To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Outlander PHEV

nemmooo - 28-05-2023, 21:10

Wróciłem miśkiem z Chorwacji. 2650km zrobione bez ładowań, auto spaliło 214.8 l LPG (coś tam jeszcze jest w butli ale już liczę po całości) czyli średnie spalanie to 8.11l/100km lpg. Ceny na Węgrzech i Chorwacji za LPG to ponad 4PLN. Na Słowacji podobnie odrobinę drożej niż u nas. Trasa to głównie autostrady, nie chciało mi się ryzykować, że gdzieś się zagapię i wpadnę na suszarkę. Jeżdżąc lokalnie po Chorwacji trzymanie się przepisów uratowało 3 krotnie mój portfel. Tempo na autostradach zgodnie z ograniczeniami czyli do 130. CO najlepsze w miśku to adaptacyjny tempomat, zdarzało się że 300-350km (od stacji do stacji) przejeżdżałem bez dotknięcia gazu czy hamulca tylko z tempomatu.

Misiek ani razu nie zawiódł, serpentyny pokonywał wzorowo. Nic się nie działo poza jedną przygodą, ktoś przywalił mi w prawy tył na parkingu i zwiał. Pęknięta lampa tylna i uszkodzony błotnik. Lampę już w Chorwacji wymieniłem bo trochę się obawiałem wracać 1000km z rozbitym kloszem pomimo tego. że wszystkie światła były. Zderzak jest w jednym miejscu pęknięty, a tak to oblazłą z niego w kilku miejscach farba. Co teraz z tym zrobić? Szukać używki czy ten spawać plastik i malować?

Marcino - 29-05-2023, 09:57

nemmooo napisał/a:
czyli średnie spalanie to 8.11l/100km lpg

Rewelacja

mohinder - 29-05-2023, 11:25

nemmooo napisał/a:
Wróciłem miśkiem z Chorwacji. 2650km zrobione bez ładowań, auto spaliło 214.8 l LPG (coś tam jeszcze jest w butli ale już liczę po całości) czyli średnie spalanie to 8.11l/100km lpg. Ceny na Węgrzech i Chorwacji za LPG to ponad 4PLN. Na Słowacji podobnie odrobinę drożej niż u nas. Trasa to głównie autostrady, nie chciało mi się ryzykować, że gdzieś się zagapię i wpadnę na suszarkę. Jeżdżąc lokalnie po Chorwacji trzymanie się przepisów uratowało 3 krotnie mój portfel. Tempo na autostradach zgodnie z ograniczeniami czyli do 130. CO najlepsze w miśku to adaptacyjny tempomat, zdarzało się że 300-350km (od stacji do stacji) przejeżdżałem bez dotknięcia gazu czy hamulca tylko z tempomatu.

Misiek ani razu nie zawiódł, serpentyny pokonywał wzorowo. Nic się nie działo poza jedną przygodą, ktoś przywalił mi w prawy tył na parkingu i zwiał. Pęknięta lampa tylna i uszkodzony błotnik. Lampę już w Chorwacji wymieniłem bo trochę się obawiałem wracać 1000km z rozbitym kloszem pomimo tego. że wszystkie światła były. Zderzak jest w jednym miejscu pęknięty, a tak to oblazłą z niego w kilku miejscach farba. Co teraz z tym zrobić? Szukać używki czy ten spawać plastik i malować?


Jakieś awaryjne te PHEV'y, klosze trzeba wymieniać, zderzaki. Żartuję oczywiście. Wynik spalania bardzo podobny do mojego kiedy jestem gdzieś w trasie i jeździ sie bez ładowania tyle, że w moim przypadku to benzyna. Ze swoim nie mam żadnych problemów i oby tak pozostało.
Ostatnio zerwałem czarną zmatowiałą folię ze słupków drzwowych bo juz wyglądała kiepskawo. Kupiłem na ali nowe naklejki dedykowane ale ostatecznie ich nie użyłem bo pod folią jest normalny lakier i wyglada duzo lepiej niz jakies naklejki.

Bastex - 17-07-2023, 12:17

nemmooo, można prosić o namiary na firmy w Krakowie, zajmujące się regeneracją baterii?
Bastex - 17-07-2023, 12:33


https://zapodaj.net/plik-qRPaBBDcin

Szukam specjalistów/serwisantów od baterii i systemów samochodów hybrydowych, a doklładnie Outlander PHEV. Najlepiej KRAKÓW lub okolice, ale przyjmę info też z całej Polski. W ulewie z kałuży dostała mi się woda do baterii trakcyjnej lub generatora prądu. Błędy na foto po OBD jakie znalazłem, a na desce wyskakują ikonki RBS i ev system service required! Po 4 sekundach od zapłonu, po sprawdzeniu systemu wyłącza się silnik i generator prądu ładujący baterie. Oczywiscie nie laduje rowniez z gniazdka.

