Outlander III GEN Techniczne - Wymiana radia MMCS, update lub inne pomysły
michas_1 - 23-07-2019, 09:29
Dokładnie takie radio mam zainstalowane. Zakupione jako opcja w salonie razem z samochodem MY2019.
Nazwali to Phantom multimedia.
Moje radio ma ciekawą wadę, ciemniejsze plamy na ekranie najlepiej widoczne przy jasnym tle , ale widoczne tylko ... w okularach z polaryzcją.
Bardzo jestem z niego zadowolony a "wada" nie przeszkadza zbytnio więc nawet tego nie zgłaszałem, żeby nie wyjść na głupka w okularach
zbylan - 23-07-2019, 10:06
iwi napisał/a: | zbylan napisał/a: | warto o to zapytać sprzedawcy |
Sprzedawca po zgłoszeniu problemu zamilkł i nie odpowiada na maile. Tak to jest z chińczykami.
|
I głównie dlatego swoją stację kupiłem u krajowego dystrybutora, po wcześniejszym sprawdzeniu jakości z nim kontaktu, bez czekania miesiąc lub dwa, w cenie praktycznie identycznej do tej, którą zapłaciłbym na Ali, czy eBay'u.
[ Dodano: 23-07-2019, 10:14 ]
michas_1 napisał/a: | Dokładnie takie radio mam zainstalowane. Zakupione jako opcja w salonie razem z samochodem MY2019.
Nazwali to Phantom multimedia.
|
A które to radio - moje, czy ivi'ego ?
I ile za nie dopłaciłeś (jeśli można wiedzieć, bo mnie w salonie zaśpiewali 5,5 k PLN) ?
michas_1 - 23-07-2019, 10:38
To z linka :
https://drive.google.com/file/d/10XJpCeK_SqZ_hnO8dIBcOU-tE7MCRI31/view
Wynegocjowałem za 1k PLN zestaw z kamerą i czujnikami P/T.
Z papierów gwarancyjnych wynika, że dostawca to : https://stopolgroup.pl/pl/p/MITSUBISHI-OUTLANDER-ASX-Nawigacja-Dedykowana-PHANTOM-DVM-Android/264
zbylan - 23-07-2019, 10:55
To rewelacja. Czyżbyś brał auto MY'19 tuż przed ostatnimi obniżkami ?
Jest to także podpowiedz dla ivi (w opisie jest, że współpracuje z oryginalną kamerą cofania, no i namiar na kontakt - miejmy nadzieję serwisowy)
michas_1 - 23-07-2019, 11:07
Cytat: | Czyżbyś brał auto MY'19 tuż przed ostatnimi obniżkami ? |
Nie jestem pewny, samochód kupowany w połowie kwietnia (zamawiany w marcu - płynął sobie miesiąc). Rocznik 2019.
Kontakt serwisowy raczej pewny - dzwoniłem w sprawie resetu androida i człowiek wydawał się konkretny i chętny do pomocy.
zbylan - 23-07-2019, 11:12
iwi napisał/a: | niby jest opcja uczenia się ale nie odpowiada na żaden przycisk. |
Stacja (i jej oprogramowanie) jest uniwersalne.
A czy w głównej wiązce zasilającej masz może przewód pomarańczowy z czarną nitką, wiodący od większego, białego złącza w samochodzie (prawdopodobnie 2-gi PIN (pomiędzy czerwonym, a zielonym)) do złączki CanBus ?
iwi - 23-07-2019, 12:05
A skąd brałeś sygnał wstecznego? Z tylnej lampy czy z wiązki od radia
zbylan - 23-07-2019, 12:55
Z lampy - klasycznie. Przewody chińskiej kamerki są dostosowane. Z jednej strony lampa cofania, z drugiej przewód w wiązce stacji, oznaczony "Reverse".
Do prób możesz oczywiście wziąć skądkolwiek - np z zapalniczki.
Uwaga: moje wcześniejsze pytanie o przewód pomarańcz/czarny dotyczyło sprawy sterowania z kierownicy. W moim przypadku tym przewodem idą analogowe sygnały do stacji.
iwi - 23-07-2019, 13:38
sprawdzę w domu i dam znać odnośnie tych kabelków.
