To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - OPONY do Outlandera II

Gunner - 09-11-2007, 19:50

Witam po dlugiej nieobecnosci
Dzwonilem dzis w sprawie opon do Margo w Gdansku i zostalem poinformowany ze 17 feligi sa dopuszczane do uzytku :)
Po za tym w polowie listopada beda oponki R18 po okolo 1150zlociszy-PIRELKI
Chyba trzeba sie niedlugo bedzie na cos zdecydowac bo mam ten sam problem co wiekszosc.Niedlugo stuknie juz 15 tys przebiegu wiec na przeglad wypada zajechac na zimowkach,autko na razie spisuje sie swietnie :!:
Pozdro

Anonymous - 09-11-2007, 20:00

To dobra wiadomość, bo ja też założyłem 17" Alu Stilauto SR 1100 i Dunlopy 225/60 Grandtrek SJ6
Hiszpan - 09-11-2007, 20:06

1150 za sztukę :shock:
Więc teraz rozumiem dlaczego będąc dzisiaj serwisie pan powiedział mi, że będą te opony i a potem przemilczał cenę, szczególnie gdy powiedziałem, że do Outka wspólnika założyliśmy felgi 16 Dotz Luxor Chrome z oponami Dunlopa SP Winter Sport M2 za 4060 PLN :P

Anonymous - 10-11-2007, 09:24

zmienie troche wątek - jaką maxymalna szerokośc opony możemy założyc do Outka 2 - czy 235 /60 / 16 sie zmieszczą ??
znalazłem w informacjach technicznych producenta felg że można 245 /60/16 ale nie ma jak spróbować :)

Anonymous - 10-11-2007, 11:02

Tutaj masz kalkulator zamienników opon.
Niestety nie umiem powiedzieć, czy rozmiar o jaki pytasz będzie pasował. Kwestia promienia skrętu, obciążenia samochodu etc.

Opony i felgi to jeden z elemntów, których nie jesteśmy w stanie przetestować bez ponoszenia wydatków :(

Anonymous - 10-11-2007, 17:38

Ja też otrzymałem info z servisu ,że Outek ma homologacje tylko na 2 zestawy kół , czyli 215/70 R16 i ..lub 225/55R18,ponoć wydaną przez producenta.
Jeżeli pytałeś się kogoś w servisie i udzielił Ci informacji ,że 17" też mogą być to .."weż od niego to na piśmie".Choć jestem pewny ,że nikt Ci takiej info nie udzielił .Będziesz miał natomiast niewątpliwy kłopot w momencie szkody w odzyskaniu ubezpieczenia.gdyż producent samochodu dopuszcza tylko te dwa komplety.
Podobna sytuacja jest w momencie usterki gwarancyjnej z zakresu "zbliżonego do kół".
Servis może odmówić wykonania usługi w związku z brakiem dopuszczenia powyższego rozmiaru do użytkowania przez producenta.
Zawsze dochodzą do tego kruczki prawne i interpretacje..ale myślę ,że było by ciężko w tej kwesti coś ugrać na swoją korzyść :D

Anonymous - 10-11-2007, 18:19

Ja jednak w dalszym ciągu chciałbym zobaczyć na piśmie, że Mitsubishi dopuszcza tylko dwa rozmiary.
To mój juz któryś tam samochód. Zazwyczaj nowe felgi, które kupowałem zawsze się różniły od tych , które były oryginalnie zamontowane. Oczywiście zawsze były z homologacją producenta felg do danego typu samochodu. Nigdy też nie miałem problemu z gwarancją. A moja ostatnia np. ostatnia Laguna miała wymienione trzy komplety tarcz hamulcowych, kompletne piasty, łożyska i już sam nie wiem co bo było bicie . Nikt nie mówił nic na temat , iż bym miał nie homologowane fabrycznie felgi.
Jeszcze raz zwracam uwagę, że oryginalne 16" felgi mają szerokość 6,5". Skoro więć mówimy o homologacji producenta samochodu, to idąc tym tokiem rozumowania należy zakładać 16" o szerokości 6,5" a nie 7" jak pewnie większość z nas zakupiło lu zakupi.
Oczywiście nie można bezkarnie zmieniać rozmiaru. Od tego są kalkulatory zamienników opon.
Ma nadzieję, że temat rozmiaru felg został faktycznie wyczerpany :lol:

Anonymous - 10-11-2007, 20:16

Napisalem ze 17 nie sa homologowane do Outlandera a nie ze ze kazde felgi poza tymi kupionymi ze znaczkiem mitsubishi.
Anonymous - 11-11-2007, 09:36

Nie twierdzę, że nie masz racji. Tylko nigdzie nie znalazłem informacji o tym, jakie felgi są homologowane a jakie nie.... Moim zdaniem można założyć śmiało 17" (jeśli są homologowane przez producenta felg do danego typu samochodu) bez jakiejkolwiek konsekwencji gwarancyjnej.