kody błędów: P0AA4, P0AA6, O0A0C
https://www.google.com/se...0AA7+Mitsubishi
https://www.google.com/se...0AA6+Mitsubishi
https://www.google.com/se...0A0C+Mitsubishi


Z filmików z netu, wynika, ze woda przedostala się gdzieś, albo uszkodzenie izolacji czyli upływność, a do tego niska jakość połaczenia obwodu wysokiego napięcia. Moze tez coś przy generatorze jakis styk, bo byłoby najlepszą sytuacją.

https://www.youtube.com/watch?v=Ob7AmfqPk4w
http://mmc-manuals.ru/man...O7JNrE_2jcUo564
https://www.facebook.com/...389897494502005

nemmooo - 17-07-2023, 14:09

V-tech Tuning, Bieżanowska, u mnie reanimowali baterię, dodatkowo wysuszyli też bo podobno była też wilgoć.
nemmooo - 12-10-2023, 11:35

Chwila wolnego to małe podsumowanie:

Auto od marca 2022 przejechało 36300km z czego 24250 na lpg. Mam notatki z każdego tankowania i ładowania więc na tym odcinku średnio na 100km spaliło 5.93l (suma PB - 607.2l i LPG - 1543.6l) i jednocześnie zużyło 9.03kWh energii. Prąd z instalacji PV liczony za 0.31PLN, średni koszt przejechania 100km to 27.4PLN.

Auto ostatnio służy głównie do dalekich wyjazdów i przy takim użytkowaniu przestaje być tak super ekonomiczne. Spalanie z długiej trasy autostradowej z V-max prawie 15l gazu.

Marcino - 13-10-2023, 08:46

nemmooo napisał/a:
Spalanie z długiej trasy autostradowej z V-max prawie 15l gazu.


czy jednak mało pali bo się gubię

nemmooo napisał/a:
Wróciłem miśkiem z Chorwacji. 2650km zrobione bez ładowań, auto spaliło 214.8 l LPG (coś tam jeszcze jest w butli ale już liczę po całości) czyli średnie spalanie to 8.11l/100km lpg.

Daniol1982pl - 06-12-2023, 00:38

Witam Wszystkich.
Jestem nowym forumowiczem, chociaż miałem już Carisme GDI, ale przez 7 lat ujeżdżania zepsuł mi się tylko wysprzęglik, więc forum było niepotrzebne.
Od 6 m-cy mam PHEV-a pierwszej gen. z 2013r i ogólnie jestem bardzo zadowolony, póki było ciepło i ładowałem akumulatory z gniazdka domowego to przez 3 tyg w miesiącu używany był w mieście i spalanie oscylowało około 0,6l/100km + 22kWh, a jeden tydzień w trasie tzn. 110km w jednym ciągu i spalanie wówczas to 6l PB + cały akumulator, czyli 5,5kWh. Niestety nadeszła zima i do tego awaria prądu uszkodziła mi ładowarkę i tak od kilku tygodni tylko na PB to średnia miesięczna wynosi 10l/100km, więc mocno zastanawiam się nad LPG, dzisiaj wycenił mi pan na 4tyś + przeróbka rury wydechowej. W tym samym warsztacie zakładałem już dwie instalacje w ciągu trzech lat i płaciłem 3000zł. Czy w tym modelu jest aż tak trudno z montażem, czy cenę dyktuje wartość pojazdu (poprzednie auta warte były ok 20tyś a mitsu to 60).
Mam jeszcze jedno małe spostrzeżenie co do przełączania się napędu w tryb hybrydy równoległej, jak było ciepło to przy 70km/h włączony silnik napędzał bezpośrednio koła, natomiast od temperatury otoczenia w przedziale 5-0 przełączał się po przejechaniu dłuższego odcinka niż zwykle, a teraz jak jest poniżej "0" to nie przełącza się w ogóle nawet po przekroczeniu 120km/h. Czy to normalne? Trochę mnie drażni wycie silnika przy każdej małej górce czy przyśpieszeniu, bezpośredni napęd jednak stabilizował obroty. Latem raz mi się zdarzyło że na autostradzie wyłączył się napęd bezpośredni, ale winą było całkowite wyładowanie akumulatora i nie miał się czym wspomagać, od tamtej pory w trasie nie schodzę poniżej 10% naładowania.

honda2 - 06-12-2023, 06:53

Co do ceny instalacji lpg to wszystko drożeje i ceny usług idą w górę ja zapłaciłem 5 tyś. za całość z wydechem. Ale tak jak piszesz jak widzą droższy samochód to wiadomo :? . Co do napędu to muszę się lepiej temu przyjrzeć, ale faktycznie irytuje głośniejsza praca i bardzo częste włączanie się silnika spalinowego. Zastanawiałem się czy ma to na celu dogrzanie kabiny?
nemmooo - 06-12-2023, 11:43

