To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

irekkczek - 15-11-2009, 20:18

costa brawa napisał/a:
a ja mam takie pytanie/pomysl - moze ktos cos podpowie
jak wiadomo z tylu sie pochylenie kola nie reguluje i tak kiedys przygladalem sie temu i wymyslilem zeby moze blaszke podlozyc pod mocowanie wachacza i tym chociaz czesciowo wyregulowac kat ?
oczywiscie to tego trzeba blache ( tak mysle ze nierdzewka najlepsza by byla) i sruby odpowienie ( trzeba by odczytac oznaczenie )
jak myslicie moglo by sie to sprawdzic ? na bezpieczenstwo wplywu nie bedzie miec jesli sie zastosuje odpowiednie materialy ale tak sie zastanawiam jak duzo trzeba by podlozyc zeby choc troche zniwelowac - czy np 5 mm wystarczy?


no więc muszę Ci powiedzieć, że ja właśnie mam tak zrobione i robił mi to mechanik, bo miałem jedno koło 2,2 a drugie 2,5 więc duuużo za dużo.
Co musiałem kupić:
podkładki pod śrubki, różnej grubości i śruby... ale śruby to tak:
wykręciłem jedną z wahacza, pojechałem do sklepu, dobrali mi identyczny gwint i o ok 5mm dłuższą od oryginału. Oryginalne śruby z tego wahacza są samo nacinające się, ale zwykłe śrubki są jak najbardziej OK. Następny problem, jak dokupisz śruby to będą one niestety miały większy łeb. Te oryginalne o ile dobrze pamiętam miały łeb 14, a te co kupisz będą chyba 17 lub 18 i niestety nie będziesz miał miejsca na klucz żeby wkręcić ją do wahacza z powrotem, dlatego ja po kupnie oddałem śruby do tokarza i zmniejszył mi łeb na 14.
Teraz tak: Na to koło co miałem 2,5 dali chyba z 5 podkładek, a na to drugie 3 podkładki(na każdą śrubę). W zakładzie zakładali wszystko i mierzyli geometrię i niestety jedno koło musieli jeszcze raz ustawiać, bo za mało podkładek i pomiar wychodził poza normę. Teraz mam 1,2 i 1,25 więc różnica jest. Następna rzecz to taka, że musisz trzymać się tej górnej granicy kąta pochylenia ponieważ mimośród jest dość krótki i nie dasz rady dostosować zbieżności jak ustawić tą dolną granicę czyli ok. 1 stopnia.

Po tym zabiegu autko na dziurach bardziej pływa, ale najważniejsze nie tnie opon.
W razie pytań pisz na gg lub PW, jestem do dyspozycji.

costa brawa - 16-11-2009, 19:19

dzieki za info :)
tylko ze ja najpierw to chyba sie zajme tymi mimosrodami - bo u mnie zapieczone a dopiero pozniej katami - ale ja jak bede robil to na blaszkach ( ponawiercam pod wymiar zeby bylo jak nalezy
a srobki na leb 14 napewno kupi - w okolicach mielca jest gosc co ma takie rozne nietypowe a jak nie ma to zamowi

joshua - 15-12-2009, 15:33

u mnie przednie lewe kolo za bardzo wchodzi gora do srodka, na geometrii Irol powiedzial ze mam za dlugi wachacz:)
2,11 stopnia jest za bardzo pochylone do srodka, powiedzcie gdzie jest regulacja kata pochylenia kola, prosze

sampler - 15-12-2009, 22:31

Nie ma jako takiej regulacji pochylenia kola. Mozesz przesunac mocowanie amorka ale to da Ci zmiane rzedu 0,1 stopnia a nie 2. Tak czy inaczej masz cos nie tak z zawieszeniem. Moze wybite tuleje albo sworznie lub zalozony zly wachacz dolny prosty np idacy na druga strone.
fergul11 - 15-12-2009, 22:43

sampler napisał/a:
zalozony zly wachacz dolny prosty np idacy na druga strone.
ostatnio przy wymianie dolnych prostych ,mechanik odkrył ze był założony zły wah.po jednej stronie .
po lewej był wahacz z prawej i powodem było wydzieranie wewnętrznej strony opony.
jest to tak subtelna różnica niezauważalna dla laika, ALE JEST !!!

Rafal_Szczecin - 20-12-2009, 16:12

panowie, stojac i patrzac na tyl Waszych galantow, jak ma sie krzywizna opon ?

ostatnio przygladalem sie tyleczkowi gala i widze, ze obie opony sa pod" katem" : \ / zamiast byc | | , przod stoi prosciutko natomiast obie opony z tylu sa "skrzywione"

i teraz pytanie czy Wy tez tak macie i to norma czy jednak u mnie sie cos poprzestawialo .