Zdecydowałem się na kamerę 360st więc trochę roboty będzie ale efekt myślę ze też.
Najpierw tylko próby z zwykłą kamerką żeby sprawdzić czy działa.
Do radia jest moduł CANBUS podpięty i obawiam się ze może trochę bruździć bo on będzie odczytywał z CAN a dodatkowo radio będzie miał sygnał na sztywno z wstecznego - ale potestujemy i zobaczymy.
[ Dodano: 23-07-2019, 23:44 ]
zbylan napisał/a: |
A czy w głównej wiązce zasilającej masz może przewód pomarańczowy z czarną nitką, wiodący od większego, białego złącza w samochodzie (prawdopodobnie 2-gi PIN (pomiędzy czerwonym, a zielonym)) do złączki CanBus ? |
Mam kabel brązowy idący tak jak piszesz (jest pomiędzy czerwonym a zielonym) i wchodzi na 3pin od modułu CANBUs. Ale ten kabel jest rozcięty i zakończony wtyczkami.
Dziwna sprawa bo z białej wtyczki odchodzi jeden kabelek (brązowy) zakończony wtyczką męską a z Canbusa wychodzi brązowy z wtyczką żeńską natomiast jest jeszcze pomarańczowy z wtyczką żeńską i pasuje do tego brązowego, bo nie ma go do czego podpiąć
W ogóle instrukcja od radia praktycznie nie istnieje a radio ma pełno kabelków różnych i nie wiadomo do czego są.
zbylan - 24-07-2019, 13:52
iwi napisał/a: | W ogóle instrukcja od radia praktycznie nie istnieje a radio ma pełno kabelków różnych i nie wiadomo do czego są. |
Szczera prawda ! Tylko pokiwać głową z politowaniem
-Czyli w białej wtyczce masz kolejno od brzegu z interesującej nas strony: czerwony, brązowy, zielony - czy tak ?. Czy kolejny jest "pusty" ?
-A ten pomarańczowy (tylko pomarańczowy ?) skąd wychodzi - z CAN, czy z białej ?
-A złącze CAN jest 20-to pinowe (2x10) ?
iwi - 24-07-2019, 16:07
zbylan napisał/a: |
-Czyli w białej wtyczce masz kolejno od brzegu z interesującej nas strony: czerwony, brązowy, zielony - czy tak ?. Czy kolejny jest "pusty" ? |
Tak - kolejny pusty
zbylan napisał/a: |
-A ten pomarańczowy (tylko pomarańczowy ?) skąd wychodzi - z CAN, czy z białej ?
|
Pomarańczowy wychodzi, albo wchodzi do 20 pinowego złącza czarnego do radia (na 5 pin)
i sorki bo to jest pomarańczowy z bardzo cieniutkim białym paskiem. Wchodzi na pin nr 5
zbylan napisał/a: |
-A złącze CAN jest 20-to pinowe (2x10) ? |
Tak
Wszystko już działa - Trzeba połączyć Chinch który wychodzi z radia z Chinchem w szarym złączem 8 pinowym z instalacji samochodu i kamera działa natomiast żeby działały przyciski w kierownicy to trzeba połączyć brązowy kabelek z tym pomarańczowo białym - potem programowanie przycisków i działa.
Teraz jeszcze szukam przewodu który idzie do gniazda USB w podłokietniku żeby połączyć z radiem oraz zastanawiam sie nad tym kabelkiem co mi został nie podłączony z opisem AUX 16P Connector - do czego to służyło. W nim są 4 skrajne przewody (2x2) tylko nie wiem od której strony patrzeć - albo MIC albo CAN - ale w radiu wszystko działa
zbylan - 24-07-2019, 22:24
Gratuluję
A tak z ciekawości i dla potomności: Rozumiem, że ta kamerka co działa to dostawiony chińczyk ?
iwi - 24-07-2019, 23:53
Podsumowując to radio z Ali
1. Działa z oryginalną kamerą z tym, że są nowe linie naniesione na obraz (można je wyłączyć)
2. Działają przyciski z kierownicy - tylko trzeba połączyć kabelek brązowy z pomarańczowo-białym i zaprogramować je
3. Działa subwoofer
4. Działa Asystent Google i można wyszukiwać adresy i inne informacje w sieci natomiast nie możemy skorzystać z asystenta do zestawienia połączenia. Asystent pewnie działa tylko z wbudowanym telefonem w tablet i dodatkową kartą SIM. Uparcie Asystent nie chce zestawić połączenia przez Bluetooth.
