To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Marecki Galant Avance 2002r

MichciuGT - 03-07-2020, 23:31

Dopiero dzisiaj udało się złożyć samochód, był problem z wyciągnięciem przegubu, trzeba było go rozciąć, mechanik zamówił nowy przegub według nr. vin który ma 33 zęby, ale okazało się że u mnie jest chyba 25 zębów i on kosztował 200zł.
Przy okazji został poprawiony przedni zderzak, brakowało spinek i blacha pod zderzakiem nie była przykręcona i to ona tak stukała na dziurach w drodze.

MichciuGT - 15-07-2020, 18:32

Sprawy z przerejestrowaniem samochodu na mnie zakończone, odebrałem już dowód rejestracyjny i kartę pojazdu.
Kupiłem wycieraczki przednie Denso płaskie - niestety trochę się zawiodłem bo produkowane w Francji, a wiem że hybrydowe są z Japonii. Pierwsza próba na spryskiwaczach, zbierają dobrze, ale są głośniejsze, mam nadzieje że na deszczu będzie lepiej.

Niestety jednak jest jeszcze problem z stukaniem przy ruszaniu do przodu, albo zmianie kierunku i przy niektórych dziurach, zdaje mi się że to metaliczne uderzenie, sprawdziłem poduszkę silnika przy chłodnicy i z prawej strony, są całe nienaderwane, a od skrzyni jest zabudowana i nie widać.
Do sprawdzenia przednie hamulce, kupiłem bremszylinder paste i ate plastilube żeby wyczyścić i nasmarować, przy czym okazało się że plastilube nie nadaje się do prowadnic bo ponoć powoduje puchnięcie gum przeciwkurzowych, więc do prowadnic zamierzam użyć bremszylinder paste.

jacek11 - 16-07-2020, 15:44

Cały czas używam plastilube, i nigdy nic nie spuchło :roll:
robertdg - 16-07-2020, 19:19

jacek11 napisał/a:
Cały czas używam plastilube, i nigdy nic nie spuchło :roll:

Na opakowaniu plastilube pisze aby nie stosować do elementów z guma.

MichciuGT - 16-07-2020, 20:39

jacek11 napisał/a:
Cały czas używam plastilube, i nigdy nic nie spuchło :roll:

Cytat z kanału na yt ATE Polska
"W ostatnim czasie został zmieniony dostawca smaru w opakowaniu Plastilube. Nowy smar może zawierać śladowe ilości oleju mineralnego. W związku z tym proponujemy stosować na elementy gumowe smar Bremszylidner-Paste"

jacek11 - 16-07-2020, 23:22

robertdg napisał/a:
Na opakowaniu plastilube pisze aby nie stosować do elementów z guma.

W tamtym roku kupiłem tubkę, jak nie zapomnę to jutro przeczytam co tam jest napisane.
Tak czy siak, zawsze tym smarowałem, i nic się nie działo. Chociaż na ostatnim przeglądzie przednie hamulce dosyć słabo wyszły :roll:

jacek11 - 17-07-2020, 22:33

No dobra. Na mojej tubce nie jest napisane nic, o nie stosowaniu w okolicach elementów gumowych.
Nawet zalecane jest smarowanie prowadnic zacisków.

Trzeba za każdym razem czytać, do czego można używać danego specyfiku. Teraz nic nie można robić z pamięci.

robertdg - 18-07-2020, 21:57

Jest napisane ale po zagramanicznemu


Cytat:
never apply to the friction surfaces of the brake disc or pad not to rubber parts


Nigdy nie nakładaj na powierzchnie cierne tarczy i klocka hamulcowego oraz na elementy gumowe


Żródło zdjęcia https://hamulcesklep.pl/o/HSID12

jacek11 - 18-07-2020, 22:21

No faktycznie tak jest. Niesłusznie uznałem,że tłumaczenie jest dokładne :|
MichciuGT - 20-07-2020, 21:27

Rozebrałem przednie hamulce, wyczyściłem i nasmarowałem bez zaglądania do tłoków w zaciskach, po lewej stronie na dolnej prowadnicy dał ktoś śrubkę na łepek 12mm, gdzie wszystkie inne od przednich prowadnic są na 14mm, w dodatku wydaje mi się że zamieniona jest dolna prowadnica z górną bo po lewej stronie dolna prowadnica ma gumkę, a po prawej stronie górna prowadnica ma miejsce na gumkę (ale ktoś jej nie założył).
Wszystkie prowadnice chodziły, z lewej strony smar był czarny, a po prawej biały w górnej, a w dolnej postępowała już korozja i był jej koloru.

Muszę się przejechać do ipaco (tłumiki) żeby zapytać czy poprawią mi łączniki elastyczne bo rury które wchodzą i wychodzą mają 50mm średnicy zewnętrznej

Edit 23.07.2020:
byłem w ipaco i sprawa jest taka że rura która wchodzi do długiego łącznika elastycznego ma 50mm i to czy łącznik będzie miał 60mm czy 50mm zależy tylko od tego w którym miejscu (przed lub za łącznikiem) zrobi się miejsce do rozprężania, także niema sensu tego ruszać

Krzyzak - 21-07-2020, 20:48

MichciuGT napisał/a:
górna prowadnica ma miejsce na gumkę (ale ktoś jej nie założył)
sprawdź- może została w jarzmie

MichciuGT napisał/a:
na dolnej prowadnicy dał ktoś śrubkę na łepek 12mm
jeśli dobrze pamiętam zaciski po II lifcie (1 tłoczek na jarzmo 160mm) oryginalnie miały właśnie małe śrubki na łeb 12mm, za to twardości 10.9
MichciuGT - 21-07-2020, 21:19

patrzyłem w jarzmie gdy czyściłem i gumki nie było, jeśli te małe śrubki powinny mieć łeb 12mm to pozostałe 3 mają za duży łepek, nie sprawdziłem jaką mają twardość
MichciuGT - 03-08-2020, 20:20

31 sierpnia zmieniłem górne prowadnice z gumkami i o-ring w zaślepce głowicy bo przepuszczał olej, gdy go wyjmowałem pękł i czuć było w ręce że zrobił się twardy
Nowe śruby są na łepek 14mm, z oznaczeniem 10



Krzyzak - 04-08-2020, 16:20

MichciuGT napisał/a:
Nowe śruby są na łepek 14mm, z oznaczeniem 10
bardzo możliwe - jak pisałem już dokładnie tego nie pamiętam, wydaje mi się, że były 12mm
co do oznaczenia - manual opisuje jakim momentem dokręcać te śruby w zależności od średnicy gwintu i właśnie powyższego oznaczenia, nr 10 nie jest twardością śruby w tym przypadku

MichciuGT - 04-08-2020, 21:36

w manualu galanta wchodząc w dział general widzę jedynie wartości dla śrub z oznaczeniem 4, 7 i 8

w suplemencie 2001r widziałem wartość dla tych śrub 37 NM i tym się kierowałem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group