Ja kupuję 16". Z powodu niewielkiego wyboru opon w rozmiarze 17". Gdyby nie to ograniczenie kupiłbym 17". :D

[ Dodano: 12-11-2007, 18:09 ]
Trochę się tutaj cenzury wdarło jak widzę...ale OK....
Przespałem trochę z zakupem opon.
Byłem pewien, że kupię Bridgestony LM25-4x4 - niestety okazuje się, że je wymiotło.
Dość często polecają mi Nokiana WR SUV. Niestety nigdy nie miałem do czynienia z Nokianem....może ktoś zna oponę i potrafi coś o niej powiedzieć.

Anonymous - 14-11-2007, 20:51

DOBRA WIADOMOŚĆ !

albo tak się przynajmniej wydaje. Otóż specjaliści z ADAC twierdzą (po przeprowadzeniu szeregu badań), że opony zimowe nie są wcale bezpieczniejsze na zimę niż opony całosezonowe !!! Oczywiście nie dotyczy to momentu, w którym śnieg zalega na ulicach. Takich dni, w których śnieg leży na ulicy jest w roku zaledwie kilka, a przez pozostałą część roku co najwyżej mokro i chlapa, a wtedy lepiej sobie radzą opony całosezonowe. To samo tyczy się owego zakresu temperatur. Obecnie produkowane opony całosezonowe doskonale sprawują się w zakresie temperatur -30' do +30'.

ADAC twierdzi, że zmienianie opon z zimowych na letnie i odwrotnie to generalnie zabieg marketingowy firm oponiarskich napędziających sobie popyt.

Wnisek: opony całoroczne lepsze zimą od opon zimowych !!! No chyba że ktoś wybiera się w góry... wtedy to już zupełnie inna historia :-)

Gene - 15-11-2007, 07:41

Nie skomentuje tego, pozwolisz? :?
Moze "ADAC" nie mial watpliwej przyjemnosci jezdzic w Polsce. Ja opieram swoje zdanie na doswiadczeniach. Nikt mnie nie przekona. Widzialem, przezylem, doswiadczylem. Calosezonowe opony sa super w krajach o duzo lagodniejszych zimach niz u nas. Jak cos co ma dobrze robic w +20 ma potem dobrze robic w -20? Swoje wiem i zostane przy zasadzie stosowania odpowiedniego ogumienia do warunkow drogowych. Ciekawe co powiesz gosciowi jak skasujesz mu tylny zderzak? "ADAC" twierdzil...

przepraszam za sarkastyczny ton, oczywiscie szanuje twoje zdanie, masz prawo

Anonymous - 15-11-2007, 19:37

tommay napisał/a:
DOBRA WIADOMOŚĆ !

albo tak się przynajmniej wydaje. Otóż specjaliści z ADAC twierdzą (po przeprowadzeniu szeregu badań), że opony zimowe nie są wcale bezpieczniejsze na zimę niż opony całosezonowe !!! Oczywiście nie dotyczy to momentu, w którym śnieg zalega na ulicach. Takich dni, w których śnieg leży na ulicy jest w roku zaledwie kilka, a przez pozostałą część roku co najwyżej mokro i chlapa, a wtedy lepiej sobie radzą opony całosezonowe. To samo tyczy się owego zakresu temperatur. Obecnie produkowane opony całosezonowe doskonale sprawują się w zakresie temperatur -30' do +30'.

ADAC twierdzi, że zmienianie opon z zimowych na letnie i odwrotnie to generalnie zabieg marketingowy firm oponiarskich napędziających sobie popyt.

Wnisek: opony całoroczne lepsze zimą od opon zimowych !!! No chyba że ktoś wybiera się w góry... wtedy to już zupełnie inna historia :-)


Ja bym się nie odważył jeździć na całorocznych.

Znowu sypie śnieżek....jutro sprawdzę co warte są Nokiany.... :lol:

Hubeeert - 16-11-2007, 00:25

NOKIAN dobra rzecz.



























Ale taki :D



Anonymous - 16-11-2007, 08:21

Cytat:
Ale taki


i taki jest... :D

[ Dodano: 16-11-2007, 09:19 ]
Mam jeszcze jedno pytanko...nie tyle opon co łańcuchów.
Chyba kupię na wszelki wypadek...tylko nie wiem, czy na dwa koła czy na cztery?

Anonymous - 17-11-2007, 15:00

Witam wszystkich. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem nowego outka. :lol: :lol:
(edit by admin - treść niezgodna z Zasadami Forum).

Ja zakładam Nokiany, jeszcze tylko czekam na dostawę felg z Włoch - czarne z polerowanymi ramionami. Mój misiu też jest czarny więc fajnie powinno to razem wyglądać.
Za kilka dni załączę fotki.

pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group