5. Znalazłem ciekawego CarLancera gdzie po lewej stronie są przyciski, radia, aplikacji itp a na połowie ekranu jest wyświetlana mapka google (aplikacja minimap) - ciekawie to wygląda - szkoda że nie działa z NaviExpertem lub Automapą
6. Działa wejście liniowe zarówno audio jak i video
7. Podobno można z tego radia zrobić rejestrator jazdy - wystarczy kamerka na USB
8. Można regulować ściszanie radia w czasie cofania i włączonej kamery cofania - ciekawa opcja.
A co nie działa
1. Nie działa sterowanie samochodem i ustawienia Komfortu itp. Myślałem że to będę sobie ustawiał po połączeniu przez WiFi z samochodem, ale niestety aplikacja działa tylko w ustawieniu Pionowym i uparcie nie działa w poziomym nawet po zaionstalowaniu aplikacji do obracania i wymuszenia obracania ekranu. Dodatkowo twierdzi że w radiu jest ROOT i wyłącza 90% możliwości tego programu. W zasadzie tylko można odczytywać ustawienia.
2. Nie działa balans głośności tył przód
3. Po włączeniu radia czy dowolnej muzyki czasami po naciśnięciu Cofnij czy Home radio się wyłącza. Trzeba dać z powrotem Play a czasami Stop i dopiero Play. Trochę to denerwujące jest.
4. Nie obsługuje modemów GSM po USB. Na szczęście są modemy USB-Wifi więc częściowo rozwiązuje to problem
5. Ustawienie głośności jest jedno wspólne dla wszystkiego. Jesli słuchamy muzyki która jest dość cicho nagrana i sobie pogłosimy nawet na 30% i zadzwoni telefon to głośność od dzwonka telefonu jest za duża i idzie oguchnąć
- to samo dotyczy rozmowy - jak już rozmawiamy i pogłosimy sobie bo coś słabo było słychać to potem jak się przełączy po rozmowie na radio to to samo. W telefonach z tego co pamiętam to jest osobna regulacja głośności dla multimediów, telefonu i chyba budzika - a tutaj tylko jedna.
6. Kilka użytkowników telefonu.
Można sparować kilka telefonów z samochodem, ale potem za każdym razem trzeba wejść w telefonie i wymusić połączenie przez BT. Pamięta tylko ostatni. Takie podejście też przeszkadza w skanerze OBD2 po BT, trzeba za każdym razem go uaktywniać.
Czy warto - oryginalna mapa jest tak słaba że chyba warto, ale trzeba pamiętać że to już nie będzie taka komfortowa obsługa samego radia jak było w oryginalnym.
spunki - 18-11-2019, 23:30
Witam, dzisiaj w moim OIII wymieniłem fabryczne radio na zestaw z GSM 9937 Navix. Wszystko działa jak należy, na chwilę obecną jest zadowolony. Jakość bez zarzutu, spasowanie idealne, wszystko działa z systemem RF oraz kamerką cofania.
Brodzins - 19-11-2019, 11:51
spunki napisał/a: | Witam, dzisiaj w moim OIII wymieniłem fabryczne radio na zestaw z GSM 9937 Navix. Wszystko działa jak należy, na chwilę obecną jest zadowolony. Jakość bez zarzutu, spasowanie idealne, wszystko działa z systemem RF oraz kamerką cofania. |
a Bluetooth i parowanie z telefonem?
W sensie jakość dźwięku podczas rozmowy, i czy można wykorzystać fabryczny mikrofon?
|
|
|