem czy to identyczna nawierznia.

Dlatego zauważ że pomiar nie jest podawany do setnych czy dziesiątych części bo to nie ma znaczenia

Owczar - 18-06-2017, 15:52

No jasne. Nawierzchnia jest bardzo różna. Tak samo z wiatrem :)

Dziwie się, że chce Ci się to mierzyć. Najważniejsze żę masz przyjemność z jazdy :)

SPIDER-ek - 19-06-2017, 08:49

Przyjemność z jazdy jasne że mam.

Wiesz czasem jadę sam dużo kilometrów więc muszę się czymś zająć żeby nie zasnąć np w nocy.

Tutaj moje średnie spalanie z 1085,9km gdzie zostało jeszcze paliwa na kolejne 201km. Jak tak rzadko się tankuje to zawsze muszę znaleźć sobie dodatkowe zajęcie ;) spalanie zwiększyło się bo wjechałem na obwodnice i chciałem go troche przepalić.
https://youtu.be/EDRhCn1HJPY

Owczar - 19-06-2017, 09:44

No taka potęga diesla :) zasięg mega.

Ja w czwartek jeździłem poliftowym E60 231KM. Nie wiem czemu - choć katalogowo ma do setki podobnie jak mój, to masakrycznie czuć w nim przyspieszenie. Daje fajne wrażenia z jazdy. A w trasie przy normalnej jeździe też spokojnie można zejść poniżej 6 litrów.
Na pewno nie jak w tym infiniti bo to mimo wszystko ze dwie generacje starszy silnik, ale zasięg też ma sensowny.

SPIDER-ek - 19-06-2017, 10:11

Owczar napisał/a:

Ja w czwartek jeździłem poliftowym E60 231KM. Nie wiem czemu - choć katalogowo ma do setki podobnie jak mój, to masakrycznie czuć w nim przyspieszenie. Daje fajne wrażenia z jazdy.


To jest moim zdaniem moment obrotowy i efekt diesla ten o którym wszyscy zwolennicy mówią. Ja też jestem bardzo zadowolony z tego efektu wciskania w fotel przy małym spalaniu :mrgreen:

Kiedyś marzyłem o BMW E60, ale to były dawne czasy. Nadal mi się podoba jego wygląd zewnętrzny, chodź teraz to już wiekowy samochód.

Owczar - 19-06-2017, 14:12

Zastanawia mnie tylko jak to możliwe, że czuć taki efekt, a przyśpieszenie na papierze jest porównywalne z V8.

Podejrzewam, że to efekt szybkiego przyrostu momentu.

Taki efekt jest fajny dla kierowcy. Dla pasażerów już niekoniecznie, szczególnie tych z chorobą lokomocyjną. ;) Mi się podoba - trzeba będzie się zastanowić... BMW E92 335D czy genesis Coupe V6 :)

SPIDER-ek - 20-06-2017, 09:23

:) Sam zastanawiam się nad wymianą Mazdy na coś ze stajni BMW na wypróbowanie i BMW E92 335D jest bardzo dobrym wyborem, tylko że na mobile.de trzeba szukać bo u nas to nic nie ma, a jak jest jakieś BMW to szroty przywiezione.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group