To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Skrzynia manualna ciężko wchodzą biegi

artufcb - 12-10-2015, 11:50

Lewarek ciężko chodzi na boki czy w przód tył?

Ja bym zaczął od wymiany płynu w układzie sprzęgła i dobrze odpowietrzyl.

Jaco_ - 12-10-2015, 12:56

ciezko chodzi raczej w przod i w tył...
Płynu w układnie jest full...

jacek11 - 12-10-2015, 14:05

Spróbuj kilkakrotnie wcisnąć sprzęgło raz po raz,i dopiero wtedy wbij bieg.
WhereMi - 12-10-2015, 14:23

Przyznam, że wiedzy mechanicznej nie posiadam.
Ale po poczytaniu tego forum, ja po zakupie Galanta wymieniłem olej w skrzyni (manualna) w pierwszym tygodniu.
Skrzynia wydawała dziwne dźwięki na 1 i 2 biegu, ich zmiana nie była taka precyzyjna tj "stresowałem się" podczas ich zmiany (świadomość, że ta skrzynia jest lekko słaba i pada szczególnie 1 i 2 bieg nie pomagała), skrzynia nie 'wciągała' lewarka jak to niektórzy opisują tą skrzynię.
Lekko godząc się na koszt remontu skrzyni zdecydowałem o zmianie oleju.
Wymieniłem go w skrzyni na polecony tutaj Motul 300 75w90 i normalnie jak ręką odjął. Lewarek po skierowaniu do góry sam wpada na 3 bieg, bez stresu lekko chodzi i pewnie. Uciszyły się dzwięki i szumy na pierwszych biegach.

milo - 12-10-2015, 15:01

Jaco_ napisał/a:
nawet nie sprawdzalem poziomu oleju w skrzyni jak go mam 2 lata j

Czas najwyższy sprawdzić i najlepiej wymienić
Jaco_ napisał/a:
czy to brak oleju w skrzyni? Pompa sprzegła siada? coś nie tak ze skrzynią?

Jesli układ bedzie zapowietrzony to jasne że nie będzie dobrego wysprzęglania i biegi będą z oporem wchodzić , odpowietrz układ sprzęgłowy może wysprzęglik juz siada :?:

bialyjayz - 12-10-2015, 19:27

jaco mam podobny problem, jednak pomaga:
jacek11 napisał/a:
Spróbuj kilkakrotnie wcisnąć sprzęgło raz po raz,i dopiero wtedy wbij bieg.

takie coś :)
olej w skrzynii najwyższej jakości do tego zalany do przelewu także raczej winowajcą przynajmniej w moim przypadku nie jest to olej w przekładni, będę próbował zmienić płyn we sprzęgle i odpowietrzanie :)być może pomoże

Marcino - 13-10-2015, 08:59

bialyjayz napisał/a:
jaco mam podobny problem, jednak pomaga:
jacek11 napisał/a:
Spróbuj kilkakrotnie wcisnąć sprzęgło raz po raz,i dopiero wtedy wbij bieg.

takie coś :)
olej w skrzynii najwyższej jakości do tego zalany do przelewu także raczej winowajcą przynajmniej w moim przypadku nie jest to olej w przekładni, będę próbował zmienić płyn we sprzęgle i odpowietrzanie :)być może pomoże

Nawel olej ze złotem nie pomoże jak jest wlany nie ten typ co trzeba.
Ale tak jak mowią sprawdz układ wysprzęglania najpierw.

bialyjayz - 14-10-2015, 08:53

Marcino napisał/a:

Nawel olej ze złotem nie pomoże jak jest wlany nie ten typ co trzeba.

75w40 o specyfikacji GL-4 :)
Marcino napisał/a:
Ale tak jak mowią sprawdz układ wysprzęglania najpierw.

takie też mam zamiar, tylko niech ciepełko wróci na pare dni bo nie wysiedze :(

Marcino - 14-10-2015, 10:34

bialyjayz napisał/a:
75w40 o specyfikacji GL-4

75W-80, lub 75W85 wlej. Teraz masz pewnie 75W-90.

bialyjayz - 14-10-2015, 19:18

Marcino napisał/a:
75W-80, lub 75W85 wlej

dwa miesiące do tył€ wymieniałem, za drogi interes niestety a na pieniądzach nie śpię :)
Marcino napisał/a:
Teraz masz pewnie 75W-90.

potwierdzam, mój błąd

Jaco_ - 14-10-2015, 19:50

To jaki w końcu olej będzie najlepszy i gdzie dokładnie znajdę ten korek oleju bo manual mało czytelny jak dla mnie... :-(
milo - 14-10-2015, 20:43

Jaco_ napisał/a:
To jaki w końcu olej będzie najlepszy

Powinien być 75W-85 GL-4 2,2 L
Jaco_ napisał/a:
gdzie dokładnie znajdę ten korek oleju bo manual mało czytelny jak dla mnie..

Korek zlewowy na samym dole skrzyni największa śruba nie sposób nie zauważyć ,korek nalewowy od przodu skrzyni w połowie jej wysokości blisko wysprzęglika
Warto jest odkręcić dolny dekiel metalowy na śruby klucz 10 zleci jeszcze olej i nie tylko nikt tego nie robi a powinno :biggrin:

bialyjayz - 30-10-2015, 13:32

Hej witam i proszę o pomoc o zdiagnozowanie usterki. Sprawa wygląda następująco.
wczorajszego feralnego dnia, podczas normalnej jazdy przy dojeżdżaniu do skrzyżowania chciałem zredukować bieg z 3 na 2 jako, że często hamuję skrzynią nie hamulcem. I tutaj moje zaniepokojenie wzrosło: sprzęgło w podłodze próbuje zredukować a słyszę tylko harczenie, myślę ups podpompuje sprzęgło kilka razy i jeszcze raz spróbuje, efekt jak wcześniejszy nic nie dało. Dopiero przy prędkości ok 5km/h dało się wbić te dwójkę chodź także już z jakimś lżejszym harczeniem. Po pracy jakby było trochę lepiej, jednak po chwili problem wrócił.
I dlatego też jestem tutaj i pytam was co o tym sądzicie? Co mogło paść, gdzie ewentualnie szukać przyczyny. Inne biegi w każdej konfiguracji wchodzą bezproblemowo nawet ta nieszczęsna kombinacja z 2- 3 wchodzi lekko :)

milo - 30-10-2015, 15:05

Brak rozłaczenia skrzyni z silnikiem ,wysprzęglik czy przypadkiem nie cieknie, pompa ,płyn i odpowietrzenie to na poczatek
robertdg - 30-10-2015, 20:29

bialyjayz, zacznij od wymiany płynu w hydraulice sprzęgła


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group