Cena wydaje się normalna, ani wysoka ani niska, dużo zależy od komponentów użytych w instalacji. Dodatkowo rzeźba przy wydechu to też koszt tłumika plus jakiś spawacz artysta:D
Daniol1982pl - 09-12-2023, 16:54

honda2 napisał/a:
Co do ceny instalacji lpg to wszystko drożeje i ceny usług idą w górę ja zapłaciłem 5 tyś. za całość z wydechem. Ale tak jak piszesz jak widzą droższy samochód to wiadomo :? . Co do napędu to muszę się lepiej temu przyjrzeć, ale faktycznie irytuje głośniejsza praca i bardzo częste włączanie się silnika spalinowego. Zastanawiałem się czy ma to na celu dogrzanie kabiny?


chyba się do końca nie zrozumieliśmy. Chodzi mi o to, że powyżej prędkości 70km/h jeśli włączony jest silnik spalinowy, to napęd powinien być przekazywany na przednie koła nie za pośrednictwem silników elektrycznych na 4 koła, tylko bezpośrednio z silnika spalinowego na przednie koła. Niestety poniżej "0" nie przełącza tego napędu i silnik napędza generator który przesyła prąd do silników elektrycznych a nadwyżką mocy ładuje akumulator.
Podczas mojej ostatniej trasy chyba moja teoria się potwierdziła. Otóż jak wyruszałem była temperatura -1 i jechał cały czas na elektrykach, ale w czasie trasy temperatura wzrosła do +2 i napęd zaczął się przełączać pow. 70km/h. Myślę, że jeśli w sprzęgle wielopłytkowym które jest zalane olejem, miał bym wodę która by zamarzała, to wyświetlił by się jakiś błąd.
Myślę jednak, że jest to spowodowane bezpieczeństwem, aby podczas mrozu napędzały jednak 4 koła, a nie 2.
Ale jeśli macie inne spostrzeżenie i Wasze Outlandery napędzają w mrozie bezpośrednio przednie koła oczywiście pow. 70km/h to dajcie znać.
W instrukcji obsługi jest jeszcze informacja, że pow. 120km/h niezależnie od stanu naładowania akumulatora, napęd zawsze idzie z silnika spalinowego na koła, a u mnie również się nie przełącza.

nemmooo - 11-12-2023, 15:19

Marcino napisał/a:
nemmooo napisał/a:
Spalanie z długiej trasy autostradowej z V-max prawie 15l gazu.


czy jednak mało pali bo się gubię

nemmooo napisał/a:
Wróciłem miśkiem z Chorwacji. 2650km zrobione bez ładowań, auto spaliło 214.8 l LPG (coś tam jeszcze jest w butli ale już liczę po całości) czyli średnie spalanie to 8.11l/100km lpg.


Na Słowacji, Węgrzech i Chorwacji nie jechałem z Vmax tylko z ograniczeniami maksymalnie +5 jeśli jakiś lokales jechał przede mną, a te 15l LPG pojawiło się gdy auto leciało z ogranicznikiem (170km/h) gdzieś na autostradzie. Przejechałem tak prawie 500km i średnia wyszła niecałe 15l/100km. Pełne dwa zbiorniki po 43l.

marcinsze - 12-12-2023, 11:44

Witajcie, niestety Outalnder PHEV w jezdzie po ekspresówkach, autostradach nawet jadąc pod limity prędkości nie pali mało. U mnie przy instalacji LPG to w zasadzie wychodzi wynik 9,5-11litrów gazu i nie ma się co czarować mniej nie będzie. Jazda miejska i z prędkościami do 70-80km/h to już inna bajka ale do danych fabrycznych producenta to jeszcze daleka droga. Ja osobiście polecam gaz, przy obecnych cenach paliwa zwróci sie po jakichś 20-25tyś km w zależności gdzie kto jeździ. Jeśli jest trochę wypadów za granicę gdzie paliwo jest droższe blizej będzie do 20tyś km. Ja osobiście tylko w te wakacje spędzone w Albani i przejechanych 4200km (z czego 1200 tylko po Albani) zaoszczędziłem w 2,5 tygodnia 1200zł. Ale w Albani gaz jest ponad 3 razy tańszy od benzyny (gaz ~59lek/l, bezyna ~195lek/l na dobrych stacjach, nie tych najtańszych).

Z innej beczki - czy ktoś robił konserwację podwozia w Outlanderze PHEV?

nemmooo - 01-01-2024, 18:51

Pora na kolejne podsumowanie:D

W 2023 Misiek przejechał 20218km i obecnie ma 153400km. W tym roku dużo mniej pilnowałem ładowania i spalanie średnie wzrosło (do 6.04l/100km) a spadło średnie zużycie prądu (8.84kWh/100km). W tym roku jeździłem cały rok z instalacją LPG i średni koszt przejechania 100km po uwzględnieniu PB, LPG i EE to 24.35zł/100km.

Z planów na ten rok to zawory, plus konserwacja. Od tego roku Misiek będzie dostawał pewnie PB98 bo obawiam się tych 10% etanolu gdy jeden bak paliwa wystarcza na prawie rok jazdy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group