Hugo - 20-12-2009, 16:56

Rafal_Szczecin no ja mam w miarę tak I I, ewentualnie delikatnie tak / \. Oponki zdziera równiutko. A u Ciebie?
Rafal_Szczecin - 20-12-2009, 17:05

Hugo napisał/a:
ewentualnie delikatnie tak / \. Oponki zdziera równiutko. A u Ciebie?

u mnie tez jest delikatnie, lecz szczegolowo obejrze, jak samochod wroci - czyli najprawdopodobniej czwartek , opony rowniez zdziera rowno, samochod jedzie prosto.

robertdg - 20-12-2009, 17:50

Hugo napisał/a:
delikatnie tak / \
z tego co wynika z wartosci kątów pochylenia tylnych kół według manuala i przyrządów diagnostycznych koła właśnie powinny być delikatnie pochylone, czyli tak jak pisze Hugo, niestety nie jeden już próbował ustawić kąty na "zero" wtedy zaczyna się poważniejszy problem bo nie ustawi się zbiezności tylnej osi, koła będą rozbieżne, wieć jeżeli producent przewiduje kąt pochylenia tylnych kół rzędu -1stopien +/-30' to tak powinno być.

[ Dodano: 25-12-2009, 17:36 ]
Zobaczcie jak niemcy poradzili sobie z kątami pochylenia tylnych kół
Jak ustawić kąty pochylenia tylnych kół.
materiał nie wymaga tłumaczenia

toni175 - 17-01-2010, 01:53

witam. gdzie można zakupić śruby mimośrodowe do regulacji zbieżności na tyle i w jakich cenach. te na allegro to szajs- podkładki robione pilnikiem i nakrętke mi przesłali z innym gwintem...poszukuje również belki do której mocowane są wahacze w okolicach starachowic,radomia,grójca - troszkę ucierpiała przy demontażu starych śrub.
costa brawa - 07-02-2010, 01:45

mam jeszcze takie pytanie
jak najlepiej usunac stare zapieczone sruby z tulejek ( te mimosrody)? wybic / rozwiercic ? tak zeby nie zniszczyc tulejki - czy lepiej odrazu wymienic z wahaczami ?( gosc na allego sprzedaje pod ok 100 zl/szt )

radek79 - 07-02-2010, 10:55

witam w moim aucie przy próbie odkręcenia śrub jedna się urwała druga też uległa zniszczeniu przy demontażu nic nie dało się uratować były tak zapieczone radzę przed demontażem być zaopatrzonym już w nowe śruby i wahacze bo inaczej auto uziemione na kilka dni
wawer82 - 07-02-2010, 11:24

costa brawa napisał/a:
mam jeszcze takie pytanie
jak najlepiej usunac stare zapieczone sruby z tulejek ( te mimosrody)? wybic / rozwiercic ? tak zeby nie zniszczyc tulejki - czy lepiej odrazu wymienic z wahaczami ?( gosc na allego sprzedaje pod ok 100 zl/szt )


Jeśli ktoś mógłby odpowiedzieć na to pytanie to też bardzo bym prosił.
Musze poprawić zbieżność z tyłu. Prawe tylne koło jest za dużo rozbieżne u mnie i mechanik powiedział że ta śruba jest już wkręcona na maxa i nie ma jak tego poprawić. Dodam że powiedział tez że jest ona bardzo zardzewiała a gdy zapytałem jak ją wykręcić to powiedział że jest to niemożliwe ... jego zdaniem można by "przeciąć" belkę i ją wyjąć??? brzmi strasznie... :cry:

Przez co dokładnie przechodzi ta śruba? Jeśli przechodzi przez wahacze to które należałoby wymienić?

radek79 - 07-02-2010, 12:00

przy demontażu śrub na 99% ulegają zniszczeniu wahacze proste dolne nie da się inaczej bynajmniej w moim przypadku tak było
robertdg - 07-02-2010, 12:40

wawer82 napisał/a:
jego zdaniem można by "przeciąć" belkę i ją wyjąć??? brzmi strasznie... :cry:
Najlepiej udac się do warsztatu, który posiada, taka oto piłe prostą z nożem do metalu

obywa się bez uszkodzeń/cięć belki, obcina się śrube wachacza po prawej i lewej stronie wachacza, zakłada się nową śrube, nowy wachacz, śrube można posmarować smarem molibdenowym i taki zabieg powinien zapewnić sprawne działanie śruby mimośrodowej na długie lata.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group